pondělí 5. února 2024

Tajemství šedého svetru

Je pravda, že v poslední době moc nových kousků můj šatník neviděl. Občas mě něco zaujme v místních buticích, kde se majitelky snaží nabídnout odlišné zboží od řetězců. Pár kousků jsem si dovezla z Krakova. Dva z nich si dnes představíme.



V Krakově jsme byli v době Black week a jak už jsem o tom psala dřív, nákupy tady jsou výrazně výhodnější než u nás. Místo na kvantitu jsem se zaměřila na kvalitu a pořídila si kousky nadčasové, kvalitní a variabilní. První je šedý svetr do véčka ze směsi vlny a kašmíru firmy Massimo Dutti.  




Tajemství šedého svetru spočívá v jeho univerzálnosti. Je to vlastně takový basic kousek. Šedá zbytečně nezvýrazňuje vrásky jako černá, nepůsobí nepatřičně jako bílá a není unylá jako béžová. Nemám nic zásadního proti těmto barvám, taky je nosím a v dobrém odstínu jsou slušivé, ale šedá přesvědčuje variabilitou. Vypadá dobře s výraznými barvami jako je třeba červená, ale i s pastelovými barvami, s černou je elegantní, jen pozor na outfit tón v tónu. Nikdo nechce vypadat jako šedá myš. 

V následující kombinaci je podkladem k fialovo - vínové, kterou nosím moc ráda. V této barvě mám šál a tenké kašmírové tričko. Spolu s džíny je to model na běžné nošení, do práce i na nákupy.    




Tričko Intimissimi, džíny Tom Tailor, boty Baťa.



Elegantnější varianta je svetr doplnit tvídovými nebo jinými vlněnými kalhotami, barevným rolákem či košilí a samozřejmě podpatky. Svetr vypadá na postavě líp, když se podkasá.


Rolák z místního butiku, kalhoty ze sekáče, boty Tamaris.




Krajkový šál nebo šátek nezahřeje, zato dodá ženskost a celý outfit změkčí. 

Košile z místního butiku, šála Bonita.



S manšestrovou sukní stejně jako s úpletovou plizovanou bude vypadat také dobře a zase docela jinak. Teplé černé silonky bych střídala s šedými. 

Rolák i sukně jsou letité, sukně je ze sekáče.



V poslední době jsou vidět kombinace hrubých svetrů a saténových sukní. Hlavně v pastelových a perleťových barvách. Na takovou jsem se necítila, ale černá je taky fajn a určitě ji využiji častěji. Sváteční hogo fogo dodají perličky a lodičky.

Sukně Lindex, lodičky CCC.





A jen tak mimochodem: Ještě ten druhý kousek... Ve stejném obchodě jsem ke svetru pořídila krásný velký a teplý šál ve stejném designu i materiálu. Nosím jej na kabátu nebo s bundou, ale baví mě i na svetru. Když se zajímavě naaranžuje, vypadá jako součást svetru od Donny Karan 😊.






20 komentářů:

  1. Jitko, svetr je moc pěkný, hned bych takový brala. Nejvíc se mi líbí s vínovou a petrolejvou, ale ani s černou není špatný a ladil by i s bílou (ve která já mám halenek hned několik). Mám taky jedno véčko, ale je tenčí a trochu "over-size". Nosím ho sice docela často, ale představovala bych si něco elegantnějšího - právě jako je to tvoje :D
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, s bílou košilí to bude hodně fresh. To mám ráda, když se to u obličeje rozjasní. Takový zmizík na roky :o)
      Měj pěkný večer. Jitka

      Vymazat
  2. Krásné nadčasové kombinace.
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  3. Krásné kombinace,na svetru je hned vidět,že je kvalitní.Když jsem byla mladá nosily se hodně
    svetry do V,měla jsem je ráda a po dlouhé době jsem si jeden zase koupila.A chtěla jsem do něj bílou košilovou halenku.Velký problém,nakonec jsem koupila v Pepcu.
    Jituško,přeji Ti hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, ano, svetry do véčka byly hodně populární. Pamatuji si i takové s dost hlubokým V-výstřihem. Někdy je problém koupit si základní věc, zvlášť když máš jasnou představu. O kvalitě materiálu a ušití ani nemluvím.
      Přeji ti pěkné únorové dny. Jitka

      Vymazat
  4. Jituško, oba kousky jsou moc krásné. Kvalitu svetrů z Massimo Dutti znám, Adam si koupil dva a jsou překrásné. Já jsem si taky vybrala, ale Terka mi pod stromeček nadělila kašmír od jiné firmy, tak zatím odolávám...
    Moc se mi líbí i ty lodičky, ač v nich už běžně necupitám. Kombinace hrubého svetru a saténové nebo jemné plisované sukně mě taky zaujala, zatím to mám jen v hlavě a nikoli ve skříni.
    Děkuji za porci elegance a přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, no to jsi nám ten kašmír utajila a neukázala :o)
      Lodičky jsem koupila k jedné velké oslavě a taky už takové podpatky oželím a volím pohodlnější boty. Ale někdy je prostě potřeba být za dámu, že jo?
      Zrovna včera jsem v Sama doma viděla moderátorku v kombinaci hodně hrubě pleteného svetru a saténové krémové sukně. Je to stále v kurzu.
      Budu se těšit na ten kašmír a posílám pozdrav. Jitka

      Vymazat
  5. Tak jsem si to zase užila. Takové svetříky s výstřihem do V mám ráda. Na tom Tvém je i na fotce na první pohled vidět, že je to svetřík kvalitní. Líbí se mi nafocené varianty. Ty prostě umíš vše perfektně sladit.
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  6. Krásně sladěné a já moc chválím. 👍👍👍

    OdpovědětVymazat
  7. Parádní módní přehlídka - vždy jsem toužila po vlněném zimním kalhotovém kostýmu a už ho asi nikdy mít nebudu. Ty kalhoty u tebe mi to bolestně připomněly. Ať se ti nový svetr i překrásný šál dobře nosí.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, děkuji. Já mám ty kalhoty moc ráda. Občas se v sekáči dá ulovit kvalitní a nezničený kousek za pár kaček. A to pak moc potěší.
      Přeji ti pěkné dny. Jitka

      Vymazat
  8. Jituško, mám ráda tvoje módní přehlídky. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, tak to se budu muset snažit je dávat častěji :o)
      Měj se hezky. Jitka

      Vymazat
  9. Hezká módní přehlídka Jitu. Tak si vše ve zdraví užívej.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře.