pátek 6. ledna 2023

Moje pražská místa

Podruhé a naposled... Tentokrát si prohlédneme vánoční Prahu a moje oblíbená místa za denního světla. Moc cestovatelských příspěvků teď asi mít nebudu, tak pokud máte chuť, právě vyrážíme...

Start je opět na Hradčanském náměstí, směr Strahovský klášter.

Toto asi nikdy nepochopím...

Málokdy si nechám uniknout tento dechberoucí pohled. Nemám slovo  dechberoucí právě v oblibě, ale lepší jsem nenašla.

Pokračujeme kolem Černínského paláce a Lorety. Zvonkohra právě hraje Tichou noc. Líp už jsme si to objednat nemohli 😌.

No a sem prostě musíme. Já nevím, co na té jedné jediné uličce se starými domy všichni máme? Asi nějaký magnetismus nebo co.

Já vím, ale nepovím 😉. Vyzkoušejte!

Vojenský kostel sv. Jana Nepomuckého od K.I. Dientzenhofera.

A už se blížíme k mému dalšímu oblíbenému místu. Po deseti letech "rekonstrukce" je prý zpřístupněn celý(!) Jelení příkop. No tam musíme. Jenže to by nebyli hradní šibalové, aby něco nevymysleli. Když už zprůchodnili tunel pod Prašným mostem, tak zas pozavírali naprosto všechny ostatní vchody a východy do Jeleního příkopu. Takže jsme z Prašného mostu sešli do příkopu prošli horní část, vrátili se, prošli tunelem do dolní části, zase se vrátili a slavnostně jsme vylezli zpátky na Prašný most. No doufám, že si nový hradní pán podobné taškařice odpustí a otevře třeba i Plečnikovu Masarykovu vyhlídku, Jiřičné Oranžerii, Fíkovnu a další zaryglované objekty.

Dům medvědáře a socha Ponocného v Horním Jelením příkopu.

Horní Jelení příkop a Prašný most.

Nádherný tunel pod Prašným mostem od Josefa Pleskota.

Dolní Jelení příkop.

Katedrála z Prašného mostu.

Po Jelení taškařici jsme se prošli Královskou zahradou. Park byl klidný, téměř bez turistů, všechno pozavírané.

Míčovna Pražského hradu.

Asi ostraha.

Fungoval jen malý adventní trh, kluziště a historický kolotoč.

Belveder - Letohrádek královny Anny.

Pražský hrad od Belvederu.

Oranžerie od Evy Jiřičné.

Od hradu jsme sešli na Malou Stranu a přes Jánský vršek jsme si to namířili na Kampu.

Jánský vršek.

A sladká tečka na závěr. Werichova vila - IF Café Ivety Fabešové - dobroty až oči přecházejí.

A jen tak mimochodem: Ještě pár informací k našemu ubytování. Bydleli jsme na Hradčanském náměstí v domě U Labutí neboli v Losenovském paláci. Historie domu je známa již od 14. století, kdy patřil Svatovítské kapitule. V 16. století, za vlády Rudolfa II., sloužil jako sídlo šlechtických rodů. Byli zde ubytování významní alchymisté a astrologové Tycho de Brahe a Johanes Kepler. V roce 1945 tu našla domov rodina diplomata dr. Korbela s dcerou Magdalenou, známou spíš jako Madeleine Albrightová, bývalou americkou ministryní zahraničí. V přízemí domu je restaurace U Labutí, kterou rádi doporučujeme pro chutnou českou kuchyni za (v této lokalitě) nevídané ceny.

Vánoční strom ve dvoře domu.

Schodiště domu.

Vnitřní pohled s věží.

1. Jituško, s chutí jsem se podívala na milovaná, známá místa. Sama jsem včera začala připravovat další příspěvek z našeho pražského pobytu. Magie některých míst je prostě obrovská.
    Ta jelení taškařice, to je tedy skutečně pecka! Nastavený trend se musí dotáhnout až do konce, že!
    Bydleli jste úžasně, manžel si shodou okolností četl jídelní lístek a byl udiven příznivými cenami...
    Přeji pohodový pátek. Helena

1. Helenko, ráda jsem se už podívala na tvůj příspěvek a jedno je jasné. Nám by se spolu v Praze líbilo :-)
      Pokud to dobře dopadne a na Hrad dosedne někdo se zdravým rozumem, bude znovu co objevovat. Teď jen všichni nevěřícně kroutí hlavou.
      Restaurace U Labutí je prý majitelky domu a ta péče a starostlivost je cítit na každém rohu.
      Měj pěkný víkend. Jitka

2. Nádherná procházka a dlouhá. Už mě bolely nohy, ještě, že byla zastávka v cukrárně na občerstvení, také se tam chodím osvěžit. Měj se krásně.

1. Naše děťátka ke konci už taky frfňaly :-)
      Cukrárna je vždy dobrá tečka a zvlášť tato na Kampě.
      Přeji klidný víkend. Jitka

3. Tak to byla dlouhá a moc hezká procházka. Šlapala jsem s vámi, ale nohy při sezení na židli u PC nebolí :-). Krásné fotky, Jitko !
    Hezký den!
    Hanka

1. Hani, tak to je pěkná výhoda :-). Ono, když tě to baví, tak ani ty nohy nebolí :-)
      Měj se hezky. Jitka

4. Tak to je moje oblíbená trasa! A ne nadarmo to místo odkud je tak krásně Praha jak na dlani má velmi příhodný název. Bella Vista. Česky Krásná vyhlídka.....

1. Vendy, je nás tady víc, které máme stejnou trasu. Byl by to pěkný průvod, kdybychom se domluvily. Bella Vista je název pěkný, ale mám jej dost spojený s majorem Zemanem :-)

5. Jituško, pěkně jste se prošli a já s vámi. Praha je krásná a obzvláště vánoční. Přeji ti hezký večer.

1. Ivanko, ráda jsem procházku zprostředkovala :-)
      Měj klidný večer. Jitka

6. Jitko, pěkné fotky, které se neomrzí. Já naplňuji pravidlo o kovářovic kobyle, co chodí bosa. Řadu míst, která jsou na tvých fotkách mám od práce, co by kamenem dohodil (Werichovu vilu, Jánský vršek, Nerudovku...), ale když už tam jdu, tak bez foťáku a většinou si ani nevzpomenu, že bych měla cvaknout něco na mobil. Kolem čeho chodíme denně, tak si kolikrát ani neuvědomujeme (já třeba pohled na Pražský hrad, na který koukám každý den cestou do práce)
    Hezké dny

1. Stáňo, já ráno fotím cestou do práce. Někdy je to světla tak krásné a trvá jen chvilku. Švagrová má podobnou trasu jako ty a říkala, že fotí ráda taky ráno. Tak jak půjdeš do práce, foť a ukaž na blogu.
      Přeji ti pěknou neděli. Jitka

7. Krásné záběry z úžasných pražských míst. Ten kolotoč je top))
    Hezký víkend. Eva. http://es-ideas.blogspot.com/

1. Evi, kolotoč byl moc pěkný, ten by se Lole líbil.
      Zdravím. Jitka

8. Jituško, člověk si myslí, že po těch spoustu letech strávených v Praze ji zná dokonale. Nezná. Díky za tvoji pražskou krásnou reportáž. Měj pohodovou sobotu.

Děkuji za vaše komentáře.