neděle 12. února 2023

Valentýnský koláč

Valentýna nějak zvlášť neprožíváme, máme se rádi celoročně. Ale když už to musí být... Cena růží a čokolád před 14. únorem vystřelí směrem nahoru ať je inflace jaká chce. Navíc mně to přijde hodně neosobní a tak jsem místo bonboniéry ve tvaru srdce upekla koláč a když už je toho Valentýna, tak z růžové ruby čokolády.  



Ruby brownies


100 g krupicového cukru
75 g másla
30 ml vody
150 g ruby čokolády
2 vejce
120 g polohrubé mouky
půl ČL jedlé sody 
špetka soli
80 g peciček bílé čokolády nebo nalámané větší kousky (já jsem dala na půl s bílou karamelovou) 

Poleva:
75 g ruby čokolády
17 g olivového oleje
Na posypání Sonnentor Všechno nejmilejší směs květů a koření a Sonnentor růžová poupátka

V rendlíku rozpustím cukr s máslem a vodou. Za stálého míchání přivedu k varu, odstavím z ohně, přidám čokoládu a míchám do rozpuštění.
V míse šlehám vejce do pěny, postupně pak přidám čokoládovou směs, mouku, sodu a sůl. Vše dobře promíchám a jako poslední přidám kousky bílé čokolády. Těsto naliji do dortové formy, do které jsem přiskřípla pečící papír a boky vytřela olejem. Peču na 165 asi 35 minut. Před vytažením zkontroluji propečenost špejlí. Nechám vychladnout. Před odstraněním ráfku objedu po obvodu ostrým nožem. Odstraním pečící papír, přenesu na tác, rozetřu polevu (ve vodní lázni rozpustím čokoládu a přidám olivový olej) a posypu směsí květů. Poleva zůstane lesklá a při krájení se neláme.












A jen tak mimochodem: Pokud nemáte ruby a bílou čokoládu, použijte kvalitní hořkou čokoládu. Výsledek bude také moc dobrý a nejen na Valentýna 😊.  

 

14 komentářů:

  1. Jituš, vypadá to náramně a určitě to tak i chutná.👍👍 My také Valentýna nijak neprožíváme, zvláštní je, že naši dospělí potomci jsou na tom stejně. Každopádně recept vyzkouším.
    Měj hezké dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, tak doufám, že se ti povede a bude chutnat.
      Také ti přeji pěkný týden. Jitka

      Vymazat
  2. Krásný Valentýnský koláč.Vypadá úžasně.Pekla jsem na víkend dort podle moji sestry,ale na Valentýna jsem si ani nevzpomněla.Teď koukám.že je v úterý.
    Jituško,měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, mě taky ještě nějaký ten dort v únoru čeká. Tak už se těším na pečení a jak to dopadne.
      Měj se hezky. Jitka

      Vymazat
  3. Jitko, přiznávám, že použití ruby čokolády na pečení by mne nenapadlo (ostatně - já ji ještě ani nejedla). Vypadá to moc hezky.
    Měj se fajn

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, ruby stojí za ochutnání. Nám chutná, ale nemusí to mít každý stejně. Jen už se mně tenší zásoby a v obchodech jsem ji neviděla. Objednávám si čoko pecičky přes net.
      Díky a měj se krásně. Jitka

      Vymazat
  4. I u nás se máme rádi celý rok, ale proč si neudělat hezký večer nebo odpoledne, že.
    Koláč je rozhodně daleko lepší, než srdce z čokolády. Recept zní celkem jednoduše, ráda vyzkouším, Adam bude nadšený - žádné ovoce, hodně čokolády :o)
    Jituško, děkuji a přeji příjemné pondělí. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, to je jasné... ona i ta kytička potěší, že? :o)
      Adam by si rozumněl s manželem. Ten má taky nejraději čokoládu s čokoládou.
      Posílám pozdrav od nás a přeji nezapomenutelný dnešní večer. Jitka

      Vymazat
  5. Vůbec nepochybuji, že je to opět dobrota, jako vše od Tebe. Valentýn se u nás nijak neujal,ale to nebrání tomu, abych receptík vyzkoušela :-).
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, tak ať se ti povede a chutná vám.
      Přeji ti klidné a pohodové dny. Jitka

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře.