úterý 10. ledna 2023

Povánoční

V neděli jsem už uklidila první, nejtřpytivější vánoční kousky. Při té příležitosti jsem si udělala pořádek v krabicích, kam všechny ty stromečky, baňky a jeleny schovávám. Tematicky jsem vše rozdělila, uložila do krabic a ty jsem přesně popsala. No, zabralo mně to celé odpoledne, ale jsem spokojená a až budu něco hledat, půjdu najisto. Aspoň doufám.



O adventu jsem nevyužila jeden pěkný korpus na věnec. Přišlo mně líto jej nevyužít, a tak jsem si na lednový jídelní stůl naaranžovala věnec poadventní, povánoční. 

 


 
 
Chtěla jsem, aby věnec působil zimním dojmem a podnos pod dort Rustic se mně barevně hodil. Použila jsem dva druhy eukalyptu, modré bodláky a bíle barvené větvičky, vše co vydrží nějaký ten den bez vody. Výsledkem je věnec neučesaný, lednovým větrem rozfoukaný.
 



 
K večeři zapálím svíčky a hned je jídelna útulnější. Svíčky a LED světýlka prostě umí zázraky. Snad to večerní fotky aspoň trochu vystihnou.




 
V tomto období mně zahrada a práce na ní začínají chybět. Nahrazuji si ji alespoň takto, nejsem profík a výsledek tomu odpovídá, ale je to jedna z malých radostí temného lednového dne.  
 

 




A jen tak mimochodem: V práci začal novoroční kolotoč spojený s koncem starého a začátkem nového roku. Různé instituce nás zásobují požadavky na kratochvilné tiskopisy. Vypisujeme to každý rok, a mě by zajímalo, jestli si to někdo někdy prohlídne.  

Doma toho zatím moc nestíhám, tak už jen krátký pohled do obýváku, kde nakvétají další loňské hyacinty.





22 komentářů:

  1. Moc se ti povedl Jituš. Doma taky nic nestíhám. Snad už se to brzy zklidní.
    Eva
    http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, já budu mít klidněji tak v půlce dubna :-)
      Budeme se těšit, že? Měj se. Jitka

      Vymazat
  2. Jitko, věnec je moc pěkný. Pokud jde o svíčky a světýlka, tak souhlasím, taky pálíme... A pokud jde o práci, tak je to nějak jeden velký mazec. Mám pocit, že všichni vysypaly šuplíky a teď po nás chtějí stanoviska k nejrůznějším materiálů - nejlépe hned nehledě na rozsah materiálů.. Takže rozumím a přeju pevné nervy
    Měj se krásně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, děkuji. Je vidět, že úřední šiml řehtá všude.
      Taky ti přeji pevné nervy a pokud možno klidné odpoledne. Jitka

      Vymazat
  3. Jituško, moc krásný věnec. Obdivoval jsem ho včera na telefonu, na monitoru je ještě krásnější :o)
    S těmi krabicemi to mám podobně, jen teď nejsme doma a tak mě tahle práce teprve čeká...
    A ty tiskopisy - popsala si to krásně, vesele, s jemným sarkasmem. My máme mnohdy peprnější výrazy...
    Přeji příjemné dny a moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, já mám uklizeno taky zatím jen to nejvánočnější. Ostatní ještě čeká na zasloužený odpočinek.
      I u nás není o peprné výrazy nouze, protože si některé nesmyslné dotazníky ani lepší výraz nezaslouží :-)
      Tak se v pořádku vraťte a budu se těšit na příspěvky. Jitka

      Vymazat
  4. Věnec je krásný.Světýlka mám ráda a svítím každý večer.Dny jsou ponuré a večery pořád dlouhé.
    Světýlka svíček domov zútulní.
    Jituško,hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, děkuji. Taky stále něco zapínám nebo zapaluji.
      Měj pěkné odpoledne. Jitka

      Vymazat
  5. Věnec se ti povedl. Důležité je si dělat i malé radosti, které vykouzlí lepší den. Zahrádka mi také chybí, ale však se dočkáme a potom budeme říkat, že nestíháme. Pěkný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to přesně tak. Na jaře to vypukne a budu muset povolat posily :-), ale těším se na to.
      Klidné odpoledne. Jitka

      Vymazat
  6. Věnec je moc krásný. Vánoce mám zlikvidované, ale svíčky stále zapaluji. Byť se den prodlužuje, tak stále se brzy stmívá. Jak já jsem ráda, že už se nemusím hrabat ve všemožných lejstrech - i když zrovna moje práce patřila k těm, kteří od vykazjících jednotek údaje vyžadovali - ČSÚ :-).
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, tak to jsi extra šikovná. Já jsem zatím jen začala, ale nejspíš každý víkend uklidím něco. Stromeček svítí každý večer, tak ten ještě necháme.
      Papírů je rok od roku víc. Digitalizaci navzdory :-)
      Měj pěkné odpoledne. Jitka

      Vymazat
  7. Věnec je super, já žádné náhrady nedělala neb mi je nerozcuchá vítr ale kocouři. Já začala se zahradničením už teď. vysela jsem si afrikány a další posbíraná semínka kde ani nevím co je. A budu pokračovat školkováním begónií. Očistila jsem zas muškáty od suchých listů, vzpřímené pozastříhala kde byly moc vytáhlé a začala přesazovat chudinky pokojovky které už neměly žádnou zeminu nebo špatnou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, náš kocour je flegmoš. Zajímá ho zásadně jen miska s krmením.
      No to koukám, kolik jsi toho už stihla. Já jsem si říkala, že bych si měla objednat nějaký semínka, dokud je trochu nabídka. Ale ty muškáty prohlídnu, to je pravda, to bych mohla.

      Vymazat
  8. Kratochvílné formuláře mne opravdu pobavily! Není den, aby nějaký nepřišel, a není-li od státu, vytvoří ho někdo v korporátu ;-)
    Postupně stahuji vánoční zdobení, už jsem skryla červené doplňky, pak bílé... ale stromek ještě máme, aspoň chvíli se ještě budeme těšit jeho světýlky. Věnec máš krásný, já jsem si v Bauhausu koupila dva hvězdníky se 70% slevou a ty teď u nás doma začínají "zářit".
    Tak hezké dny a už brzy budeme vyhlížet, co začne rašit na zahradě!
    Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, no jak jinak nazvat dotazníky nepovinně povinné. Vloni mně ÚP poděkoval za zaslání a za měsíc vyhrožoval pokutou, pokud je neodešlu. Sem se mohla smíchy potrhat :-)
      Já už jsem amaryllisy zrušila. Sice kvetly pěkně, ale jinak zbytek roku moc pohledné nebyly. Teď dělají radost kolegyním v práci.
      Přeji ti pevné nervy a ať nám ty uzávěrky brzy utečou. Jitka

      Vymazat
  9. Jitko také jsem tyto "kraviny" vyplňovala, a to ještě 9 let nad důchodový věk. A pak jsem si řekla DOST! Stát má snad nějakou speciální školu, že které vycházejí lidé, kteří jsou jejich stvořiteli. A o roční závěrce, o daních a různých auditech ani nemluvím. Já obdivuji, jak vy to máte vždy krásné a načančané. To já po příchodu domů kdysi byla málem nepoužitelná a vy máte ještě sílu vytvořit moc krásné prostředí. Věnec je překrásný, ale ne každý má toto nadání. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Iwko, já jsem většinou taky unavená, ale mám to nastavené tak, že práce na zahradě nebo doma je pro mne relax. Vypnu hlavu a úžasně si u toho odpočinu. Jen manžel se dost divil, když přišel na večeři, že žádná ještě není a já si tam matlám věnec :-)
      Leden až březen je nejméně oblíbený termín asi u všech ekonomicky založených profesí. Nějak to musíme přečkat a pak už bude jaro, jupí :-)
      Děkuji za návštěvu i komentář. Jitka

      Vymazat
  10. měj hezké povánoční dny,Sv.

    OdpovědětVymazat
  11. Odpovědi
    1. Moc děkuji za návštěvu i komentář. Zdravím z Moravy. Jitka

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře.