pondělí 6. února 2023

Krekrománie poprvé

Vloni touto dobou jsem zkoušela péct různé sušenky a cookies. Letos jsem přešla na slanou stranu pečení a zkouším různé krekry a slané sušenky. Je to fajn pohoštění, zobaní k vínku nebo zpestření jednoduché večeře. Dnes jsem zkoušela upéct sýrové krekry, které nám přinesla ochutnat kolegyně. Zaujaly mne tím, že i když obsahují droždí, nenechávají se nakynout. 




Sýrové krekry podle Alči


250 g hladké mouky + trochu na podsypání
půl kostičky droždí
6 PL mléka
půl ČL cukru
1 tavený sýr - já jsme měla Smetanito
190 g másla
půl PL soli
Na posypání koření, semínka, hrubozrnná sůl,...

Všechny suroviny na vále zpracuji v těsto. Pak je rozdělím na poloviny a vyválím na tloušťku asi 3 mm. Nožem krájím na tyčinky, čtverečky nebo se mohou vykrajovátkem vykrajovat různé tvary. Přenesu na plech s pečícím papírem, potřu rozšlehaným vajíčkem a posypu kořením (kmín, uzená paprika, hrubozrnná sůl,...) nebo semínky (sezam, slunečnice, mák,...). Hned dám do trouby a peču na 170˚C asi 20 minut. Z tohoto množství jsem měla asi dva a půl velkého plechu, ale moc toho není a záhadně mizí před očima 😊. Příště budu péct z dvojité dávky.










A jen tak mimochodem: Vloni jsem k sušenkám přidávala životní moudra, letos přidám pár zásad, kterých se snažím držet. 

Vysvětluji něco někomu maximálně třikrát. Pak už je to plýtvání mojí energií. Buď to pochopit nechce nebo mu v tom brání jeho IQ. 





19 komentářů:

  1. Jitko, tenhle recept vypadá zajímavě. My kdysi doma dělali něco podobného, ale bez droždí a sýru tam bylo víc (přesné poměry si nepamatuji, ale to, že v receptu byl "sýr s vránou", to jo :D)
    Díky za prima recept a hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, taky jsem už kdysi pekla sýrové sušenky bez droždí, ale tyto jsou lepší :o)
      Pěkný večer. Jitka

      Vymazat
  2. Jituli, vypadá to skvěle... také vyzkouším dle Tvého receptu! ☺ Děkuji za inspiraci...☺ Měj se krásně, Peťka ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peťko, rádo se stalo. Budu ráda za zprávu, jak chutnaly.
      Měj klidný večer. Jitka

      Vymazat
  3. Já už jenom jednou))))a dost…. Díky za další chutný recept. Eva
    http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, já k tomu taky brzo dospěju :o) U někoho je zbytečné i to jedno vysvětlování. V poslední době zoufalství nad základními schopnostmi a znalostmi.
      Musíme to vydržet :o) Jitka

      Vymazat
  4. Jituško, tak to vypadá přímo výstavně. Měj pohodový den.

    OdpovědětVymazat
  5. Jituško, u nás slané pečení vede, moc ráda vyzkouším Alči recept. Je toho dost, variant hodně, každý si přijde na své.
    Děkuji a přeji pokud možno hezký den. Helena

    PS: toho pravidla se budu držet :o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, to máš pravdu. Určitě vyzkouším ještě nějaké další slané dobroty.
      K pravidlu... nejvíc mne mrzí, že i když se snažím vše vysvětlit, druhá strana není schopná to pobrat a ještě se cítí poškozená :o(
      Přeji ti pěkný večer a pevné nervy. Jitka

      Vymazat
  6. Můj tatínek měl moc rád slané pečivo z lístkového těsta, takže pořád doma něco bylo. Já nějak ani slané nezkoušela nikdy péct, to je pravda...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, já dost často peču naslano z lístkového těsta. Máme to rádi.
      Zdravím Jitka

      Vymazat
  7. Určitě vyzkouším, vypada to moc dobře.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, tak pak napiš, jak se ti povedly.
      Pěkný večer. Jitka

      Vymazat
  8. Hned si píšu.Dělám je jinak a tak ráda vyzkouším tvůj recept.Máme před sebou samé oslavy.
    Jituško,měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, já budu taky mohutně slavit. Je nás v únoru a březnu pět. Takže určitě nějaké slané sušenky ještě upeču. Tyto nám moc chutnaly.
      Posílám pozdrav. Jitka

      Vymazat
  9. Jituš, sýrové krekry vypadají báječně. 👍👍
    Peču pravidelně slané pečivo, můj muž to nazývá "slanoví". Jedničkou jsou tyčinky z Nivy a kdyby bylo po mém, peču na Vánoce pouze linecká kolečka, coby zástupce cukroví a pal ty tyčky. Ale zatím ten můj nápad neprošel.😂🤣
    Měj hezké dny.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře.