neděle 5. května 2024

Letošní suchomilky

Nikdo neví, jaké bude letos léto. Pokud bude horko a sucho, bude těžké uzalévat všechny truhlíky, misky a květináče na terase a zahradě. Částečně tento problém řeším rostlinami, kterým stačí srážkové zalévání a vlastně i minimální péče. Suchomilné rostliny udělají hodně parády a dají se s úspěchem přezimovat.





Do skupiny mých suchomilek patří netřesky, rozchodníky, rozchodníkovce a sukulenty. Na letním bytě jim dopřávám ty nejhezčí apartmány, aby jim to slušelo a byly spokojené. Osvědčily se betonové, terakotové a dřevěné misky, květináče i truhlíky.


 


Letos se povedly náramně a je vždy potěšení je obkouknout. Začneme na terase, kde se líbí sukulentům. Je to i praktické. Kdyby hrozily jarní mrazíky, do bezpečí je to blízko.


 


Top flek na stole letos obsadil pořádný macek.


Zákoutí se sukulenty vidím z okna kuchyně a čučím tam non-stop 😊.


Těžko bych vybírala letošního favorita.







Netřesky, rozchodníky a rozchodníkovce jsem jako obvykle rozptýlila po zahradě. 



Košík z podzimu. 

Před okny suchomilky, za okny rajčata 😉.

Na lavičce pod višní se to taky netřeskní 😉.



U křesla je toho hodně, tady budou ještě úpravy.







Proutěný kruhový koš jsem vysázela vloni (nebo předloni?) a už začíná být zaplněný.

Chladným počasím se netřesky zabarvily do červena ještě víc.


Dřevěné truhlíky z Ikei jsou pěkné, ale letničkám se v nich nedaří. Jak se zdá, netřesky jsou spokojené až až. 



Suchomilky se o sebe postarají samy. Je to dobré řešení na chaty a chalupy, kde není možnost každodenní zálivky. Často je vidím u domů ve středomoří místo truhlíků s muškáty. Se změnou klimatu nás to možná čeká taky.

 


A jen tak mimochodem: Netřesky, rozchodníky a rozchodníkovce nechávám přes zimu na zahradě nebo v nevytápěném skleníku. Sukulenty musí domů. Nejlépe jim to svědčí v chladném a světlém prostoru. Pokud se nedostatkem světla nepěkně vytáhnou, ustřihnu vrcholovou růžici, znovu zasadím a jedeme od znovu.


Všechno co zbyde, upadne nebo se nehodí, skončí v zásobní míse, pro kterou jinak nemám využití. Bez kompozice to zasadím tam, kde je místo a už to začíná být taky k světu.

    

13 komentářů:

  1. Opravdu jeden krasavec vedle druhého. Moc hezké pokoukáníčko.
    Hezké nedělní odpoledne !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  2. Netřesky mám ráda. Jejich péči zvládám i já))))
    Hezký týden přeji Eva

    OdpovědětVymazat
  3. Jitko, ty tedy máš krásných truhlíků. Já mám moc ráda netřesky (asi proto, že dobře snáší mou péči - nepéči), tak jsem se pokochala a možná i inspirovala...
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, tak ať se ti podaří krásné kombinace. Na chalupě to prokoukne :o)
      Pěkný večer. Jitka

      Vymazat
  4. To je nádhera.Já jsem dostala od sestry nádherný netřesk a umořila jsem ho.Mám tendenci všechno přelévat.Musím si říkat,je to suchomilka.Mám v plánu si nějaké koupit na balkon.
    Jituško,měj hezký začátek nového týdne

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, já netřesky nezalévám vůbec. Stačí dešťová zálivka. Spíš je potřeba vylívat vodu z podmisek.
      Přeji krásné pěstitelské radosti. Jitka

      Vymazat
  5. Jituško, netřeskuje ti to kolem domu opravdu parádně. Mám tyhle nenáročné krásky moc ráda, krásně doplní kdejaké "hluché" místo a nic moc po nás nechtějí. Sluší jim to v různých nádobách (já jsem před časem osázela nevyužité formy na bábovky), u tebe vidím spoustu krásných kousků.
    Ten obřík je nádherný, mám ho doma v mini formě, asi se inspiruji a pošlu ho ven na letní byt. Tlustice už se letní :o)
    Měj klidné pondělí, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, je to pravda. Nenáročné a nadělají parádu taky. To je dobrý nápad, osázet staré bábovkové formy. Já nic takového nemám, asi projdu zásoby u babiček :o)
      Já letním všechny sukulenty, moc jim to prospěje.
      Mějte klidný sváteční večer. Jitka

      Vymazat
  6. Jitko, tak to je krásná sbírka 🍀🌞

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře.