pondělí 3. června 2024

Dózy

Dnes budu vylepšovat úložné systémy a recyklovat staré skleničky. Mám ráda kuchyňské skříňky přehledné a pokud možno bez nevítaných návštěv.

 


Při úklidu sklepa jsem vyřadila skleničky od italských marmelád a podobných dobrot, které se nehodí k dalšímu zavařování. Mají pěkný tvar a je mně líto je vyhodit do kontejneru se skleněným odpadem. 



Přemýšlela jsem, jaký jiný úkol jim vymyslím a většinu jsem použila na ukládání sypkých zásob v kuchyni. Beztak se mně sáček natrhne, svorka nedrží, obsah se vysype a to ani nemluvím o panice, když do kuchyně vlétne mol nebo si to tam namíří nějaký brouček.  



Skleničky jsem řádně vymyla, víčka zvenčí barevně sjednotila černým sprejem a popsala permanentním fixem.   






Pokud byste nechtěli psát rovnou na sklo, je tu možnost nalepit na dózu samolepící fólii a popsat fixem na ni. Dají se koupit i předpřipravené samolepky a to jde práce teprve od ruky. 






Velké dózy jsem před lety koupila v Ikei. Sklenice s uzávěrem jsem dostala s nějakým jedlým dárkem, ale dají se běžně pořídit v domácích potřebách. 






Popisování skleniček se mně tak zalíbilo, že jsem si takto popsala i marmelády. Nápis se dá odstranit mokrou houbičkou a může se psát znovu. Fixy jsem koupila v papírnictví, kus stojí kolem 60 Kč. K výběru je veliké množství barev i šířky hrotu. 

 

 
 
 
 


A jen tak mimochodem: Zkusila jsem skleničky využít i jinak. Vršek jsem stříkla zlatým sprejem, hrdlo omotala provázkem, připevnila ouško, dovnitř svíčku a zahradní lampička je na světě.






14 komentářů:

  1. Jitko, hezká recyklace. Měla jsem dlouho kořenky ze skleniček od dětských přesnídávek, ale pak jsme pořídili závěsnou poličku i s kořenkami. Ale některé věci typu lněné semínko, chia, kokosová mouka, seznam ap. mám právě ve sklenicích s uzávěrem. Jen na nich mám nalepené ošklivé samolepky, takže se nechám inspirovat a mrknu po tom fixu. Myslíš, že vydrží bez úhony i vlhčí sklep (že bych jím popisovala i marmelády)? Asi to ale nebudu mít tak pěkné jako ty - mám poněkud rozhárané písmo.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, mé písmo už taky není to, co bejvávalo :o)))
      Náš sklep taky nepatří k nejsušším a marmelády jsem popsat fixem zkusila. Uvidím, jak vydrží, zatím je vše beze změny.
      Pěkný večer. Jitka

      Vymazat
  2. Jituško, i tady se hodně shodneme. Ani já neskladuji nic v otevřeném pytlíku, dozy mám jak koupené, tak recyklované stejně jako ty. Fixy na sklo taky používám, to mě dost baví, černé samolepky taky. Moc se mi líbí to zahradní světýlko a marmeládky máš jako malované. Vlastně ne jako :o)
    Přeji hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, i když jsem opatrná, občas si vyrobím nějakou kuchyňskou havárii a je to zbytečná ztráta času. Ve sklenicích a dózách je to přeci jen bezpečnější a i hezčí skladování. Taky mě baví vymýšlet popisky.
      Děkuji a posílám pozdrav. Jitka

      Vymazat
  3. Dobrý nápad! Ty fixy i použití sklínek

    OdpovědětVymazat
  4. Máš to zase dokonalé )))
    Lampičky se mi moc líbí.
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  5. No… smekám, asi “ okopčím” nápad s lampičkami.

    OdpovědětVymazat
  6. Dobrý deň.
    Tak to je parádne 👍.
    Díky moc za každý príspevok, vždy sa na ne teším a naberám inšpiráciu a "nakŕmim" 😊oči.
    Zdraví Ľubica

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Ľubico, moc děkuji za milá a povzbuzující slova. V poslední době mám takový pocit, že svět blogů pomalu končí, ale pak se zase objeví pár pěkných a inspirativních příspěvků a jede se dál.
      Moc si vážím komentářů, byť anonymních. Psát blog mne baví a jsem ráda, že může inspirovat a potěšit i mé čtenářky. Díky za návštěvu, komentář a přeji krásné červnové dny. Jitka

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře.