čtvrtek 29. února 2024

Únorové dny

Jestli i další měsíce budou tak rychle utíkat jako leden a únor, budou Vánoce hnedle za dveřmi. Pevně doufám, že až budeme mít v práci to nejhorší za sebou, náš čas se zpomalí. Nicméně jsem zase o rok starší, ale neřeším to. Utíká to všem a beru to jen jako číslo. Důležitější je, abychom byli doma zdraví a bylo nám spolu dobře.

 

 

Únor byl nadprůměrně teplý a přinesl pár krásných východů slunce. Rána byla fialová a růžová.




 

Návštěvu zubaře jsem tradičně spojila s inspirativní návštěvou květinářství La Plevela a tentokrát jsme se ještě zastavili v řeckém pekařství Mama Stella. Najdete je v Brně na kouzelném místě v kopečku mezi Pekařskou a Kopečnou. Taky hodně inspirativní místo s výborným pečivem.

 


Výborný řecký chléb.

Jarní La Plevela.

 
Mé veškeré tvoření spočívá v přestříkání čehokoliv barevným sprejem. Tentokrát jsem před vyhozením zachránila plastovou orchidej z prastarého aranžmá. Zub času se na ní podepsal, ale po přestříkání zlatým sprejem dostala novou šanci a hned v obýváku.
 



Jarní signály jsou patrné nejen doma, kde postupně rozkvétají narychlené cibuloviny z našeho skleníku, ale už i na zahradě. V únoru rozkvetly sněženky, čemeřice a krokusy. Asi marně vyhlížím bledulky. Ty nejspíš manžel vloni zlikvidoval s invazivním bambusem. Budu muset na podzim nějaké přikoupit.

 


Petrklíče k narozeninám od dvou dárkyň. Asi se domluvily 😊.





Na zahradě jsem ještě nic nedělala. V únoru kupuji a objednávám semínka a hlízy na novou sezónu. Na ostatní práce je ještě čas. Jsem unešena z jiřin, objednávala jsem na Loukykvět.





Jako každý měsíc i v únoru jsem často pekla. Povedly se vrkoče, hruškové koláče, odpalované těsto i citronová bábovka s lemon curdem. Ta se na toto období moc hodí a je kyselkavě svěží. Recept je tady a na lemon curd tady. Tu doporučuji vyzkoušet.




Není měsíce, kdy bych nepekla anglické rohlíky nebo sýrové bulky.
 
No, a nakonec jsem si upekla i dort 😊.


Závěrem jeden účetnickej... Víte kdo je to mzdová účetní? Je to osoba, která vyřeší váš problém, o kterém nevíte, způsobem, který nechápete. 😀

Mějte pracovně klidný březen, plný slunečních paprsků, květů a barev. A ať nám toho moc nepomrzne.

A jen tak mimochodem: Ještě jeden tip. K narozeninám jsem dostala kosmetické zvětšovací zrcadlo s LED osvětlením. Pro nás, které nejsme staré, ale už dost pamatujeme a i hůř vidíme, je to nepostradatelný pomocník. Je z Action za 130 Kč a jsem s ním velmi spokojená.  

 



 

22 komentářů:

  1. Jituško, měla si celkem náročný měsíc - a který není, že. Naštěstí jsou tu ty malé radosti - překrásná dekorace díky spreji! Vtip nás s mužem opravdu pobavil a to zrcátko - je to pár dní, co jsem si s kamarádkou říkaly, jak se budeme malovat s brýlemi na nose :o)
    Měj hezký, poslední únorový, večer. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, sprej jsou mé jehlice :o) Víc toho už nesvedu. Kdysi jsem pletla i háčkovala, ale moc mě to nebavilo a výsledky podle toho vypadaly :o)
      Vtip je podle pravdy, čestný pionýrský :o) Teď, kolem daní, k nám přichází tolik spokojených lidí a odchází se zmatkem v hlavě :o)
      Zrcadlo jsem si vyzkoušela na dovolené v Belgii, kde jsme je měli v koupelně. Dlouho jsem se po nějakém dívala, ale nenašla jsem nic, co by se mně líbilo. Až mně kosmetička poradila toto levné z Action a jsem opravdu spokojená.
      Užij si volné dny. Pa Jitka

      Vymazat
  2. Měla jsi akční únor))) Tak přeji poklidný a hezký březen.
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, která z nás nemá, že?
      Děkuji a přeji ti také pěkný březen. Jitka

      Vymazat
  3. Jitko, orchidej se povedla - v novém kabátku a umístění vypadá skvěle. Zvětšovací zrcátko mám taky - já z Jysku a je můj velký kámoš. Kytičky ti kvetou krásně (na krokusy jsem udělala "och" - mám je moc ráda). A růžová rána určitě zpříjemnila cestu do práce ;-)
    Hezký březen

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, z orchideje mám radost. Novinka zdarma.
      Zrcadlo opravdu doporučuji, u některých kolegyň vidím, že ne vždy se ráno a bez brýlí trefí tam, kam by chtěly. Toto ulehčí ranní zkrášlovací proces.
      Krokusy mám taky ráda, ještě mám jedny - bílomodré - ale těm se letos nějak nechce.
      Přeji ti také krásné cesty do práce. Už brzy otevřou Valdštejnskou zahradu, ne? To ti mooooc závidím.
      Pěkný březen i tobě. Jitka

      Vymazat
    2. Jitko, Valdštejnem až od dubna. Ale těším se :) - jestli bude pořád takhle teplo, tak už pokvetou magnolie

      Vymazat
  4. Ty východy a západy slunce... taky je miluju. Musím se krotit, jinak bych měla telefon zahlcený jen tímhle :)) Zdravím a hezký únor! K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Néééé únor, ale březen! :))))

      Vymazat
    2. Katko, rána jsou teď , díky červánkům, opravdu kouzelná. Sice pomíjivá, ale večer je na co vzpomínat.
      Taky ti přeji pěkný březen :o)
      Pa Jitka

      Vymazat
  5. Taky jsem únorová a pamatuji toho hoooooodně, takže dodatečně - vše nej..... Přeji krásné březnové dny plné pohody a zdraví. Z Jizerek mává Olina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oli, také ti přeji dodatečně k narozeninám vše nejlepší, hlavně dobré zdraví!
      Přeji ti krásné jarní dny. Zdraví Jitka

      Vymazat
  6. Jitko jste úžasná žena. Nechápu, jak to všechno stíháte. Všechno krásně upraveno, načančáno, napečeno, zahrádka vždycky tip ťop. Klobouk dolů dávám před vámi. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Iwko, moc děkuji. Spoustu věcí, které bych měla udělat nestíhám, to máme asi všechny tak. Ale stíhám aspoň ty, které mně dělají radost.
      Přeji inspirativní jarní dny. Jitka

      Vymazat
  7. Jituš, rozhodně jsi se v únoru nenudila. Růžová obloha je kouzelná a tys jí díky fotkám uchovala.
    Kytičky jsou super, i ta zrenovovaná orchidej. 👍👍👍
    Na to zrcátko jsem se v Actionu dívala, ale vedle mně stojící muž se mračil. Jedno zvětšovací doma mám, bohužel bez osvětlení.
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, já se málokdy nudím. Krajem roku je to vždycky mazec, ale čas na malé radosti je potřeba si udělat.
      Už roky mám v koupelně zvětšovací zrcadlo bez osvětlení i Ikei, ale už mně zvětšení nestačilo a se světlem je to úplně jiný level. To doporučuji.
      Pěkný víkend. Jitka

      Vymazat
  8. přeji vše nej a měj krásný březen,Sv.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Světlanko, moc děkuji a také přeji pěkné jarní dny. Jitka

      Vymazat
  9. Krásné kytičky a dobroty :) Přeji nádherný březen :)

    Můj život ve slovech

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šárko, také moc děkuji a měj pohodové březnové dny. Jitka

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře.