pátek 31. května 2024

Květnové dny

Ach květen... Tolik stresu, nervů a nakonec i radosti tu dlouho nebylo. Ale vezmu to pěkně po pořádku.


 

S kytkou k narozeninám nebo k výročí se tak nějak počítá. Kytka od manžela jen tak, pro zlepšení nálady má úplně jinou hodnotu. Květinovou radost udělaly i ratolesti ke Dni matek. 



 
 
Doma toho moc nového není. V kuchyni jsem prostřela indiánský běhoun (jak ho nazvaly nezávisle obě děti) od mé milé kamarádky Kristýnky. Samotnou by mne nenapadlo jej koupit, ale Kristy je velmi inspirativní žena a občas mne její pohled motivuje k vystoupení ze zajetého stylu.  





Kroužky na ubrousky z Bela Rose. Jednoduché a geniální.


Už skoro letní stůl s kyticí plevele. Prošla jsem se po louce u naší babi a natrhala kvetoucí bršlici, svízel, kopretiny, jetel a nějaké traviny. Sama jsem byla překvapená, jak kytka vypadala dobře.




Velikonoční hortenzie stále kvete a zdobí střídavě v kuchyni nebo v obýváku.


V květnu byla spousta botanických radostí. Pole plné kopretin nebo červeného jetele. Rozkvetlé olomoucké Rozárium. Letošní sukulenty a suchomilky. Barevné letničky a rozkvétající trvalky na zahradě. 
Pomohla jsem Ondrovi sestavit herbář do biologie a moc jsem si to užila. Náš ajťák už pozná konvalinku, pomněnku a dokonce i jahodník 😊.









Moc jsme si užili prohlídku vily Tugendhat. Ten prostor, světlo, výhled na Brno i onyxovou stěnu plnou života budu mít v paměti dlouho. Vlastně celý příběh rodiny Löw - Beer a Tugendhat. Návštěva vil v Černých Polích i ve Svitávce nás inspirovala ke zhlédnutí filmu Skleněný pokoj. V dnešní době není vůbec od věci připomenout si osudy těch, kteří pro záchranu svou a svých dětí, byli nuceni opustit své domovy a blízké duše.





Foto z filmu Skleněný pokoj z roku 2019.


S manželem jsme hodně pracovali na zahradě a kolem domu. Abychom si užili taky jeden druhého, vyšli jsme si na nedělní kávu do kavárny. Bylo to velmi příjemné a shodli jsme se na tom, že každý den se musí užívat jako by byl poslední. 
Nejsou ale jen příjemné a radostí plné dny. V květnu nás navždy, náhle a nečekaně opustil kamarád a manželův spolužák. To se teprve člověk zamyslí nad tím kolotočem, do kterého nastoupil.





Každý povedený pekařský výtvor mně udělá radost. Tento měsíc to byly Pražské koláčky, zapletený štrúdl, Tiramisu do práce, dobroty s rebarborou a slavnostní Pavlova. Bylo totiž co oslavovat.


A jen tak mimochodem: To nejlepší nakonec. Magdalence se v květnu podařilo obhájit seminární práci, udělat přijímačky k magisterskému studiu a dnes dopoledne úspěšně složit druhou státnici. Každý rodič, který prožil s dětmi  přijímačky, maturitu, další přijímačky, všechny zkoušky a státnice rozumí tomu oddychnutí, té radosti a hrdosti. 

A protože Magdali vím, že blog čteš... Přeji ti zasloužené krásné léto, hodně zážitků, ať už tvé cesty povedou kamkoliv a pamatuj, že tě máme rádi. 💗


17 komentářů:

  1. A já se ze srdce přidávám ke gratulantům! Magdalenko, gratuluji! Už jsem si to párkrát zažila a dobře vím... Ty nervy a pak ta pýcha a radost!
    Jituško, pochopitelně jsem se ráda podívala na tvůj rozkvetlý květen, zopakovala si krásné zážitky i dobroty, co si upekla.
    Hezký večer a příjemný červen. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, moc děkujeme za přání. Však si dobře vzpomínám, jak Adam skládal státnice (?), když jste byli na dovolené. Je to určitě pro všechny velká úleva, když je po všem. Neuvěřitelné množství studentů státnice nedali a já se ani nedivím. Když jsem viděla to množství materiálů, které si měli nacpat do hlavy... Uf, já bych teď studovat nechtěla.
      Děkuji moc za milá slova a také ti přeji příjemné červnové dny. Zdraví Jitka

      Vymazat
  2. Velká gratulace Magdalence i jejím rodičům letí z Brd. Přeji krásné dny a užívejte radost z úspěchu.
    Eva

    OdpovědětVymazat
  3. Jitko, gratuluji dceři i úspěšnému ukončení jednoho studia a k vykročení do dalšího. A tobě k šikovné dceři. Já se dneska taky rodičovsky potěšila, když se mi syn pochlubil, že ho pochválil šéf zpravodajství za dobře zvládnutou práci (je na té pozici něco přes měsíc, takže tak trochu ještě v "rozjezdu") - a to už je mu třicet :).
    A jinak jsem se musela na začátku článku usmát - dostala jsem v květnu jednu kytku od manžela jen tak a druhou od syna ke Dni matek :)
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, i tobě děkujeme za přání. No ty jo - nemáme my stejného manžela? :o)))
      Přeji synovi hodně úspěchů a spokojenosti v práci a tobě pohodový červen. Jitka

      Vymazat
  4. Krásný rozkvetlý květen a hlavně velká gratulace )))💐🥂
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, moc děkuji a také ti přeji pěkné červnové dny. Jitka

      Vymazat
  5. Inkarnát jsem letos bohužel viděla jen z autobusu u dálnice, nikde v okolí se nevyskytuje. Kopretiny mi na zahradě taky nějak vymizely, byť jsem je nechávala být a nesekala. A v takovém množství tady taky nikde nejsou. Ono vůbec zdejší louky nemají moc květnaté složení. Skleněný pokoj se mi líbil, viděla jsem ho jen v telce, do kina na něj nešlo jít, protože v té době kdy ho tu promítali jsem byla vždycky v práci. Ale byl zajímavý. A Pavlovy jsem si včera upekla provedla v podobě mini ;-) a gratuluju všem oslavencům i studentům

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, měla jsem několik druhů kopretin a zůstaly jen jedny. Ty obyčejné. Dost chutnaly slimákům, tak je možná zlikvidovali, nevím.
      Děkujeme za přání a zdravím. Jitka

      Vymazat
  6. Jituško, i já se přidávám ke gratulaci, to je velká radost. Krásné fotky. I já dostávám kytky jen tak bez důvodu. Měj pohodový nový týden.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, ano je to radost a hlavně úleva. Děkuji ti za přání a přeji pěkné červnové dny. Jitka

      Vymazat
  7. Moc dceři gratuluji. A shrnutí května je moc pěkné. Taková barevné (až na tu jednu smutnou událost)
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, také děkuji za přání a máš pravdu. Květen byl barevný a voňavý.
      Přeji ti pohodový nový týden. Jitka

      Vymazat
  8. Krásné shrnutí a dceři velká gratulace 😊

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře.