středa 1. května 2024

Dubnové dny

Duben začal Velikonocemi a skončil čarodějnicemi. Počasí bylo... jak to napsat? Vrtkavé, rozmarné, aprílové? Dalo nám ochutnat letních dnů i mrazivých nocí. Rozjelo přírodu do květu a růstu a pak jí za tu rychlost "odměnilo". Slunce vykouzlilo krásná rána, kdy je radost vstávat i romanticky nachové večery.


   


Pracovně už byl tento můj měsíc volnější a zbyl čas i na resty, které nespěchaly, nicméně se vyřídit také musí. V květnu nás čeká Velký třesk, a tak poněkud s obavami hledíme do budoucnosti. No, uvidíme, co změny přinesou.

Kromě radostí, kterými jsem se na blogu už pochlubila, jsem si ještě v rámci Dnů Marianne udělala radost doplněním kosmetických zásob z e-shopu drogerie Hebe. Nakoupila jsem zázračné pleťové masky, liftingovou péči a k vyzkoušení nejlépe hodnocenou řasenku.



Nakonec jsem si nechala jednoho "miláška". Vloni v Amsterdamu mně padly do oka španělské kožené espadrilky Verbenas. Byla to láska na první pohled. Jenže samozřejmě paní neměla mou velikost. Hledala jsem je na netu, ale i tam byla moje velikost všude vyprodaná. Hlídala jsem je celou zimu a konečně se pár kousků objevilo. Nejsou nejlevnější, ale jsem v nich jako v papučkách a věřím, že nějaký ten rok vydrží.



Pro milovníky zahrad mám tip na časopis. Časopis Naše krásná zahrada občas vydává speciální čísla zaměřená na jedno téma. Letošní jaro přineslo speciální vydání Zahrady podle Ferdinanda. Kdo má rád práci Ferdinanda Lefflera, přijde si na své. Pokud neseženete v trafice, můžete objednat na netu. 




Ještě pár ohlédnutí za dubnovými dny a už budu vyhlížet to, co přinese máj. 













Bylinky už parádně narostly.

Přibyla bazalka a řecká mísa (olivová nať, řecké oregano a drobnolistá bazalka).

A samozřejmě letničky.













A jen tak mimochodem: Nedá mně to, abych se nezmínila o dnešním prvomájovém dnu. Nebude to nic o polibku pod odkvetlým nebo zmrzlým stromem, nebude to ani o hrdličce, Hynkovi a Jarmile. Bude to o našem Ondrovi.

Mezi cíli, které si dal v programu DofE, bylo i uběhnout 12ti kilometrovou trasu Běhu za sedmizubým hřebenem. Začal trénovat na podzim. Včera se vrátil z tří denní expedice na Pálavu, kde spali pod širákem, stavěli leziště pro ještěrky, stravovali se bez rozdělání ohně a dnes těch dvanáct kilometrů dal za hodinu. Je to frajer. Matka hrdá a dojatá.





15 komentářů:

  1. Jituško, ráda jsem se podívala na tvůj dubnový přehled. I když si měla volněji, stihla si toho opravdu spoustu. Moc se mi líbí botičky, v těch bude jako v bačkůrkách. Ferdinanda sleduji na IG, děkuji za tip. Časopis je přece jen časopis, papír a listování nic nenahradí.
    Ondrovi moc gratuluji a tobě i všem u vás přeji pohodový květen. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, je to tak. Jeden by řekl, že se nic tak významného nedělo, ale pak se ohlédnu a je toho až až :o)
      Ach botičky už testuji a jsem z nich nadšená. Je to splněný sen. Ferdinanda sleduji občas na Youtube, tam jsou nádherná videa, ale papír je papír - jak píšeš.
      Ondra je spokojený a už zase valí basket. Od malička je to šťastné dítě.
      Také ti přeji pěkný květen, plný sluníčka a radostí. Jitka

      Vymazat
  2. Jitko, botičky vypadají úžasně, tak ať se Ti v nich dobře šlape. A gratulace k "12", potěší úspěchy dětí u mne už i vnoučat. Přeji krásné květnové dny plané radostí a hlavně zdraví. Z Jizerek mává Olina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oli, moc děkuji a taktéž přeji pohodové květnové dny ve zdraví. Jitka

      Vymazat
  3. Jituško, duben plný zážitků. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, děkuji za návštěvu a přeji ti krásný máj. Jitka

      Vymazat
  4. Měla jsi duben moc pěkný.Espadrilky je moje oblíbená obuv,ty tvoje se mi líbí.
    Když vidím pleťové masky,vždy si řeknu,zase jsem si ji neudělala.Pár jsem jich dostala a ještě na obličej nenapatlala.Jdu si sem pro recept na jednu buchtu.Nemohu u sebe najít,kam jsem si recept uložila.
    Jituško,přeji ti i květen plný hezkých zážitků

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, děkuji za milá slova. Kdybys buchtu nenašla, napiš. Pomůžu ti s hledáním :o)
      Měj se moc hezky a přeji ti krásné květnové dny. Jitka

      Vymazat
  5. Shrnutí dubna bezvadné. Synovi gratulace !
    A už se těším na Tvoje květnové příspěvky.
    Měj se moc hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, děkuji za gratulaci a budu se těšit v květnu. Zdraví Jitka

      Vymazat
  6. Jitko, hezké dubnové shrnutí se spoustou krásných dekorací a dobrot. A gratuluji k synově úspěchu :).
    Hezký květen

    OdpovědětVymazat
  7. Moc pěkný duben, Jitko a ty fotečky kvetení, to je pastva pro oči. Taky jsem si na Dny Marriane udělala radost na Hebe. No a teda ty botičky, ty jsou nádherné ❤️

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře.