čtvrtek 1. června 2023

Buchtičky

Pravidelně každý páteční večer trápím rodinu s otázkou "Co budeme o víkendu vařit?". Málokdy z nich dostanu něco použitelného (9 z 10 odpovědí jsou špagety), a nepopulární činnost stejně zbude na mne. Tentokrát si ale děti vymyslely buchtičky s krémem. A protože jsme je doma dlouho neměli a ani v menze na ně nenarazíte, vytáhla jsem roky osvědčený recept a pekárnu. Buchtičky můžete udělat jako obvykle nebo je i naplnit, jak máte rádi. Co se nesnědlo k obědu, dojedli jsme k odpolední kávě a byly taky moc dobré. Dnes je Den dětí, tak se třeba bude recept někomu hodit, neznám dítě (2 - 20 let), které by je nemělo rádo 😋. 




Dukátové buchtičky


150 ml mléka
1 velké vejce 
100 g rozpuštěného másla
400 g hladké mouky
100 g krupicového cukru
půl ČL soli
1/3 kostky droždí (asi 15 g)

máslo na potření

Přípravu těsta jsem svěřila domácí pekárně a odjela na nákup. Po návratu bylo těsto právě připravené a tak jsem přivolala pomocníky a pustili jsme se do práce.
Na pomoučeném vále jsem těsto rozdělila na dvě části a každý rozválela na dlouhý váleček. Ten jsem cukrářskou kartou nakrájela na skoro stejné kousky velikosti buchtičky. Z těch jsme uváleli kuličky, namočili je v másle a skládali do vymazaného plechu velikosti asi 20x30 cm, dá se použít i koláčová forma.





Plech přikrytý utěrkou jsem nechala ještě 20 minut nakynout. Peklo se na 170˚C asi půl hodiny, prostě dozlatova. Ještě horké upečené buchtičky potírám mlékem.







A jen tak mimochodem: Vanilkový krém u nás často nahradil pudink a klidně i jahodový nebo malinový. Tentokrát jsem z nákupu přivezla instantní vanilkový krém a za mě dobrý. Připravuje se stejně jako pudink, ale je řidší a krásně voní vanilkou. Fajn pomocník, když není času nazbyt.    




16 komentářů:

  1. Jitko, krém je dobrý tip - u nás mají v pekárně hotové buchtičky, takže když k nim koupím instantní krém, tak to bude hodně rychlá večeře :). Já dneska dělala tvarohové nočky s jahodovým rozvarem a s marcarpone (normálně je dělám se šlehačkou, ale mascarpone mi doma zbylo z nějakého nerealizovaného kuchařského nápadu a bylo potřeba zlikvidovat). Docela jsme se nacpali...
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, manžel mně taky ten nápad s kupovanými buchtičkami, ale sám pak uznal, že nikdy nebudou jako ty doma pečené. Ale je to určitě dobrá varianta rychlého oběda. Na jahody a knedlíky aspol se taky těším. Děláš mně chutě :o)
      Pěkný nový týden. Jitka

      Vymazat
  2. Jituško, máš je jako malované, a i když tahle jídla úplně nevyhledávám, přemlouvat k degustaci by si mě nemusela.
    A ano, často říká, že to je těžší vymyslet než uvařit... Špagety se sýrovou omáčkou byly včera...:o)
    Přeji klidný pátek a hezký víkend, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, u nás jsou taky vyjímečně, ale vítané :o) Já jsem se tentokrát špagetám vyhnula, v sobotu byl špenát.
      Přeji ti krásný nový týden. Jitka

      Vymazat
  3. Buchtičky mám ráda,ale naposledy jsem je dělala pro vnoučata a to je už dlouho.
    Sladké jsem musela omezit kvůli manželovi.Musí zhubnout.
    Jituško,měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, tak to máš teď komplikované s vymýšlením obědů.
      Tak ať se podaří. Měj se hezky. Jitka

      Vymazat
  4. Buchtičky se šodó dělám často, chlapi je milují! Krásné víkendové (a nejen víkendové) dny :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko, u nás taky :o). A kdyby byly plněné masem, tak by byly dokonalé :o)
      Měj se krásně v červnu. Jitka

      Vymazat
  5. Instantní krém jsem už vyzkoušela a je to v pohodě. Úplně jsem se naladila a přemýšlím, že bych je mohla zítra udělat.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, tak to jsem ráda, že máš stejné zkušenosti.
      Tak ať se ti povedou. Posílám pozdrav. Jitka

      Vymazat
  6. U nás ve škole taky jedou)))))
    Eva
    http://es-ideas.blogspot.com/?m=1

    OdpovědětVymazat
  7. Jitko, buchtičky už jsme neměli ani nepamatuji, díky za připomenutí :) Ty tvé vypadají přímo božsky, kdybys věděla, jakou jsem na ně dostala chuť!
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petro, děkuji za milá slova i komentář. Krásné Slovinsko! Taky se tam někdy těším.
      Přeji pěkné červnové dny. Jitka

      Vymazat
  8. ty jsem teda dlouho neměla...vypadají božsky,Sv.

    OdpovědětVymazat
  9. Jejda, buchtičky s šodó krémem, ty už jsem neměla snad sto let. Jak jsem je uviděla, tak jsem na ně dostala obrovskou chuť. Díky za připomenutí, zdravím 😀😉

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře.