pátek 24. května 2024

Slunce v Brně

Ještě chvíli pojedu na brněnské vlně. V Brně jsem studovala, pracovala a několik let i bydlela. Pro toto největší maloměsto nebo nejmenší velkoměsto (?) mám slabost a ráda se sem vracím. Dnes budou verše o štatlu.

 


 
Slunce v Brně 

Libor Poznámka Pospíšil


Brno zalilo slunce

Hádům na nose vyskákaly pihy

na Brno zalité sluncem

usmívají se z ptačí perspektivy


Brno zalilo slunce

Kraví hora v plavkách se u bazénu opaluje

v Brně zalitém sluncem

na vodojemu nahý Žlutý kopec se ozařuje


Brno zalilo slunce

Špilberk leskne se jak šperk z ryzího zlata

Brno zalité sluncem

Petrov se svatozáří, silueta svatější než svatá


Brno zalilo slunce

v 11 hodin den najednou je v půlce

omamným a elegantním svůdcem

je Brno zalité sluncem



A jen tak mimochodem: Že v Brně není jen vše zalité sluncem, dokládají následující verše 😊.

Brno

BomBarďák


Na Špilberku vlci vyjó
na Špilberku vlci vyjó
a Brňané ti to vijó
no a tak tam nechodijó

ale Nebrňané ti to nevijó
a tak tam chodijó
a ti vlci se těma turistama...
živijó, živijó, živijó


Špilberk 😉.

 

  

8 komentářů:

  1. Jituško, mám kávu, vychází slunce... Ty verše jsou k tomu dokonalé...
    Do Brna jsem párkrát jen nakoukla, ale rozhodně v tom chci pokračovat.
    Přeji krásnou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, já mám moc ráda brněnské básníky. Vypadá to, že pan Skácel a Mikulášek mají pokračovatele. To mne těší. A i to, že se v Brně nebereme až tak vážně.
      Měj pěkný nový týden. Jitka

      Vymazat
  2. Brno v podstatě neznám, jen jsme jím projížděli na dovolené. A pamatuji se, že jsme se tam i pěkně motali, než jsme vyjeli na tu správnou silnici :-).
    Krásné verše.
    Měj se hezky, Jitko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, a to jste měli štěstí, že jste nevyjeli na Špilas :o)))
      Teď se staví velký městský okruh a projet Brnem ze severu na jih je velké dobrodružství, to doporučuji :o)
      Pěkné dny posledního květnového týdne. Jitka

      Vymazat
  3. Jitko, moc hezká páteční chvilka poezie (pro mne tedy sobotní ;-)).
    Pěkný zbytek víkendu

    OdpovědětVymazat
  4. Nádherné verše.Brno skoro vůbec neznám.Je od nás dost daleko.
    Jituško,měj hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, ono se vždy říkalo, že v Brně nic moc není, ale v posledních letech se to hodně změnilo. Nuda v Brně prostě není!
      Měj se moc hezky. Jitka

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře.