středa 31. ledna 2024

Lednové dny

První letošní měsíc je u konce a já se ohlížím, jakýže vlastně byl. 

 


 
Pravidelně první tři měsíce v roce jsou plné práce. Konec starého roku a rozjezd nového s sebou přináší haldy papírů, statistik, plánů a bůhví čeho ještě. Po těch letech už to tak neprožívám a snažím se nerozčilovat se nad každým nesmyslem. Popravdě, nejsem vždy úspěšná a žasnu, jak lidi přestávají používat selský rozum.
 


 
Doma jsme se s manželem pustili do novoročního úklidu domu. Vzali jsme to od půdy po sklep a vyřazujeme věci, které už nebudeme potřebovat. Co by ještě mohlo sloužit svému účelu zavezeme do azylového domu. Já jsem si konečně našla chvilku a zasadila drobné cibuloviny. Než ozdobí jarní terasu, nechám je v nevytápěném skleníku.



V lednu jsem si parádně zapekla 😊. Kynutou tříkrálovou korunu, zimní slunce a jablečno - kaštanový koláč jsem na blog už dávala. K víkendový obědům a večeřím jsem ještě pekla pizzu se sýrovým okrajem a buchty honzovky. Těsto na buchty se blíží dokonalosti, jiné už hledat nebudu. Recepty najdete tady a tady.

 

 

 



A samozřejmě jsem pekla s celou zemí. V tom budu ráda pokračovat i v únoru.



 
 
Ještě si sem uložím pár fotek z lednového bydlení. To mně dělalo velkou radost a už přemýšlím, co mě potěší v únoru. 
 
 
 
 








I když mám permanentní pocit, že nic moc nestíhám, nakonec jsem toho stihla celkem dost. Víc se toho do mého ledna už nevešlo.
 
A jen tak mimochodem: Vlastně tady mám ještě tip na film do kina. Přečetla jsem všech pět Aristokratek a filmové zpracování první knihy mne nenadchlo. Vadilo mně, že se režisér Vejdělek nedržel knihy a vymyslel v podstatě jiný příběh. Dala jsem tomu ale ještě jednu šanci a mně se Aristokratka ve varu líbila víc. Konečně se v příběhu objevila Deniska a i další nové postavy příběh obohatily, byť v knize nebyly. Je to fajn oddychovka a i na smích dojde.




14 komentářů:

  1. Moc pěkné shrnutí :) Jitko, můžu se zeptat, odkud jsou ty úžasné, dřevěné stromečky?

    OdpovědětVymazat
  2. Šárko, světlé jsou z Nanu Nana a ty z tmavého dřeva jsem si přivezla z výletu do Rakouska.
    Pěkné odpoledne. Jitka

    OdpovědětVymazat
  3. Jitko, ráda jsem si početla, co jsi v lednu všechno stihla. Hlavně koukám toho pečení bylo požehnaně :). A taky jsem se ráda ještě jednou pokochala tvými dekoracemi.
    Pěkný (a v rámci možností klidný) únor

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, pečení bylo fakt hodně, až mě to samotnou překvapilo :o), ale když je to rozložené na celý měsíc, jednou sobotní oběd, jednou víkendová večeře, pak zase něco ke kafi,...
      Až bude práce na zahradě, tak toho tolik stíhat nebudu. Takže tak.
      Také ti přeji pěkné únorové dny. Jitka

      Vymazat
  4. Moc pěkné shrnutí. První aristokratku jsem viděla. Nemohu říci, že by se mi úplně nelíbila (asi proto, že jsem knihu nečetla). Až bude u nás na programu kina Aristokratka ve varu určitě půjdu. Je pravda, že do kina už chodím málo ( kdysi neexistovala neděle, že bych nebyla v kině), ale jsou filmy, které chci vidět na velkém plátně.
    Hezké dny, Jitko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, do kina se občas dostaneme. Není toho zase tolik, co bychom chtěli vidět. Mrzí mne divadlo, když už se mně něco líbí, neseženeme lístky.
      Přeji ti krásný únor. Jitka

      Vymazat
  5. Jituško, mám ráda tyhle měsíční výkazy :o)! Je to jak píšeš - ten pocit, že stále něco doháníme a pak, když se ohlédneme... Napekla si toho snad víc než pan Maršálek, dobře si pamatuji, když u nás jedl Adam za dva a půl jeho třídy :o)
    O filmu slyším jen samou chválu...
    Přeji příjemný podvečer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, až s tímto měsíčním souhrnem, mám měsíc uzavřený. Ráda si ty malé radosti hodím do jednoho příspěvku a připomenu si je.
      Jestli jsi sledovala Stardance a viděla jsi, kolik plechů buchet, koblih a nevím čeho ještě, tam pan Maršálek nosil, mluvila bys jinak :o) Hlavně nechápu, kde po těch náročných tanečních trénincích bral stále tu energii na pečení. Má můj obdiv!
      Přeji ti pěkný konec týdne. Jitka

      Vymazat
  6. Já myslím,že jak jsi byla činná v lednu budeš i další měsíce po všech stránkách.Ty prostě taková jsi.
    A těch dobrot,na které nás lákáš.
    Jituško,měj hezký večer

    OdpovědětVymazat
  7. měla jsi pekařský leden...Sv.

    OdpovědětVymazat
  8. Jituško, pěkné lednové shrnutí. S tím selským rozumem s tebou souhlasím, v poslední době se divím každý den, kam se poděl... Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře.