úterý 28. února 2023

Únorové dny

Kdo pracuje v ekonomické sféře ví, že začátek roku letí jako splašený. Práce je tolik, že leden prosviští, únor se prožene, březen proběhne a než se vzpamatujeme je půlka dubna. Letos tomu nebylo jinak. 

 

Mamce.

 

Naštěstí jsme sehraný tým a když jedna nestíhá, ostatní ji ulehčí. Odměnou jsou víkendy, kdy se snažím věnovat jen tomu, z čeho mám radost. Gruntování přijde na řadu až to bude potřeba. V únoru a březnu v naší rodině není o narozeninové oslavy nouze a to se ví, že i letos jich už pár proběhlo.


Buď můj Valentýn!


Doma jsme oslavili svátek zamilovaných, manželův svátek i mé narozeniny. Pololetí i zimní semestr dětem dopadly velmi dobře a tak jsme v podstatě stále jen slavili 😊.


Od manžela.

Od kolegyň.



Byla tedy spousta důvodů k pečení oblíbených dobrot, ale i vyzkoušení nových receptů. Některé jsem už na blog dávala, jiné ještě testuji a jejich čas teprve přijde.


Ruby koláč k Valentýnu.

Kaštanový dortík jsem pekla hned dvakrát, jeden do práce a druhý pro rodinu.

Na sváteční oběd - citronová Pavlova.


 Pár pěkných únorových dnů mě vytáhlo na zahradu. A nejen mne... 



Ale pak hned zase zpátky do tepla.

Venku se ještě nic moc dělat nedá, ale občíhnout první květy čemeřic, sněženek a vřesovců mně jde velmi dobře. V únoru už raší mavuně a po roce jejich působnosti je budu muset usměrnit, jinak tam nic jiného neporoste. Ve skleníku už raší spousta loňských jarních cibulovin, které jsem na podzim zasadila. Brzy přijde jejich čas a mně nastane oblíbená zábava - plánování jarních košíků, co s čím a kam zasadím.  





Poslední únorový pátek jsme byli objednaní na preventivní prohlídku k našemu skvělému panu zubaři v Brně. Poněkud neplánovaně mně naprosto neviditelně opravil přední zub a protože to bylo trošku nepříjemné, udělala jsem si velkou radost v blízkém květinářství 😊. Stihli jsme ještě oběd v nedávno objevené řecké restauraci a dokonce jsem si na jarní dekorování pořídila pár drobností.


Bolestné za zubaře.

Hyacinty od kolegyň.

V květinářství mě zaujaly eko obaly třeba na bylinky.

Rostlé dárky.


Jutovou podložku a ošatku jsem dostala už v prosinci k svátku, ale až teď na ně došlo.  



A jen tak mimochodem: Hodně času teď trávím plánováním naší letní dovolené. Pročítám průvodce a blogy, vyhledávám tajné tipy i cestovatelské zkušenosti. Volného času nemám nazbyt, ale pokud hledáte zajímavý program na sobotní večer, zkuste španělský film Mluv s ní, režiséra Pedra Almodóvara. Paralelní příběhy, které se protnou a změní životy všech aktérů končí překvapivým rozuzlením.  


Zdroj: filmycesky.cz


20 komentářů:

  1. Jituško, jak čtu, v únoru ses tedy fakt nenudila. Nakonec kdy ano, že :o)
    Pestrý měsíc plný dobrot, krásný kytek i zážitků. Mimochodem, díky tobě jsem se na konci ledna i my dobře naobědvali.
    Přeji krásný březen! Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, jejda a co jste měli dobrého? :o)
      Je fakt, že se nenudím, leda ještě tak v čekárně u doktora :o)
      Také ti přeji krásné jarní dny a březen plný příjemných zážitků. Jitka

      Vymazat
  2. Pestrý únor jsi měla. A o tom to je, užívat si každou chvilku a vnímat ty radosti. Ať se daří i nadále.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dost na tom pracuji. Když už si dělám radost, tak si to snažím uvědomit a užít si to.
      Přeji pěkné březnové dny. Jitka

      Vymazat
  3. Pěkně se mi prohlížely Tvoje fotky z průběhu února. Zahrádku už taky obhlížím, zatím jen trsy sněženek a vystrkující se lístky narcisů a hyacintů. Čemeřice má jen poupata.
    Přeji hezký poslední únorový den a pohodové dny nastávajícího měsíce.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, dnes je krásně, tak to půjdeme s kocourem kontrolně prověřit :o), škoda sedět doma.
      Tak ti přeji krásné jarní dny. Jitka

      Vymazat
  4. Krásný únor))) už máš nějaký cestovatelský tip? Pročítáním a vyhledáváním i já trávím zimní večery. Nějaké favority už mám. Jinak na studování moc doporučuji časopis Lonely Planet. Mluv s ní mám moc ráda. Vlastně všechny jeho filmy mě něčím zaujaly. Pedro má jasný rukopis.
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, já mám ráda LP průvodce. Plánů je plno, jen se nějak nemůžeme ujednotit :o), sama jsem zvědavá, jak to letos dopadne. Moc ráda bych se vrátila na Kypr, ale letos to asi nevyjde.
      Tak ať ti plány vyjdou. Zdravím. Jitka

      Vymazat
  5. Jituško,žasnu,co toho stihneš.Ale,když jsem byla v pracovním procesu a hlavně mladší,tak jsem taky stihala věcí.Ono to ani jinak nešlo.Myslím,že si umíš i při pracovním vytížení život užít a tak to má být.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, jak jsem psala - snažím se si život zpříjemnit činostmi, které mne baví. Nejde to vždycky, ale i malá radost potěší. Včera třeba voňavé povlečení.
      Přeji ti krásné jarní výlety. Jitka

      Vymazat
  6. na film se podívám,a měj hezký březen..Sv.

    OdpovědětVymazat
  7. Jitko, práce proložená oslavami a dobrotami, to je docela dobré... :). Bolestné za zubaře sis koupila moc hezké.
    Tak ať je březen aspoň stejně pěkný jako únor

    OdpovědětVymazat
  8. Taky si často dopřávám "bolestné" :)) Přeju samé krásné dny!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko, no jéje. To je potřeba :o)
      Měj pěkné březnové dny. Jitka

      Vymazat
  9. Jituš, únor doslova profrčel. U nás také a to jsme ho měli poměrně klidný.
    Báječně jsi vše zdokumentovala a to bolestné je opravdu krásné. 👍👍 Mám sukulenty ráda, jsou vděčné.
    Měj hezké dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, jojo, byl to fofr :o)
      Sukulenty mám ráda jak doma, tak i na zahradě. Na péči jsou nenáročné a vypadají hezky. Mám jich čím dál víc :o)
      Přeji ti pěkné březnové dny. Jitka

      Vymazat
  10. Jituli, krásně zdokumentovaný únor... který opravdu jen přeletěl... ☺ U nás je únor také plný oslav, spousta členů širší rodiny se narodila v lednu nebo únoru... ☺ Tak jsme letos šli z jedné oslavy na druhou... ☺ Hezké březnové dny přeji, Peťka ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peťko, děkuji a také ti přeji pěkný a slunečný březen. Jitka

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře.