pondělí 29. ledna 2024

O strachu a odvaze

Dnes bych chtěla na blogu napravit velmi dlouhou básnickou absenci. Strach, odvaha a zdravý rozum je téma aktuální v jakékoliv době. K těm, kteří chtějí zvítězit nad strachem, sbírají odvahu ke změně nebo si jen potřebují zdravě srovnat hodnoty, působivě promlouvá Jan Skácel. Jeden z mých tří poetických mušketýrů.      

 



Modlitba - Jan Skácel

 

Pane ať jsem stéblo trávy nebo obyčejný list
Prosím dej ať aspoň trochu umím ve tvých vzkazech číst
Prosím dej ať řeči stromů aspoň trochu rozumím
Ať vědí že se učím a že nic neumím

Dej ať zlomím svoji pýchu, dej mi hledat pokoru
Když se trápím zbytečnostmi, ať pohlédnu nahoru
Ať mi stačí dohlédnout na obzor který jsi mi dal
Ať se smířím se vším, co jsi mi kdy vzal

A dej mi sílu snášet pokorně, co změnit nemám sil
Odvahu abych to nač stačím na tomhle světě pozměnil
A taky prostý rozum, který vždycky správně rozezná
Co se změnit nedá a co změnit dá

Dej mi prostý rozum, který vždycky správně rozezná
Co se změnit nedá a co se změnit dá

 




A jen tak mimochodem: Přestávka byla opravdu dlouhá, tak ještě krátký přídavek:


Strach (Tulikráska) - Jan Kašpar

 
Nebát se není
nebát se tmy
Nebát se je 
bát se jí a přesto do ní
vkročit 
řekl dědeček
a bál se
že mu nebudu
rozumět



16 komentářů:

  1. Děkuju.................Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, není zač. Já si tady dělám radost taky. Zdraví Jitka

      Vymazat
  2. Jitko, moc pěkné. Tyhle dvě mne oslovily fakt hodně.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, ano já to mám stejně. Psané srdcem.
      Měj pěkný večer. Jitka

      Vymazat
  3. Nádherné a hodně motivační básně.
    Jituško,měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
  4. Krásné! Není třeba víc dodávat.
    Jituško, přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, je to tak. Pan Skácel řekl všechno za nás. Přes třicet let staré verše a tak současné.
      Přeji ti pěkný večer a pohodový poslední lednový den. Jitka

      Vymazat
  5. Milované Javory! Prosím, Jan Kašpar je Jan Kašpar z Cimrmanů? Miluji tvorbu pana Čepelky, jednu sbírku mám i podepsanou - neskutečný zážitek. Fotka je 13let stará, vybledlá, s flíčky ale s neskutečnou přidanou hodnotou!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, ne není. Jan Kašpar (vlastním jménem Jan Havel) byl pedagogem na UK. Naprosto rozumím... mám taky pár takových prastarých skvostů pro jiné nevalné hodnoty, pro mne jsou to poklady. Mějte se hezky. Jitka

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře.