čtvrtek 2. února 2023

Hadí maso s pečenou zeleninou

No hadí... sežeňte v Jednotě hada 😊. On se ten had celkem úspěšně maskuje za kuře. Ke svému jménu přišel zřejmě podle obalu, ze kterého se místy svléká jako had z kůže. Příprava je rychlá, jen je třeba si maso naložit den předem nebo aspoň ráno. Poprvé jsme je ochutnali na nějaké oslavě a čas od času se k němu rádi vracíme.




Hadí maso


750 g kuřecího masa - stehenní řízky nebo prsa 
olej na smažení
Marináda: 
5 vajec
grilovací koření
2 PL škrobu (Solamyl)
polohrubá mouka
případně sůl

Maso nakrájím na menší kousky. V misce prošlehám vajíčka s kořením a škrobem. Podle potřeby přidám mouku tak, aby vzniklo něco jako těstíčko. Já už nesolím, v koření obvykle nějaká sůl je, ale my solíme málo, tak to chce ochutnat a případně si dosolit. V marinádě obalím maso, přikryji fólií a dám do druhého dne do ledničky.

Druhý den rozpálím ve velké pánvi olej a maso s těstíčkem rozprostřu do placky. Nechám opékat. Po pár minutách pomocí dvou obraceček placku obrátím - zní to nemožně, ale jde to dobře - a nechám opět opékat. Následně placku roztrhám na větší kousky a nechám dosmažit doměkka.     







A jen tak mimochodem: K masu jsem pro rodinu připravila pečené brambory, které u nás jednoznačně vedou. Já jsem si k masu připravila pečenou zeleninu. Určitě tento recept znáte, já jsem si jej dnes připravila tak, aby se i oko potěšilo. Druhý den jsem si posypala zeleninu fetou a v krabičce si odnesla do práce na oběd.




Pečená zelenina


Libovolná zelenina, já jsem tentokrát použila:
1 ks zelené cukety
1 ks žluté cukety
3 ks cibule
6 ks rajčat
pár stroužků česneku
moc dobrý je i celer nebo mrkev  
půl hrnku oleje - používám řepkový
koření a bylinky na grilovanou zeleninu - dá se koupit hotové, nebo použijete to, co máte rádi
parmazán nebo podobný sýr 

Zeleninu nakrájím na kolečka (0,5 cm silná) a dám do misky. Pokud chcete skládat jako já, tak každý druh zeleniny přijde do samostatné misky. Pokud ne, všechno nahrnu do jedné mísy. V hrníčku smíchám olej s kořením a bylinkami a promíchám se zeleninou. Na velký plech dám pečící papír a buď tam v jedné vrstvě rozložím zeleninu nebo skládám za sebe a prostřídám různé druhy. Jako poslední doplním česnek a třeba jen část lze posypat parmazánem. Dám péct do trouby na horkovzduch 180˚C. Až upečené osolím a někdy ani to, koření už nějakou sůl obsahuje. 




12 komentářů:

  1. Zajímavý název,který mě přilákal.Asi podobně marinuji kuřecí maso a zeleninu většinou peču v horkovzdušné fritéze.V sobotu máme velkou rodinnou sešlost,tak přemýšlím,čím je pohostím.
    Nejraději dělám něco podobného z kuřecího,abych nestála celé dopoledne u sporáku.
    Jituško,měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, tak to dobře oslavte. Taky ráda dělám pohoštění z kuřecího masa, to jí snad všichni.
      Pěknou oslavu. Jitka

      Vymazat
  2. A zase mám hlad))))tvoje recepty jsou vždy úžasné. Přeji hezké dny. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, díky. Já taky dostanu hlad - chuť jak je v TV nějaké vaření :o)
      Pěkný zbytek víkendu. Jitka

      Vymazat
  3. Jitko, tvůj recept mi připomněl "čínské placičky", které už jsem nedělala hodně dávno. Je to hodně podobné - do marinády ještě přidávám sojovou omáčku (odtud tedy zřejmě ten název :D) a maso krájím víc na drobno, aby se pak z naložené směsi daly dělat placičky velikosti lívanečků. Pečenou zeleninu mám taky ráda, ve směsi mám ráda ještě papriku a lilek. Mrkev a celer jsem ještě nezkoušela.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, jo to máš pravdu. Taky mám recept na podobné placičky. Myslím, že se to jmenuje Rarášci. Papriku taky peču, lilek jsem ještě nezkoušela.
      Díky za tip a zdravím tě. Jitka

      Vymazat
  4. Jituško, maso připravené tímto způsobem nedělám, tak děkuji za inspiraci. Za to pečená zelenina je u nás hodně oblíbená, teď jedu v takové zimní variantě - mrkev, cibule, dýně, batáty, řepa,... Přidávám třeba i balkán, semínka, ořechy - k tomu pak maso ani mít nemusím.
    Přeji klidný pátek. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, peču někdy taky hokaido, řepu a batáty jsme nezkoušela. Řepu bych jedla asi sama :o) a batáty někdy nahradím brambory. Vyzkouším je. Semínka a ořechy nedávám, ale různé sýry ano. Taky už nemusím mít maso, manžel ten tedy ano :o)
      Přeji ti pěkný večer a klidnou neděli. Jitka

      Vymazat
  5. Jituš, ono se ne nadarmo říká, že se jí i očima. U mně se při čtení projevil "pavlovův podmíněný reflex" a mohla bych konkurovat kdejakému psisku. 😄
    Recept jsem si už stáhla příležitostně ho vyzkouším, tedy oba recepty. Děkuji za inspiraci a i za recept.
    Měj prima dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
  6. Jituško, díky za inspiraci. Jen jsem se původně lekla, že je to maso fakt hadí. Měj pohodový víkend.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře.