čtvrtek 25. ledna 2024

V lednu doma

 

Vánoční svátky ještě ani pořádně neskončily a já už jsem přemýšlela, čím si v lednu udělám radost. Volné dny do Nového roku jsem využila k výrobě hortenziového věnce, k aranžování váz, svícnu a nádob na květiny.

 

 

 

Zpočátku jsem uklidila jen vše třpytivé, v polovině ledna jsme odstrojili stromeček a dnes už není po Vánocích ani památky. Jarní doplňky mají ještě dost času, ale něco by to samozřejmě chtělo. Na řadu přišly bílé kousky nebo ty v tlumených tónech. 

 

 

 

 

 



Mám moc ráda mísu z La Plevely. Jako mísu na ovoce ji používám ale zřídka. Přes léto v ní bydlí nějaký pěkný sukulent na terase, na jaře cibuloviny a nyní jsem z ní udělala zimní svícen. Krásnou ledově třpytivou svíčku jsem doplnila mixem umělých i přírodních netřesků, eukalyptů, pepřovců a dalšího, co jsem doma našla. Vše je zapícháno v aranžovací hmotě.

 








Z vánočního zdobení mně zbyly krásné velké snítky eukalyptů. Dokoupila jsem k nim tři modré bodláky a lednová kytice byla na světě.

 




Dostala jsem i nádhernou větvičku kvetoucího eukalyptu a ta žádné přizdobení nepotřebovala. Je krásná a vydrží velmi dlouho.

 





Snažím se vždy upotřebit vše, co je k dispozici a vyhodit toho minimum. Odkvetlé hyacinty jsem nechala odpočívat a doufám, že je použiji ještě později. Ke zbylým pokojovým břečťanům jsem přidala drobnokvětý brambořík a vše zasadila do keramické nádoby v měděné barvě. Abych rostlinám zajistila komfortní podmínky, přidala jsem hodně keramzitu.

 




Z rakouského výletu do Kittenberger Garten jsem si přivezla pár drobností. K dřevěným stromečkům z Nanu Nana jsem dokoupila další, tentokrát v tmavší barvě. Už mám pěkný remízek.

 

 



Moc se mně líbily skleněné svícny s měsíčnicí. Zatím jsem je nechala v regálku v obýváku, ale mám s nimi jiné plány. Tak uvidíme, jak jim to bude pak slušet.

 



A jen tak mimochodem: Pár novinek je i venku. Na terase dožívají adventní věnce. Na zahradě opět vyrostly dřevěné vesničky. Ve velkém květináči přibyl kovový stromek z výprodeje. 

 






V archivu fotek jsem našla ještě jeden inspirační obrázek adventního věnce. Trochu jsem jej poupravila, vytáhla krabici se zásobami a vyrobila zimní věneček na dveře. Hortenziový zatím visí na chodbě a na řadu přijde v předjaří.

 






16 komentářů:

  1. U Vás je radost pobýt. Děkuji za to, že jsem se mohla podívat a inspirovat. Krása střídá nádheru. Mějte se moc hezky. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, to já moc děkuji. Za návštěvu i milá slova. Moc mne to potěšilo.
      Přeji Vám pohodové zdobení. Zdraví Jitka

      Vymazat
  2. Jitko, na tvé dekorace se vždycky krásně kouká. Ty by ses tím mohla živit :-). Moc ráda jsem se zas pokochala.
    Přeju příjemný pátek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, nemohla... já bych se neuživila :o) Se vším si dlouze hraji, užívám si to. To není na výdělek. Ale zábava to je, to zase jo.
      Měj pěkný víkend. Jitka

      Vymazat
  3. Pokochala jsem se.Krásné oživení zimních dnů.Tvá terasu vůbec zimu nepřipomíná.Teď ani počasí venku.Jituško,měj hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, na terase je všechno odolné, v plechových obalech a vydrží to až do jara. Už aby tu bylo!
      Moc tě pozdravuji. Jitka

      Vymazat
  4. Tak jsem si to zase užila. Krásné to máš !!! Vše perfektně sladěné. Je radost k Tobě do bytu nakouknout.
    Hezký den a příjemný víkend!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, moc děkuji za milá slova, přináší mně to velkou radost.
      Také ti přeji pohodový víkend. Jitka

      Vymazat
  5. Jituško, k tobě i je skutečně radost nahlédnout. Promyšlené, sladěné, elegantní. Mísa s bílou svící je překrásná, stejně jako ten remízek. Nebo ten brambořík - prostě a jednoduše kochám se. Líbí se mi tvá poznámka o recyklaci - dělám to stejně, nemusíme všechno vyhazovat a nakupovat nové. Ty to umíš opravdu skvěle.
    Přeji příjemný pátek, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, já mám výhodu, že mám materiál kde uskladnit a pak se tvoří moc dobře. Je radost kombinovat nádoby, barvy, tvary. Hlava si odpočne, je to super relax.
      Děkuji a měj klidný večer. Jitka

      Vymazat
  6. Dobrý den, tak to byla zase krása - vždycky na mě dýchne elegance, vše vyladěné, sladěné - takový "čistý" nepřeplácaný styl. Fakt je radost k Vám chodit nahlížet - nejen zdobení, domov, ale i pečení..... opravdu inspirativní a duši pohlazující blog
    Příjemné dny

    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, já mám ráda oblečení i bydlení sladěné, barevně v jednom tónu. Žádná velká divočina, střídmost. Skandinávský styl už je na mě zase moc málo. Tak to balancuji někde uprostřed.
      Jsem moc ráda, že se Vám "u mě" líbí a blog je inspirativní. To mě opravdu těší.
      Děkuji za návštěvu, komentář a přeji příjemný konec ledna. Zdraví Jitka

      Vymazat
  7. Odpovědi
    1. Vendy!!! Já se za mistra fakt nepovažuji. Všechno mně trvá dlouho a je to někdy upocené :o)
      Obdivuji holky floristky, jak jim to jde od ruky. Zdravím.

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře.