sobota 21. ledna 2023

Nepečený OREO dort

O adventních víkendech jsme měli spoustu plánů a tak jsme Ondrovu oslavu se spolužáky odložili na leden. V pátek odpoledne se přihrnulo šest deváťáků, krom jednoho všichni o hlavu větší než já. Party byla i s přespáním a nakrmit je dalo celkem zabrat. Přemýšlela jsem, jestli mám upéct peřinovou buchtu, kterou si vždy objednávají předem, ale nakonec jsem nepekla nic. Na party jsem upatlala nepečený dort se sušenkami Oreo, které děcka milují. Když píšu upatlala tak proto, aby bylo jasné, že to zvládne naprosto každý, kdo umí zapnout mixer. Ještě štěstí, že jsem dort vyfotila před příchodem tlupy puberťáků, byl tak rychle pryč, že jsem si říkala, jestli jich nepřišlo dvakrát tolik 😊.



Nepečený OREO dort


Já jsem tedy trochu podváděla a celkem jsem použila asi 680 g (2 balení po 340 g) sušenek NEO z Lidlu, ale samozřejmě můžete použít originální Orea. Nea jsou podobné chuti, většího průměru a líp se mně s nimi pracovalo.

100 g rozpuštěného másla
500 g vaničkového tvarohu, ale klidně může být i kostka, použít by šel čerstvý sýr typu Lučina, Palouček, a podobně.
400 g smetany 33% (2 kelímky)
1 instantní pudink Créme Olé vanilka - není nezbytně nutný
1 PL vanilkového aroma nebo esence
4 PL moučkového cukru





Jako první si připravím korpus. Sušenky rozříznu a odstraním náplň. Jde to dobře. Náplň si nechám v misce bokem. 200 g sušenek bez náplně rozdrtím v mixeru nebo válečkem, jak je kdo zvyklý. Já vše hodím do mixeru a jakmile jsou rozdrcené, přiliji rozpuštěné máslo. Do dortové formy přiskřípnu pečící papír a sušenkovou hmotu namačkám na dno formy. Do boků nevytahuji, jen ji pěkně urovnám do roviny a dám do ledničky. 

Nyní přijde na řadu krém. Osm sušenek včetně náplně si nadrobím na větší kousky - z jedné asi tak 6-8 kousků - a zatím nechám bokem. Do velké mísy si dám tvaroh, podle chuti osladím cukrem (čekankovým sirupem, Xylitolem - pokud počítáte novoroční kalorie 😉), vanilkovou esenci a náplň ze sušenek, které jsem použila na korpus. Vše dobře prošlehám. Pak přidám tekutou smetanu a pokud chci opravdu pevný krém, tak ještě instantní pudink. Šlehám do tuha asi dvě minuty. Nakonec vmíchám nalámané sušenky včetně náplně. Krém nanesu na sušenkový základ, uhladím a nechám přes noc v ledničce.

Druhý den jsem ještě ozdobila šlehačkou, kakaem a půlkami zbylých sušenek.









A jen tak mimochodem: Používání instantního pudinku do krémů mně poradila paní na kurzu pečení makronek. Dá se třeba použít i do jakéhokoliv ovocného dortu typu Charlotta.


14 komentářů:

  1. Jituško, dort vypadá úžasně, Ondra si oslavu nepochybně užil! Dobře vím, co to je nakrmit takovou smečku, pořádáme to každý rok :o) U nás je jich nejméně 10, dort by fakt nestačil :o)
    Děkuji za tip na ten pudink, vůbec tyhle nevařící nepoužívám, a vidím, že by se to občas hodilo.
    Posílám pozdravy a přeji příjemnou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, o vaší grilovačce jsem už četla a musí to být taky super akce :-)
      Dort by určitě nestačil, ten slupli jako zákusek :-)
      Já tento pudink normálně taky nepoužívám, jen na zahuštění nepečeného řídkého krému je fajn. Není to ani nijak v moučníku cítit.
      Měj pěkné nedělní odpoledne. Jitka

      Vymazat
  2. Vůbec se nedivím, že dort zmizel než bys řekl švec :-). Muselo být u vás veselo. Já jsem si svého času užívala spolužáky a spolužačky nejstarší vnučky. Bylo to moc fajn.
    Díky za recept, který někdy využiju a měj pohodovou neděli !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, ono není vůbec na škodu poznat kamarády svých dětí. Člověk si hned udělá představu, jestli je v dobré společnosti nebo mu něco hrozí. Nás kluci moc dobře překvapili. Mají přehled a dovedou se kultivovaně bavit, fakt dobří kámoši.
      Také ti přeji pěknou neděli, my už máme 20 cm sněhu :-)
      Jitka

      Vymazat
  3. Jituli, dortík musel být moc dobrý. A máš pravdu, náš druhák a jeho kamarádi, když k nám přijdou, také vždy chtějí oreo sušenky... ☺ Docela by mě zajímalo další menu pro takovou skupinu... ☺ Taky vždycky přemýšlím, čím kluky nakrmit... ☺ Hezkou neděli, Peťka ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peťko, ono v létě je to to jiné než v zimě. Dcera je narozená v červenci a její oslavy vypadaly jinak, to je víc možností. Tady jsem šla cestou mini kuřízků a jen to zasyčelo. Naštěstí nepřišel vegan nebo nějaké s jiným omezením a řízky jí všichni. Měla jsem jich velkou mísu :-)
      Hodně u nás frčela pizza nebo různé špízy, jednohubky i ovocné.
      Také přeji klidné nedělní odpoledne. Jitka

      Vymazat
  4. Jituš, nepečený dort vypadá opravdu skvostně a vůbec se nedivím, že zmizel "rychlostí tajícího sněhu". Stoprocentně všem chutnal.
    Vzpomínám také jak jsem chystala pohoštění pro spolužáky a kamarády našich potomků. Kdeže loňské sněhy jsou. Už je to tak dávno. Recept pošlu dceři, která je na dorty machr a navíc občas nějakou tu oslavu chystá.
    Krásné a pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, já jsem taky vždycky na takovéto dětské oslavy pekla dort, ale spíš se mně osvědčily ty lehčí a nepečené. Tak snad vám bude taky chutnat.
      Měj klidný týden. Jitka

      Vymazat
  5. Dort vypadá úžasně a stojí za vyzkoušení.Také si děti,když byly malé zvaly domů na oslavu spolužáky, u nás byly vždy dveře pro každého otevřené.Ale devět bych jich v paneláku neměla kam uložit.
    Jituško,měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, u nás jich nakonec spalo jen pět. Někteří měli zápasy nebo dny otevřených dveří na SŠ, kam se chystají. Bylo veselo a jsem ráda, že jsme to zvládli.
      Měj se hezky. Jitka

      Vymazat
  6. Jitko, vypadá krásně.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, děkuji a přeji ti pěkný předvolební týden :o)))
      Jitka

      Vymazat
  7. výborný tip na použití nevařeného pudinku, já ho vždycky jen kupovala do té hrk-hrk buchty. Ukládám si recept a vyzkouším. Sladké na nervy bude asi třeba.... Hezké dny, Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, po dnešním školení (daně, Zákoník práce,...) jsem zralá na slona z cukru :o)
      Zdravím a drž se. Jitka

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře.