pátek 5. května 2023

Devětadevadesátkrát

 

Máj je lásky čas a proto budou květnové verše tradičně na milostné vlně. Doplnila jsem je fotkou z podzemních garáží v olomoucké Šantovce. I požární hydrant může potěšit 💗.




Devětadevadesátkrát - Zdeněk Rytíř

Devětadevadesátkrát řek jsem ti, že mám tě rád
A řeknu ti to ještě po stý a odejdu
I když vím, že to, co tys mi mohla dát
Nikdy víc na celým světě nenajdu

Ten přísnej klid a krásnej byt a správnej dům
A peněz dost a z nouze ctnost už nenajdu
Jenže nevejde se ti tam ani kousek mejch snů
Tak řeknu ti to ještě po stý a odejdu

Mám pláče dost, přijde jiný host, opět loučení
Do tvýho života zkrátka už se nevejdu
Jó, když odejdu, tak na světě nic se nezmění
Tak řeknu ti to ještě po stý a odejdu

Zítřejší ráno začne jako jinej den
Noviny vyjdou, žádný zvláštní vydání
A popelář cinkne popelnicí o chodník
A vláda si bude vědomá svýho poslání

A lidi půjdou do práce, jako každej den
Ulice proudy aut se rychle zaplní
A děti půjdou do školy, ještě v očích sen
Vždyť ty děti přece nikdo z ničeho neviní

Devětadevadesátkrát řek jsem ti, že mám tě rád
A řeknu ti to ještě po stý a odejdu
I když vím, že to, co tys mi mohla dát
Nikdy víc na celým světě nenajdu


A jen tak mimochodem: Tuto báseň možná znáte jako píseň Odejdu od Václava Neckáře. V dnešních textech populární hudby marně hledám poetiku veršů Horáčka, Hraběte, Skácela, Rytíře, Fikejzové,... Zhudebnit báseň není úplně jednoduché, ale když se to povede, je to výjimečný zážitek. 

 

13 komentářů:

  1. Jitko, ráda jsem se na chvíli zastavila s verši, které jsi nám vybrala.
    Přeju krásný prodloužený víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, je fajn se zastavit a nic neřešit, že? :o)
      Měj pěkný večer. Jitka

      Vymazat
  2. Krásné, Jituško! Skvělý výběr!
    Děkuji a přeji příjemné jarní dny. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, rádo se stalo. Taky se mně líbí.
      Krásný sváteční zítřek. Jitka

      Vymazat
  3. Krásné verše.Poezii mám moc ráda
    Jituško,měj hezký prodloužený víkend

    OdpovědětVymazat
  4. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  5. Jituš, omlouvám se za smazaný komentář, já ho odklikla po napsání dvou slov. Prostě blondýna.
    Znám tyto verše zhudebněné, při poslechu si člověk ani neuvědomí, jak je ten text hluboký. 💓
    Měj hezké májové dny. 🍀🌸

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, přesně jsi to napsala. Až si verše přečtu podruhé, teprve se mně to spojí :o) a to nejsem blondýna :o)))
      Měj klidný večer. Jitka

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře.