čtvrtek 11. května 2023

Šiju

Než budu mít ruku v pořádku, tak jen pár záběrů z květnové jídelny a terasy. Všechny ubrusy a běhouny mám jednobarevné a v květnu se mně tak nějak zachtělo květovaných. 



V balíčku právě dorazila látka, která byla pro tento účel jako stvořená. Vytáhla jsem po letech šicí stroj, 20 minut navlíkala spodní nit 😊, ale nakonec se podařilo a ubrusy byly na světě. V poslední době mám z vlastních výtvorů daleko větší radost než z koupených, byť nejsou tak dokonalé. 








Ze zbytku ještě utěrku.


Dostalo se i na stůl na terase. Nový ubrus se barevně hodí k zeleným židlím.







A jen tak mimochodem: Tuto látku a mnoho další krásné metráže najdete u českého výrobce Darré Náchod. Nákup ráda doporučuji, krásný a kvalitní sortiment doplňuje prvotřídní servis. Přeji hodně úspěchů všem švadlenkám.


26 komentářů:

  1. Jitko, jste šikovná. Krásná látka, která vyniká. Radost pohledět. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Iwko, k šikovnosti to má hodně daleko. Rovně to šije každému :-). Když je to předem zažehlené, to je teprve rychlovka.
      Pěknou neděli přeji. Jitka

      Vymazat
  2. Nádherná látka. Něžná. Přeji, ať je ruka brzy zdravá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, děkuji. Látky mají tak pěkné, že je problém si vybrat :-)
      Přeji pěkné nedělní odpoledne. Jitka

      Vymazat
  3. Jitko, vybrala sis krásný vzor - moc se mi líbí.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, ano - tento mne oslovit, ale volba nebyla vůbec lehká.
      Přeji pěkné nedělní odpoledne. Jitka

      Vymazat
  4. I ty jedna, nemáš odpočívat!!! Jo, na rady, to jsem kádr :o) Krásné ubrusy to jsou, moc se ti povedly, látka je krásná, k jaru jako dělaná! Se strojem to mám podobně, někdy nechápu, co jsem před roky ušila - kabát, bundy, košili pro manžela... Teď mi dá zabrat polštářek...
    Jituško, měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, šila jsem už před dvěma týdny. Teď by to fakt nešlo. Jsem vzorový flákač, ale je to pro mne utrpení :o)
      Taky jsem se propracovala až k zimním bundám a košilím, což dnes nechápu :o)
      Přeji ti pěkné nedělní odpoledne. Jitka

      Vymazat
  5. Dobrý den, každý den k Vám nakukuji, zda je u na blogu něco "nového", ale nikdy nepíši komentář. Zdá se mi to ale škoda, protože tak neznáte odezvu. Váš blog se mi moc líbí, ráda ho čtu - vaření, pečení, módní okénka, tvoření, bydlení - hezké, vkusné, zajímavé. Ubrusy jsou moc hezké, jste šikovná na všechno. Já mám koupenou látku na letní polštářky, ale vše mi trvá moc dlouho. Mám spousty plánu, ale "skutek utek". I když je pravda, že jsem si na velikonoce ušila jarní polštářky. Mějte hezké jarní dny. S pozdravem Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, ó jak jsem ráda, že jste se ozvala. Mám ráda, když vidím odezvu a navíc takovou milou. Vždycky si říkám, když něco připravuji, jestli to vůbec bude někoho zajímat a jestli nepíšu blbosti. Některé "projekty" mně taky dlouho trvají, jiné jsou nečekaně hotové raz-dva. Teď jsem navíc pomalá kvůli ruce a už bych se tak ráda do něčeho pustila :o), hongat nohama pro mne moc není :o)
      Děkuji za návštěvu i komentář a doufám, že mně zachováte přízeň :o)
      Pěkné jarní dny přeji. Jitka

      Vymazat
  6. Milá Jitko, zdravím Vás a chválím krásný ubrus i utěrku! :-) Moc ráda se u Vás inspiruji, už dříve jsem si všimla různých druhů utěrek na fotkách z kuchyně.....napadlo mne, jestli by nebylo možné Vás poprosit o příspěvek na téma "domácí textil" - utěrky, ručníky, povlečení, prostěradla......používáme je všechny a kvalitní a osvědčené tipy by určitě i ostatní čtenářky blogu zaujaly.
    Mějte krásné dny, zdraví Jitka z Brna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, děkuji za milá slova i inspiraci. Napřed jsem si říkala, že co jako budu psát, ale už mně to jede v hlavě :o)
      Nebude to asi všechno a hned. Ráda si tyto věci promyslím, aby to bylo zajímavé a zároveň mě to bavilo.
      Tak se budeme těšit spolu :o). Zdravím do Brna. Jitka

      Vymazat
  7. Jituš, látka na ubrusy je moc hezká a výsledné dílo je parádní. Moc děkuji za odkaz na výrobce textilu, protože patřím k těm, kteří také šijí. Nemůže tomu být jinak, jsem dcera švadleny, která vyrostla vedle krejčovské panny a špendlíků. 😀 Dříve jsem šila téměř vše, včetně kabátů, bund a všeho možného pro děti. Když byly malé, moc toho tady na výběr nebylo.
    Musela jsem je pousmát nad navlékáním spodní nitě. Vždycky jsem toužila po overlocku a už několik let ho mám. Ale navléknout čtyři nitě tak, aby výsledný šev a lem byly pěkné, bývá někdy nadlidský výkon. Minulý rok jsem si šila šaty a pak všechny švy ručně začistila kroužkovacím stehem. Hlavně, že mám overlock, Veritasku se šestnácti druhy stehů, včetně entlu.... a vše šiju na staré Singrovce, které už moc let nechybí, aby jí bylo 100.
    Měj hezké májové dny. 🌸🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, tak to jsem ráda, že jsem mohla inspirovat. Maminku švadlenku závidím. My jsme se sestrami byly samouci a tak to někdy i tak vypadalo. A za overlock máš můj obdiv. To už je vyšší dívčí.
      Přeji pěkné nedělní odpoledne. Jitka

      Vymazat
  8. Dokonalé: výběr látky i ubrusy a utěrka, skvěle se hodí k nábytku. Jiřina z N.
    já šiju už málokdy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, já taky, ale tentokrát jsem se do toho pustila a šlo to...
      Děkuji, chodím k tobě na Maďarsko - moc inspirativní a pěkné. Přeji pěkné nedělní odpoledne. Jitka

      Vymazat
  9. Já si všechny ubrusy šiju a většinou jsou se vzory.Ta látka je moc krásná a hodí se na jaro,kdy všechno kvete.
    Jituško,měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, vzorovaný je tento první, ale určitě ne poslední.
      Přeji pěkné nedělní odpoledne. Jitka

      Vymazat
  10. Nejenom skvělá kuchařka, cukrářka, zahradnice, ale teď i švadlenka))) Máš to doma krásně jarně vyšperkované. Látka je skvělá- chválím super výběr a přeji hezký víkend. Eva. http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, i ty lichotnice :o) Potřebovala bych víc času, zručnosti a trpělivosti. Pak bych byla spokojená :o)
      Přeji ti pěkné nedělní odpoledne. Jitka

      Vymazat
  11. Krásný vzor. Já teď budu pokukovat po miminkovském vzoru, chci nechat ušít ( sama jsem na šití negramotná :-)) takový ten potah do koš na miminko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vzorů pro děti a mimi je teď taková spousta a tak pěkných, že nezávidím volbu :o)
      Děkuji za komentář a přeji ať vše dobře dopadne. Jitka

      Vymazat
  12. Sehr schönes Muster!!!
    Alles Liebe
    Elisabeth

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře.