středa 25. ledna 2023

Pasteluju

Tak jak jsem minule slíbila, ještě tady mám krátké pokračování zimních kombinací. 



Dost využívám různé teplé svetry a roláky. Aby splnily svou funkci dokonale, oblékám pod ně tenká termo trička s příměsí kašmíru. Seženete je nejčastěji v Intimissimi, Calzedonii nebo v Marks&Spencer.

 

Svetr s vyšším stojáčkem Tatuum, kalhotová sukně Zara, kabelka z instamo.cz.

 

 

Kalhotovou sukni nebo možná spíš široké, zkrácené kalhoty jsem koupila v sekáči. Bylo to po strašně dlouhé době, protože i tam kvalita jde rychle dolů. Zaujaly mne barvou v kostce, která se mně pěkně hodí k staršímu svetru a zase je o důvod víc vytáhnout něco staršího.

 

Bez doplňků by to taky šlo, ale něco tomu chybí.



Svetr Esprit, kalhotová sukně Zara, šátek s.Oliver, kabelka z místní obuvi.

Barvy šátku a pásku kabelky se pěkně potkaly.



Tuto kombinaci nosím moc ráda. Je velmi pohodlná a můžu ji vzít do práce, na kafe s kamarádkou, na zařizování a nákupy po městě. Svetr z příjemné kombinace vlny a bavlny zahřeje a nepřidává zbytečně objem.  


 


Svetr Esprit, kalhoty Benetton, kabelka z instamo.cz.


Tento extra teplý rolák jsem už sem dávala v kombinaci s džíny, ale i se sukní vypadá dobře. Líbí se mně kombinace materiálu sukně a svetru. Už od pohledu zahřeje.

 


Svetr z místního obchodu, sukně Taifun, korálky z minerálů Brigitte Bijou.


V Olympii jsem se nechala inspirovat pastelovými kombinacemi a zkusila jsem něco seskládat z toho, co nabízí má skříň. První variantě říkám Rottrová 😊. Kdysi dávno mně kamarádka říkala, že viděla v Kika vybírat nábytek paní Marii Rottrovou. Měla na sobě kašmírový svetr s tvídovými kalhotami a tak jí to slušelo, že přítomné ženy z ní nemohly spustit oči. Naprosto tomu věřím.




Kašmírový svetr od Ježíška je z C&A, zkrácené tvídové kalhoty jsou sekáčové, bunda s.Oliver, šála Van Graf a kabelka z instamo.cz. 

Tmavší tón šály udělá kontrast, ale proč ne? 


Druhý outfit je z mé velmi oblíbené béžovo modré kombinace. K té se vracím stále, v létě, v zimě. Vždy je to svěží a neokoukané. A určitě ty světlé barvy u obličeje i omlazují 😉.


Světle modrý rolák a kardigan Mohito, kalhoty Benetton, kabelka z instamo.cz. 



Myslím, že se vyplatí s nákupem počkat, nechat se inspirovat, projít skříň, a pokud je šatník sestavený tak nějak rozumně z nadčasových kousků ve vzájemně se doplňujících barvách, tak se dá vytvořit pěkný model, aniž by to způsobilo zemětřesení na kreditce. Obvykle stačí dokoupit něco málo, co v obchodě prostě nelze nechat, a pak si s tím pohrát.  
 

S úpletovou plizovanou sukní z místního butiku.




Tolik mé zimní radosti a už se moc těším na jaro a to, jak rozkvete nejen příroda, ale i náš šatník.


A jen tak mimochodem: Možná jste si všimly (myslím, že tady o muže nezakopnu 😊), že mám několik kousků od polské firmy Tatuum. Znám je z Brna, kde původně byla prodejna ve Vaňkovce a ještě z té doby mám pár věcí v šatníku. Pak na několik let z Brna firma zmizela a nedávno se objevila nová prodejna v Olympii. Jejich kolekce se mně líbí, mají moc pěkně sladěné barvy, kvalita je ucházející, s čím mám problém jsou jejich ceny. Nechce se mně podporovat ty praktiky, které vidím i u jiných firem. A to je velké zdražení. Dva tisíce je naprosto běžná cena za cokoliv, a to o kvalitě by se dalo dlouze psát. Četla jsem článek o zdražování oblečení v ČR a dala jsem mu za pravdu. V ČR se oblečení bezdůvodně zdražuje nejvíc z okolních zemí. Já jsem si například dost věcí z Tatuum koupila ve Wroclawi. Jen pro příklad: v ČR halenka stála 1799 Kč, v Polsku jsem za tuto cenu koupila přesně stejnou halenku, ještě jednu trochu jinou a rolák k tomu. Byl tedy Black Friday, ale když si srovnáte polský a český eshop firmy, tak na ceny jen zíráte. A ve finále mě dorazila sleva za množstevní nákup. V ČR při nákupu nad 3 500 Kč dostanete slevu 20%, v Polsku stačilo nakoupit za 2 500 Kč a zákazník dostal 30%. Bohužel do ČR neposílají, ale na Slovensko to jde. Brněnská prodejna dál praská ve švech zlevněným zbožím, které je stále dražší než v Polsku před slevou. Rozumíte tomu?    


16 komentářů:

  1. Jitko, moc se mi líbí béžový svetr na druhé fotce, ale nešla by mi barva - jsem úplně jiný barevný typ než ty. Ale jinak jsou tvé kousky a kombinace bezva, líbí se mi a kdybych byla jiný barevný typ, tak bych je klidně nosila.
    S cenami oblečení, resp. s jejich porovnáním se zahraničímnemám moc zkušenost - ono mne nakupování hadříků moc nebaví, takže nakupovat chodím, až když není zbytí (a pak bohužel občas koupím něco málo promyšleně). Za posledního půl roku jsem si snad koupila jen ˇflanelovou košili v Lidlu a džíny. A teď v lednu v výprodeji čepici, šálu a rukavice :)
    Měj se fajn

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, flanel teď letí :o) to jsi koupila moc dobře.
      Pěkný víkend. Jitka

      Vymazat
  2. No, smlsla jsem si, jen co je pravda! Někdy si říkám, že éžo a béžo kousky nosím od nepaměti, jestli to nechce změnu, a pak stejně většinou sáhnu zase po těchto barvách. Tvoje módní přehlídka je fakt parádní - elegance, vkus, nadčasovost... Krása. A nemusí to stát desetitisíce. Sdílím tvůj povzdech, nechápu, proč jsem nejen na oblečení jednou z nejdražších zemí v Evropě. Ceny v Tatuum jsou skutečně omračující...
    Jituško, děkuji za krásný článek a přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, já myslím, že béžová sluší jak brunetkám tak i blondýnkám. Jen ten výsledek je pak samozřejmě jiný. Já se taky vždy hrnu k béžovému svetru a vzápětí si uvědomím, že stejný nebo podobný už doma mám. Vkus se zas tolik nemění.
      Děkuji ti a přeji pěkný volební víkend. Budeme doufat v dobrý konec. Měj se hezky. Jitka

      Vymazat
  3. Tak jsem si zase užila módní přehlídku v barvách, které mám ráda. Já už tolik oblečení nenakupuji.
    Tím, že už nesedím na své židli v kanclu, změnil se mi styl oblékání. Kolikrát si říkám, že si to a to koupím, protože se mi daná věc líbí, ale pak si položím otázku: a kam v tom půjdeš ? :-) Ne, že bych si nic nového nekoupila, ale vybírám už jinak.
    Hezký den, Jitko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, čeká nás to všechny. Mně se důchod spíš vzdaluje než naopak, tak to snad ještě užiju :-)
      Měj klidný víkend. Jitka

      Vymazat
  4. Pěkný den Jituli, krásné kombinace... ☺ Ceny oblečení nechápu již delší dobu. Již mnohem dřív jsem si džíny v Rakousku (máme to stejně daleko jako do Brna) kupovala o 400,- Kč levněji, než ty stejné stály tady v ČR. Dokonce na Slovensku stály o 200,- Kč méně než v ČR. Měj se pěkně, Peťka ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peťo, já se občas dostanu za kamarádkou do Německa a to je teprve rozdíl ! Prostě tomu nerozumím a štve mě to.
      Krásný víkend. Jitka

      Vymazat
  5. Nádherné kombinace- styl, barvy, kombinace, nadčasovost. To ty vždycky umíš nádherně sladit. Každý měsíc jezdím do Německa, takže pravidelné srovnání mám a nestačím se divit. Nabídka a ceny naprosto odlišné. A když jsou slevy , tak to opravdu slevy jsou a na celý sortiment a ne na jednu štangli s deseti ramínky. Ceny v našich obchodech mě vůbec nelákají.
    Eva
    http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, musím ti dát za pravdu. V Německu to je úplně jiný level. Mají nás tady patrně za úplné neznalce a zkouší, co jsme ochotny zaplatit a co ne. Nakupuji tady v obchodem před slevami výjimečně.
      Měj se hezky a pěkný víkend. Jitka

      Vymazat
  6. Jituš, další parádní variace na zimní oblečení.👍👍 Zaujal mě ten kašmírový svetr s kapucou. Je parádní.
    A co se cen týče? Také někdy zírám, kam až se šplhají. Nabývám dojmu, že prodejci se rozhodli ceny vyšroubovat nahoru. "Když už se zdražuje jídlo, energie, pohonné hmoty, co bychom si také nenavýšili zisk???". Jsem přesvědčená o tom, že nakupují všichni za podobné ceny, ale tady si prodejci zvyšují marže nějak víc. A nejen u oblečení. Byli jsme v Německu a já objevila krásné boty Rieker. Stály 50€ a já váhala, zda si je koupím. Muž se moc netvářil, což je u něj při mém nakupování běžné, ale nechtěla jsem ho dráždit. Minulý pátek jsem je objevila ve výprodeji. Po slevě stály 1800 Kč. Byly zlevněny z 2500. Což je v přepočtu k Německu dvojnásobek.
    Měj hezké dny. 🍀💓

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, je to k naštvání. Zvlášť, když máš takové srovnání, že? Sestra pracovala v NC v obchodě s oblečení a říkala, že na jaře už jim chodí zimní bundy. Mají to objednané a zaplacené dávno předem. Takže marže pak může být obrovská a jakákoliv sleva je pro ně stále ještě výhodná. Snad se to časem uklidní. Teď je jít do obchodu odrazující.
      Zdravím tě. Jitka

      Vymazat
  7. hezký svetřík je ten s kapucí,Sv.

    OdpovědětVymazat
  8. máte to super baví mě to prohlížet dík Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, ono to není nic světoborného, ale já se cítím vždy líp, když se pěkně oblíknu.
      Pěkný zbytek víkendu. Jitka

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře.