úterý 30. května 2023

Květnové dny

V květnu se mé dny lehce zpomalily. Díky nemocenské jsem měla víc času na odpočinek a celkové povalování. Problém je v tom, že to nevydržím dlouho.




Můj květen samozřejmě nejvíc ovlivnil karpální tunel. Krajem měsíce jsem podstoupila zákrok u soukromého lékaře v Brně a po dvou týdnech jsem byla víceméně v pořádku. Ještě doléčuji jizvu a mám předepsané nějaké rehabilitace, ale jsem moc spokojená a ráda se sem obrátím i příště.




Díky manželovi jsme to všechno zvládli a byl konečně čas na relax a nějaké to plánování dovolené.





Květen si nejvíc užíval nejspíš náš Ondra. I přes tu letošní přijímací patálii se dostal na gympl. Navíc jeho basketbalový tým vyhrál všech 26 zápasů a jsou tak první v tom svém "krajském přeboru". Na jeden z posledních zápasů jsme se byli podívat a zafandit tomu pytli blech, co lítá po palubovce. Stihl i školní výlet do Krkonoš a zítra odjíždí s němčinou do Salzburku. Mají ty naše děti úžasné možnosti.  


Jsou to frajeři.


Den matek jsme oslavili společně i s oběma babičkami. Jsem ráda, že se tento svátek ujal. Maminkám i babičkám máme stále za co děkovat.


Růžičky od Magdalenky.

Na nové recepty moc prostoru nebylo. Chřestovou sezónu jsme zahájili krémem a toasty. Čas, kdy je rebarbora nejlepší, je právě v květnu a moc dobré řezy musím zopakovat každý rok. 





Poprvé jsem zkusila litý koláč ze slánku (slaných kvasnic). Povedl se, byl dobrý, ale já si nemůžu pomoci, ale táč, který peču podle receptu manželovy maminky, je prostě nej...
 




Povedlo se i několik milých radostí, a tak budu na květen i přes všechny zdravotní komplikace vzpomínat ráda.


Nové ubrusy Home made.

Sonnentor Čejkovice.

Betonová rodinka.

Modrá je dobrá.



A jen tak mimochodem: V květnu na ČT1 dávali třetí řadu Ferdinandových zahrad. To je moc milý pořad a potěší každého milovníka zahrady. Líbí se mně přístup Ferdinanda Lefflera i celý koncept pořadu. Nádherná jsou i videa na Youtube TV Flera. 
Zato pokračování Bydlet jako... je jedno velké zklamání za druhým. Bez nápadu a špetky inspirace. 


zdroj: flera.cz


16 komentářů:

  1. Jituš, jsem ráda, že už máš zdravotní zákrok za sebou. Teď už tě čeká je poklidný krásný červen. Užij si ho. Těším se na tvoje příspěvky. Eva

    OdpovědětVymazat
  2. Jitko, tak hlavně, že zákrok na ruce se povedl a už ji máš téměř OK. A super je i to, že synovi vyšla škola, na kterou chtěl (já už mám dítě dospělé, ale podle toho, co jsem slyšela, to letos byl dost "masakr" a hlavně nervy - pro rodiče i pro děti).
    Já byla půlku května nějaká nachcípaná , což nám trochu ovlivnilo i dovolenou. A zbytek nějak utekl ani nevím jak...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, nervy to byly a jsem ráda, že to dopadlo. Někde to nemají vyřešeno doteď.
      Doufám, že už jsi v pořádku a můžeš si užívat pěkné dny.
      Měj se hezky. Jitka

      Vymazat
  3. Navzdory operaci si měla moc hezký měsíc. Moc se mi líbí vaše plány - u té fotky jsem se úplně zasnila... Moc gratuluji Ondrovi, letos to byl tak nějak zmatečný mazec...
    Asi dvě zahrady jsme si v neděli pustili, Ferdinand je skutečně inspirativní.
    Jituško, přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, naše plány jsou letos jiné. Fotka je z loňských příprav, ale klidně bych jela znovu :o)
      Děkuji za přání, Ondrovi to přeji a doufám, že to dá.
      Měj se hezky. Jitka

      Vymazat
  4. Pěkné shrnutí. Zdravotní problém máš témř za sebou, takže můžeš v pohodě vykročit do dalšího měsíce.
    Příjemné dny, Jitko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, je to tak. Už se těším na návrat do normálu.
      Krásný slunečný den. Jitka

      Vymazat
  5. Také jsem ráda, že ruka bude zase jako nová. krásné shrnutí května. A pořady v TV - Bydlet...je katastrofa a Zahrady také sleduji ráda. Přeji krásné dny i v tom nadcházejícím červnu. Z Jizerek zdraví Olina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oli, děkuji za komentář a posílám slunečný pozdrav z Moravy. Jitka

      Vymazat
  6. Držím palce, ať se brzo vyhojíš😀 občasné zastavení není na škodu a koukám na krásné letní plány, di Florencie bych se vrátila hned

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za moudrá slova. Ve Florencii jsem byla 3x. Při poslední návštěvě v r. 2012 tam bylo tak přelidněno, že jsem se zařekla - už nikdy. Teď si ty davy tam ani neumím představit, leda mimo sezónu. Jitka

      Vymazat
  7. Koukám, že je ze mne anonym, i přes přihlášení …. Tak mávám a zdravím z Jablonce, Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, zlobíto to stále. Někdy jsem anonym i přes 3x odsouhlasení všeho. Jitka

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře.