pátek 23. února 2024

Jarní signály

Baví mě nadužívání výrazu "vysílá signály". Myslím, že se to líbí i vyšší moci a vysílá první jarní signály. Počasí kolem deseti stupňů zajistilo první květy v zahrádkách i řadu jinochů v kraťasech. Já už jsem s vysíláním jarních signálů také začala. 




Ve skleníku už se rozjelo pučení a kvetení jarních cibulovin. Abych z jejich květů měla radost, přenesla jsem je domů a osadila kdejaký hrnek a misku. Voní to u nás hyacinty a jak postupně nakvétají, chybí už jen bzukot včel. Nevýhodou je, že za měsíc do košíků na terasu už mít nic nebudu. Budu muset koupit nové a rozšířit vlastní přidruženou výrobu.




 



V La Plevele jsem si vybrala misku na hyacinty a nemohla jsem odejít bez květináče s ptáčky, do kterého děvčata osadila voňavé plnokvěté narcisy. Z toho se těším moc.






 

A jen tak mimochodem: Radost mně dělají i pokojovky. Orchidej jsem dostala k padesátinám a od té doby, holka jedna šikovná, vždy k termínu narozenin vykvete. Už se to blíží 😊.





Ke stejným narozeninám jsem dostala i lopatkovec s velkými listy a květy. Bohužel brzo přestal kvést a i listy měl malé a žloutly. Vůbec nevypadal zdravě a v kondici. Vloni jsem jej rozdělila do šesti květináčů a přenesla na chodbu. Za rok pozoruji velké zlepšení a už jsem se dočkala i dvou květů.


 


16 komentářů:

  1. Jitko, signalizuješ moc hezky :). A květník s ptáčky a miska na stejné fotce - ty jsou fakt moc krásné.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
  2. Jituško, ty si to jaro tedy parádně rozjela! Žádný troškař - musím to ukázat manželovi, aby viděl, kolik rozkvetlých cibulí se vejde do jednoho domu :o)
    A moc krásný nákup - oba kousky jsou opravdu překrásné!
    Přeji příjemnou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, letos se mně podařilo vypěstovat skoro všechno z minulých let plus jsem kvůli nedostatku místa na zahradě vykopala růžové zahradní hyacinty. Je toho dost, ale do košíků už nic nakvetlého nebude. To jarní počasí všechno uspíší.
      Pěkný večer a klidný nový týden. Jitka

      Vymazat
  3. To se máš že máš možnost si takhle cibuloviny pěkně jarnit. Já si je musím pokaždé kupovat. Ale na zahradě už mi jaro signály vysílá docela dost. Kvete mi pět trsů krokusů, sněženky, talovíny .....lopatkovec jsem si teď zrovna snesla s pokoje na pořádné prolití. Z jednoho obdobného jak máš ty už mám kytku přes metr v průměru....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, já se takto roztahuji ve skleníku manželové maminky. Přes zimu jej nevyužívá, tak já tam zimuju kde co a rychlím cibuloviny. Je to fakt výhoda. Jitka

      Vymazat
  4. Jaro je u vás doma v plné parádě. Květináč s ptáčky - ten si teda je !!!!
    Pěkný víkend, Jitko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, já jsem kolem něj brousila a nakonec šel k nám. Už se těším na další osázení a varianty.
      Měj krásný konec února. Jitka

      Vymazat
  5. Jituš, krásné jarní signály. 👍🌸 I v přírodě už je vidět, že se jaro blíží. Navíc krásně voní vzduch.
    Máš to doma krásně květinově vydekorované. 👍👍 Květináč s ptáčky se mi moc líbí.
    Měj prima dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, u nás byl hnusný pátek, ale exklusivní víkend. Už se těším na jaro, na to zvláštní jarní povětří.
      Děkuji a posílám pozdrav. Jitka

      Vymazat
  6. Krásné jaro u vás)))
    Zdravím z jarních hor. Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  7. Nádhera. Tvoje aranžmá nemá chybu. Kouzelná zákoutí jsi vytvořila.

    OdpovědětVymazat
  8. To je překrásné jaro :) A ta bílá mistička/květináček bez potisku je rozkošná...

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře.