úterý 14. února 2023

Noční obraz

Dnes mají svátek všichni zamilovaní, a tak trocha (romantické) poezie nikoho nezabije. Sáhla jsem do sbírky Blues mého oblíbeného beat básníka Václava Hraběte a bude to...

 



Noční obraz - Václav Hrabě


Nad parkem půlnoc vyzvání
všude je tma a klid
A já se musím rozloučit
a honem domů jít.

Malíři namaluj do noční tmy
oblaka bílá sluneční svit
Alespoň na chvíli ať je zas den
ať ještě domů nemusím jít

Namaluj malíři barevnou kytici
na mokrý asfalt v téhleté ulici
Namaluj má ústa do smutných očí
člověka s kterým se právě teď loučím

Namaluj prosím tě na noční oblohu
oblaka bílá sluneční svit
Ať se zas alespoň na chvíli rozední
ať ještě domů nemusím jít

Vím že to nejde
nezlob se na mne
jsou to jen řeči
krásné a klamné
Vím že to nejde zastavit čas
přesto to zkusím podruhé zas

Odešel pěšky snad na tramvaj nemá
je právě půlnoc   Jak banální téma
Namaluj mé oči na jeho ústa
ať se ta ulice nezdá tak pustá






A jen tak mimochodem: Náš Ondra má svéráznou paní třídní učitelku (čeština a dějepis). Její dvouhodinový monolog na třídní schůzce není nic pro slabé povahy a ne všichni to dávají. Občas je za úkol přednes básně dle vlastního výběru nebo i z vlastní tvorby. S Ondrou jsme vybrali právě tuto báseň a jsem zvědavá, jaký bude mít úspěch po všech těch Polednicích a Maryčkách. Ono vybrat něco od Hraběte, aby se puberťák společensky neznemožnil, není jednoduchá věc... 😊





12 komentářů:

  1. Jituš, krásné verše Václava Hraběte.👍👍 Škoda, že odešel tak brzy.
    Syn to určitě zvládne a věřím, že se neznemožní a naopak zaboduje.
    Měj hezké dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, je to velká škoda. Měl talent a bohužel neměl čas nám jej příliš ukázat. Mám jeho verše moc ráda.
      Děkuji a přeji ti pěkný den. Jitka

      Vymazat
  2. Jitko, díky za milou chvilku poezie a hezký den

    OdpovědětVymazat
  3. Krásné a pro syna se hodí.
    Já miluji Láska je jako večernice...
    Jituško,měj hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, já si taky myslím, že se hodí a Ondrovi se líbí, tak snad uspěje. Ještě ten přednes :o)
      Měj se hezky. Jitka

      Vymazat
  4. Jituško, já bych tedy Ondru ocenila a vyzdvihla! Skvělý výběr! Sama nejvíc miluji Variaci na renesanční téma, fascinovala mě ve dvaceti a s věkem se to nijak nezměnilo.
    Přeji příjemný den. Helena

    PS: krásná kytice!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, doufám, že to paní učitelka ocení. Magdalenka si taky vybrala jednu od VH a paní učitelka ji chválila za výběr, hodící se k jejímu věku a i za výběr básníka. Já mám taky moc ráda Variace i Večernici.
      Kytku jsem dostala od manžela k Valentýnovi den předem, asi měl strach, aby se na něj pak dostalo :o)
      Přeji ti pěkný čtvrtek = malý pátek. Posílám pozdrav od nás. Jitka

      Vymazat
  5. Určitě dobrý výběr ! Ondra určitě uspěje.
    Hezký den u vás !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, děkuji a snad to paní učitelka ocení.
      Měj se hezky. Jitka

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře.