úterý 24. března 2020

Tvarohová buchta se sněhovou peřinou

Tak toto je ta nejoblíbenější buchta naší rodiny. Každá návštěva chce recept, synovi kamarádi když k nám přijdou, tak první na co se ptají, jestli máme tu dobrou buchtu. Povede se úplně vždycky a jeden se musí fakt krotit. Před časem mně kamarádka přivezla tvaroh z podnikové prodejny Mlékárny v Otinovsi, rodišti sýru Niva, a věděla jsem, jakou dostanu odpověď, když jsem se ptala, co by si s tvarohem dali.




Tvarohová buchta se sněhovou peřinou


1 balíček listového těsta 500 g

Tvarohová náplň:
500 g tvarohu - 2 vaničky (já jsem měla tentokrát tvaroh vážený a šlo to i z něho, jen jsem musela hrudky rozmixovat ponorným mixérem dohladka)
5 žloutků
200 g moučkového cukru (dala jsem 100 g cukru a 100 g stévie)   
2 vanilkové pudinky
50 ml oleje např. slunečnicového
500 ml studeného mléka

Sněhová peřina:
5 bílků
2 lžíce krupicového cukru

Předehřeji si troubu na 180˚C. 
Velký hluboký plech si vymažu olejem a vysypu polohrubou moukou. Listové těsto rozválím na velký plát a přenesu na plech tak, aby byl i přes okraje. 



Připravím si náplň: prošlehám tvaroh, žloutky, pudinky, olej, mléko a cukr. Tuto řídkou náplň naliji na těsto a ohnu okraje.



Peču přesně 35 minut, nic nezkouším a nezkoumám. Připravím si sněhovou peřinu: ušlehám sníh z bílků s cukrem a potřu jimi předpečenou buchtu. 



Dám znovu do trouby a peču ještě 10-12 minut. 



Hotovo. Není potřeba cukrovat. Bílková "peřina" je měkoučká, nekřupavá.

A jen tak mimochodem: Tato buchta je vlastně peřinová dvakrát. Recept jsem kdysi dostala od mé sestry, která se už spoustu let jmenuje Peřinová.


24 komentářů:

  1. Skvelé, u nás sa volá to domáci krémeš:-)

    OdpovědětVymazat
  2. Alenko, už jsem to taky slyšela, ale řekla bych, že kremeše by měly mít těsto i nahoře. Toto je asi kremeš pro líné pekařky :-)
    Pěkný večer.
    Jitka

    OdpovědětVymazat
  3. Kdysi něco podobného pekla máma v rybízové sezóně (na tvaroh se dával ještě rybíz). už jsem to spoustu let neměla...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, taky občas přihodím rybíz nebo višně. Je to moc dobré.
      Pěkné odpoledne.
      Jitka

      Vymazat
  4. Wau, tak tu bych si dala hned teď. :o) Vypadá skvěle a určitě i tak chutná, budu muset vyzkoušet.
    Jitko, přeji fajn dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, vyzkoušel, je to jednoduchá a moc dobrá buchta.
      Klidné odpoledne.
      Jitka

      Vymazat
  5. Opět to staré a do kola používané ... v jednoduchosti je krása.
    Mlask.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, ano ... mám ráda recepty, kde je pár běžných ingrediencí, zvládnu to i já a výsledek je chutný.
      Hodně zdraví.
      Jitka

      Vymazat
  6. Tak to bych si hned dala,protože vím,jak to chutná.Něco podobného pekla tchýně.Děláš nám Jitu chutě.
    Syn pojede dopoledne na nákup,tak už připisuji na lísteček.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, tak pak dej vědět, jak se povedla.
      Držím palce.
      Jitka

      Vymazat
  7. Peřinkovou buchtu od paní Peřinové moc ráda vyzkouším :o)
    Peču skoro každý den :o)
    Jituško, děkuji za recept a přeji pohodový den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, ano, jak píšeš ... Peče celá země. Já taky vařím a peču denně. A ráda pro ty moje zlata.
      Děkuji za recept na koláče a přeji taky pěkný den.
      Jitka

      Vymazat
  8. Mňam, tak tento recept vyzkouším. Ten se mi moc líbí...Jituško, jsi šikulka a děkuji za tip na příští pečení.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, rádo se stalo. Také hledám nové recepty, abych se moc neopakovala.
      Pěkný večer.
      Jitka

      Vymazat
  9. Tak tohle rozhodně vyzkouším. Vypadá to naprosto luxusně. :-D
    Díky moc a hezký den A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vypadá hezky a chutná taky dobře. Málokdy stačí jeden kousek :-)
      Hezký a klidný večer.
      Jitka

      Vymazat
  10. Jituško, vyzkouším, sněhový krém je u nás oblíbený i u kremrolek a tvaroh poslední dobou taky letí...
    peču teď častěji a u nás se snad pořád jenom jí... :-). pěkný zbytek týdne. dana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danuško, já teď jsem u sporáku a trouby taky každý den dlouho. Buchtu vyzkoušej, dětem moc chutná.
      Pěkné odpoledne.
      Jitka

      Vymazat
  11. Tvarohové jsou vždycky nej:-))))
    Přeji poklidné dny. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, a je to velmi jednoduché, i pro ty, kdo nepečou :-)
      Klidné odpoledne.
      Jitka

      Vymazat
  12. Jituško, vyzkouším buchta vypadá lákavě - listové těsto mám v lednici a vlastně všechny suroviny a tak sobotnímu pečení zdar. Iva

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře.