pátek 12. ledna 2024

Zimní módní inspirace 1

Poslední módní inspiraci mám na blogu v srpnu, od té doby je to bída. Není to nedostatkem nápadů, ale času. Už skoro rok mám v hlavě jeden nápad, ale je to náročnější projekt a čas pracuje proti mně. Ale je mně to líto, protože móda mě baví. Proto jsem si řekla, že když nestíhám velký módní speciál, udělám alespoň pár aktuálních inspiračních příspěvků. Dnes začíná zimní seriál s hlavní hrdinkou - vestou.




Vestu jsem koupila v místním butiku a jediné, co jsem vyčetla z visačky, je Made in Italy. Výrobce je neznámý, ale podobné vesty najdete určitě i jinde. Vesty jsou už nějaký pátek trendy. Krom toho, že zahřejí, dodají i jednobarevnému základu potřebný šmrnc. Nosí se pletené ve studentském stylu, ale i elegantní volné. A to je můj případ.



Vesta je vlastně taková chytrá horákyně. Na jedné boční straně sešitá jako vesta, na druhém boku je volná jako pončo. Skořicově hnědý úplet je z příjemného materiálu a střih se dobře vejde i pod kabát nebo bundu.





Kombinace s černou se přímo nabízela. K černým mrkváčovým džínám i pracovním kalhotám se hodí roláky i splývavá košilová halenka s elastanem.


Košilová halenka Sabatti i kalhoty z místního butiku.

 



Rolákový svetr i džíny Esprit.



Černý rolák Marks&Spencer, džíny Esprit.




Nebála bych se ani vzorovaných triček a světlejších barev. Určitě půjde se smetanovými a béžovými tóny, ale mě zaujala kombinace s bledě modrou. Doplněno různě modrými džíny a pokud potřebuji zateplit ještě víc, vrstvím. Pod rolák si oblékám tenoučká kašmírová trika s dlouhým rukávem.


Triko Takko, džíny Esprit.



Modrý rolák Mohito, džíny Tom Tailor.




Nová je jen vesta za pár stovek. Ostatní kousky vydala šatní skříň. Díky jednomu nováčkovi vytáhnu i zapomenuté kousky a spousta šik variant je na světě. A to mě baví.


Rolák i kalhoty z místního butiku.


Hnědé Solo Femme, černé Tamaris. 


Přeji vám lednové dny plné inspirace, kreativity a splněných módních snů.


A jen tak mimochodem: Závěrem ještě jedna vychytávka. O vánočních svátcích se mně podařilo vylít celkem dost vosku ze svíčky na ubrus. Byla jsem z toho nešťastná, ale podařilo se mně nakonec vše vyčistit a po nehodě není ani památky. 

Pokud se vám stane něco podobného, nechte vosk zaschnout a pak jej odškrábněte příborovým nožem. Papírové ubrousky dejte pod a na skvrnu a žehlete tak dlouho, dokud se vosk nevpije do ubrousků. Ubrousky střídejte. Poslední krok je praní. Nanesla jsem na zbytek skvrny Vanish a běžně vyprala v pračce na 30 stupňů. 

 

18 komentářů:

  1. Jitko, moc pěkné kombinace, mne nejvíc zaujala ta s černou. Možná se po nějaké volné vestě kouknu ;-).
    Způsob odstraňování vosku znám, většinou to zabere, jen jednou mi na ubruse zůstala nevypratelná - ne vosk, ale už jen barva z něj, kterou se nepovedlo vyprat.
    Hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, tóny hnědé s černou vypadají elegantně a luxusně. Tento volnější střih sluší každému a po Vánocích se může hodit :o)
      Ano, to máš pravdu. Já jsem měla vosk nebarvený, tak zmizel beze stop, ale jednou červený taky zůstal.
      Pěkný nedělní večer. Jitka

      Vymazat
  2. Jituško, neuvěřitelné, asi jsem čarodějnice a příspěvek jsem si přivolala :o) Včera jsem si říkala, co asi nosíš do kanceláře teď... Vesta je super volba, sama nerada sedím u stolu ve dvou svetrech :o) Moc povedený nákup, je elegantní a ty ji vždycky moc krásně doladíš.
    A vosk - letos zatím bez kalamity, ale taky to umím :o) Za tímto účelem jsem kdysi brala dětem ze sešitů pijáky :o)
    Měj pohodový víkend! Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, no to víme dávno, že jsi kouzelnice. Krásně kouzlíš v kuchyni, s háčkem i foťákem :o)
      Do kanceláře teď nosím hlavně několik teplých vrstev. Jsem zimomřivá a tak jakýkoliv svetr (třeba i v kombinaci s vestou) mám každý den.
      Pijáky jsou ideální, jen prudce nedostatkové :o)
      Přeji ti pěkný nový týden. Jitka

      Vymazat
  3. Jituško,krásné kombinace a jsem nadšená z vesty.V pondělí jedeme do nákupního centra do Liberce a chci si tam koupit něco na sebe z peněz co mi dal manžel k narozeninám mezi svátky.To už nebylo,kde je moc utratit.Pořád jsem nevěděla co si koupit a díky tobě už vím.Vesty se hodně nosily za mého mládí a zrovna tak i šatové sukně,obojí jsem nosila ráda.
    Za tu radu nakonec děkuji,taky mi zůstal vosk na ubruse a dečkách
    Měj hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, tak to jsem ráda, že se článek hodil. Přeji ti úspěšné nákupy.
      Měj se moc hezky. Jitka

      Vymazat
  4. Módní okénko opět nezklamalo. Perfektní kombinace zajímavé vesty a toho dalšího. Jak píše výšeJitka, ano vesty se tenkrát nosily, měla jsem jich několik. No a teď nemám žádnou. Naprosto jsi mne naladila. Asi s tím něco udělám.
    Měj se hezky a měj pohodový víkend !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, já teď aktuálně mám vesty dvě. Tuto a pak jednu v kardiganovém střihu. Tu taky ráda nosím.
      Pěkný večer a nový týden. Jitka

      Vymazat
  5. Ze tvé nové vesty jdu, Jitko, do kolen, nádherná barva a jistě příjemný materiál a s tou černou boží kombinace.A není to okoukané,
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, já jsem si v obchodě tou barvou moc jistá nebyla, ale když jsme ji v kabince vyzkoušela k černému roláku i džínám, brala jsem ji :o)
      Mě zaujal ten střih a pončový detail. To je opravdu neokoukané.
      Děkuji za návštěvu a zdravím. Jitka

      Vymazat
  6. Jituško, díky za módní přehlídka. Ta vesta mě moc zaujala. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, děkuji. Ráda jsem podpořila místní obchodnici, taky to teď nemají vůbec lehké.
      Měj se krásně. Jitka

      Vymazat
  7. Módní okénko mě jako vždy moc potěšilo a inspirovalo. Vesta je prima kousek v šatníku a vykouzlené kombinace jsou všechny krásné! Hezké dny přeju a zdravím z Brna. Jitka

    OdpovědětVymazat
  8. Zajímavé módní kreace)))) V jednoduchosti krása. Mně se moc líbí jednobarevné věci. Dají se kombinovat prakticky se vším. Přeji krásný nový týden. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, ano to je pravda. A když je to ještě nějaká neutrální barva... super kousek.
      Měj se hezky. Jitka

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře.