neděle 25. února 2024

Rájecké kamélie

Na víkend přijela mamka a společně jsme si udělaly výlet do Rájce nad Svitavou, kde právě probíhá výstava kamélií v zámeckých sklenících. 



Už jsem o této krásné akci, historii zámku a tradici pěstování kamélií psala tady a tady. Nebudu se proto opakovat a pozvu vás rovnou k obdivování této japonské krasavice.











Skleníky jsou plné několik desítek let starých a několik metrů vysokých keřů. Stovky, možná tisíce, něžných květů v nevinně bílé, červánkově růžové a temperamentní červené, ve tvarech, které si ani netroufnu popisovat. No, posuďte sami. Duhový festival začíná.

































Ve sklenících je toho zajímavého víc...





A jen tak mimochodem: Skleníky si lze prohlédnout do konce února. Od března si pak návštěvníci mohou kamélie a květinové vazby prohlédnout přímo v interiérech zámku. Více informací najdete tady.  






17 komentářů:

  1. To je nádhera. Já vůbec nevěděla, že jsou skleníky otevřené do konce února. Myslela jsem si, že až od 1. března.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, ano skleníky jsou otevřené od Valentýna do konce února a pak stěhují kamélie na zámek. Tam budou součástí speciálního okruhu až do poloviny března.
      Měj pěkný konec února. Jitka

      Vymazat
  2. Jitko, spousta živé růžové, bílé i červené krásy, jen oči přecházejí. Určitě jste si to s maminkou užily. Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, jak jsou někde kytky (jakékoliv) my si to užíváme moc :o) jsme stejná krevní skupina.
      Měj pěkný večer. Jitka

      Vymazat
  3. Jituško, viděla jsem reportáž a zalitovala jsem, že to mám rak daleko. Děkuji za kouzelnou reportáž. Věřím, že sis tuhle parádu užila!
    Přeji příjemný den. Helena

    PS: nejsem si úplně jistá, ale myslím, že máš teď někdy narozeniny - tak všechno nej! H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, aha tak reportáž jsem neviděla. Byli jsme jednou i na zámku a to je také moc krásné.
      Jojo, byl to takový narozeninový výlet. Ty byly včera.
      Děkuji za přání a přeji ti pohodový týden. Jitka

      Vymazat
  4. Je to nádhera- krásné květy, krásné barvy !
    Díky za fotky!
    Hezký den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, fotek jsem dala k příspěvku moc a to je asi jen jedna třetina. Je to opravdu moc pěkná rostlina, ale domů bych jí nechtěla. Nemám ty správné podmínky.
      Měj se moc hezky. Jitka

      Vymazat
  5. Před pár lety jsem byla v německém Zuschendorfu na výstavě kamélií a azalek. No bylo to taky něco mimořádného. Pak jsme pokračovali do Drážďan na světovou výstavu orchidejí. No jela jsem domu uslintaná jak bernardýn....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, dodatečně přeji vše nejlepší k narozeninám. Hlavně pevné zdraví a úspěšné blogování. Jitka

      Vymazat
  6. Jituš, zámek znám. Byli jsme tam před lety v létě. Pobývali jsme tehdy u kamarádky v Brně, takže to pro nás nebylo tak daleko. Teď už by to bylo trochu "z ruky".
    Kamélie jsou nádherné, prohlédla jsem si je opakovaně. Krása, až se tají dech.👍🌸👍
    Měj hezké dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, z Brna je to kousek, i vlakem. Kamélie je úžasná květina, tak variabilní. jednou se podobá begónce, jindy magnólce nebo ibišku. Nemohla jsem se vynadívat.
      Měj se pěkně, zdravím z Moravy. Jitka

      Vymazat
  7. Jituško, to je nádhera. Díky za reportáž, kochám se. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře.