sobota 30. března 2024

Březnové dny

Blíží se konec března a zbývá malé ohlédnutí. Je fajn připomenout si uplynulý měsíc, nenechat jej proklouznout mezi prsty a archivovat si radosti, myšlenky, a to co se povedlo. 




Jaro přišlo letos dřív než jiné roky a kromě rozkvétající zahrady mně udělali radost i dva navrátilci.



Pracovně se dařilo, daně jsou hotové, záda bolavá. Začala jsem každé ráno cvičit rehabilitační cviky a po týdnu jsou výsledky překvapivě dobré. Život v kanceláři se zdá být lehký, ale i tato sedavá práce přináší "své ovoce". 

Běžná cesta na notoricky známá místa může přinést nové objevy. Stačí se dívat trochu jinak anebo zírat 😊.


Čumět na mobil je už nuda, ale na střeše auta, to je jiný kafe.


Náš březen byl ale i o sněhu a božských vyhlídkách. Kdepak by mne v roce 1982 na chalupě Valaška v Beskydech napadlo, že můj syn bude stejný lyžák trávit v rakouských Alpách. To je totalitní realita, na kterou se zapomíná. 





Ještě pár fotek radostí do měsíčního souhrnu. Z kuchyně...



Z domova...


A z terasy...







V březnu jsme stihli také jedno kino. Na film Tajemství a smysl života jsem chtěla jít už delší dobu a vyšlo to až v březnu. Ti co film viděli, doporučovali a šli na něj opakovaně. Já jsem se na něj skutečně těšila. Nedá se říct, že by mne vysloveně zklamal, ale určitě nenaplnil mé očekávání. Technicky je to pěkná podívaná, grafika a triky jako ve velkém americkém bijáku. 

Film režiséra Petra Vachlera provází životními peripetiemi hlavního hrdiny v oblasti lásky, nevěry, rodiny, života, nemoci, smrti, života po smrti,... Pomocí mentora čmeláka - Všeználka ukazuje podle něj tu správnou cestu a zasypává diváka desítkami mouder typu "Rakovinu porazíš, když odpustíš sám sobě."  Film trvá bezmála tři hodiny a na to množství informací, které předává, je to proklatě málo. Mnoho těžkých témat, která není čas prožít a pochopit. Daleko víc jsem si odnesla z filmu Dvě slova jako klíč.




Velikonoční svátky jsme chtěli prožít v jedné z evropských metropolí, ale po varování jsme svůj záměr přehodnotili a pojedeme k vodě s kupou písku 😉. Velikonoční pondělí bude pak tradiční s vajíčky a koledníky. 


A jen tak mimochodem: 

Mějte jarní svátky naplněné pohodou, odpočiňte si, užijte si společnost blízkých a pokud se chystáte na pečení beránka, posílám úžasnou inspiraci (doporučuji otevřít fotogalerii a číst popisky k fotkám).




14 komentářů:

  1. Měli jste akční březen. Přeji krásné svátky a posílám mnoho slunečních pozdravů z dálky )))
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  2. Shrnutí měsíce března jak vždy parádní. Na beránka máš moc hezkou formu. Já už beránka nepeču.
    Zdravím a přeji klidnou Bílou sobotu a pohodové dny Velikonoc.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, děkuji. Forma na beránka je z Tescomy a jsem s ní moc spokojená.
      Měj klidný zbytek Velikonoc. Jitka

      Vymazat
  3. Jituško, ráda jsem se podívala na tvůj měsíční výkaz. Moc ti přeji, že pracovní tempo po odevzdání daní zvolní (ale ono se zase něco najde, že).
    Tvůj beránek je velký fešák. Já teď dopekla mazance (konečně i pro nás) a v tichu a s kávou čekám na příjezd dětí - to bude po klidu :o), ale moc se na ně těším.
    Užij si sváteční dny jak jen chceš!
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, doufám, že už dny budou ubíhat trochu pomaleji. Vidím před sebou spoustu restů a to nemám ráda.
      Doufám, že jsi si užila rodinné Velikonoce a přeji ti úspěšný nový týden. Jitka

      Vymazat
  4. To byl ale činorodý měsíc! Přeju krásné svátky a spoustu příjemných písečných zážitků

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ach ano, já se nezastavím :o)
      Děkuji za návštěvu a také přeji pěkné jarní dny. Jitka

      Vymazat
  5. Jitko, moc hezké březnové fotky. A u beránků jsem se fakt pobavila :).
    Hezký zbytek svátků

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, tak to jsem ráda, my jsme si málem natrhli pusu, jak jsme se smáli.
      Měj pěkný sváteční večer. Jitka

      Vymazat
  6. Krásné měsíční shrnutí.Já pekla beránka a mazanec včera večer.
    Jinak k tomu bolení zad,seděla jsem v kanceláři 38 let bolela bederní část a krční páteř ač jsem vždy cvičila.Co jsem v důchodě o zádech ani krční páteři nevím.Dlouhé sezení není dobré,teď jsem nejraději pořád v pohybu.Jituško,přeji aby měsíc duben byl stejně pestrý

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, já jsem toho napekla... :o) Mazance, beránka, bábovku, mufiny - něco nám, něco mamce, něco koledníkům.
      Mně cvičení zatím zabírá, ale chce to pravidelnost.
      Měj se moc hezky. Jitka

      Vymazat
  7. Měla jsi krásný březen a ta tvoje terasa. Máš ji moc hezky zabydlenou květinami.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, ano přes kytky jsem megaloman :o). Naštěstí si toho dost vypěstuju, ale i tak...
      Měj krásné jarní dny. Zdraví Jitka

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře.