úterý 19. března 2024

Kapslový šatník - doplňky

V minulém módním příspěvku jsem slíbila ještě pár postřehů k základům kapslového šatníku. Doplňky sem podle mne také patří. Díky nim lze ladit a definovat výsledek. Jednoduchým šatům dodá jiný charakter velká shopper taška a jiný malé elegantní psaníčko.


 

 

Bundy a kabáty

Začnu horní vrstvou, která se na jaře ještě bude hodit. Na běžné nošení je nepostradatelná odlehčená zateplená bunda v jedné z neutrálních barev nebo vlněný kabátek. Ten může být jednobarevný nebo v tvídové či kárované variantě. K sukním, šatům ale třeba i džínům užiji delší vlněný kabát. Jeden mám černý v elegantním stylu a od loňska mne na běžné nošení dost baví modrý v buklé materiálu.    

 



Moc ráda nosím i dlouhé kabátové svetry. Jeden mám černý s kapucí a druhý v bordó barvě bez zapínání.


 

Užiju i koženou bundu, riflovou džisku a sportovní delší bundu s kapucí, všechno v mé oblíbené modré barvě. K elegantnějším kombinacím si pak vezmu béžový nepromokavý trenčkot. Všechno jsou to nepostradatelné součásti šatníku a budou sloužit nějaký ten rok. Tady je určitě dobré zainvestovat do kvalitnějšího kousku a využít třeba nějaké sezónní slevy.





Boty

I v této kategorii stojí zainvestovat do kvalitních a pohodlných párů bot, které budou sloužit nejednu sezónu. Zjara přijdou vhod kotníkové boty - boots s podpatkem i bez. Stejně tak oxfordky nebo šněrovací espadrilky, vše v neutrální barevnosti - hnědé, černé, šedé a modré. 



Dnes už si nedovedeme představit módu bez tenisek. Ať už kožených, textilních, odlehčených, bílých,... V mém botníku najdete trendy bílé (Esprit), kožené (Gabor), černé (Converse) a odlehčené v barvě nude (Niké).

 


Poslední skupina zahrnuje baleríny, mokasíny a lodičky v černé, hnědé a béžové barvě. Dostačující množství pro spoustu kombinací. Mám i nějaké barevné varianty, jako třeba červené baleríny nebo khaki zelené mokasíny, ale vzhledem k tomu, že je vezmu jen párkrát za sezónu, nemusí být nutně kvalitní a drahé.





Kabelky
 
Do mého každodenního základu patří větší kabelky v černé, hnědé a béžové barvě. Ty nosím stále, jen je střídám podle oblečení. Potřebuji dostatečně velké, aby se do nich kromě obvyklých nezbytností vešel skládací deštník a někdy i složka s dokumenty. K těmto velkým taškám mám i menší varianty pro případ, kdy s sebou nepotřebuji tahat deštník, ale očekává se jistá míra elegance. 






A protože ráda univerzální outfit rozsvítím malým barevným detailem, mám v zásobě i pár kousků ve výrazných nebo metalických barvách. Praktická je i maličká černá kabelka od Lara Bags, jen o něco větší než peněženka. Tu užiji na pracovní služby a třeba večeře, kde by klasická kabelka překážela.





Pásky

Nakonec ještě pár tipů na pásky a řemínky. Na každodenní nošení se mně osvědčily proplétané pásky v různých šířkách a barvách. Vypadají dobře, nepodléhají trendům a po vánočním hodování se přizpůsobí aktuální situaci 😉. I nevýraznou kombinaci oživí kožený hnědý pásek a černý lesklý pásek pozvedne třeba jednoduché šaty nebo overal do elegantního looku. 



 

A jen tak mimochodemMezi další doplňky, které ráda používám, ještě patří šátky, šály a bižuterie. I tady je dobré mít v pohotovosti nějaké univerzální kousky, ale klidně podlehněte trendům a doplňte univerzální a nadčasový základ třeba stylovým šátkem v trendy barvě. Zvedne outfit na novou úroveň a nevelká investice nebude tolik bolet. 

Mějte barevné jaro v oblečení, ve kterém se budete cítit skvěle.  



12 komentářů:

  1. Jitko, fajn druhý díl procházky tvým šatníkem. Pokud jde o kabelky, tak já je nikdy moc nestřídala - jsem totiž strašlivě líná si přehazovat věci (a čipová pracovní karta do práce zapomenutá v jiné kabelce je pěkná otrava, protože to znamená diskusi s celníky při vstupu do úřadu, shánění ajťáků kvůli přístupu do PC a opatření náhradního lístku na oběd do ZJ). Takže kromě společenské kabelky jsem vždycky měla jednu světlejší, kterou jsem nosila hlavně v létě a jednu černou nebo hnědou na zbytek roku :D. Teď jsem přešla na městské batůžky - vyhovují mi volné ruce a nekřivím se k jedné straně, i když toho mám v batůžku víc.
    Jinak musím konstatovat, že můj šatník by potřeboval nejdřív pořádnou probírku a pak promyšlené doplnění. Když já tak nerada chodím po obchodech....
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, existují takové vkládací organizéry do kabelky. Celé to pak jen přehodíš z jedné do druhé, kdybys tedy chtěla :o) Baťůžky jsou fajn. Já je využívám hlavně na dovolené.
      Měj pěkný večer. Jitka

      Vymazat
  2. Jituško, musím říct, že ani v pokračování jsem nezaznamenala žádný šok a překvapení - většina žen by vyjádřila spíš obdiv - promyšlenost, variabilnost, nadčasové kousky. Ať už k jakékoli příležitosti, ty vycházíš z domu jako upravená, elegantní žena. Mám to tak ráda. Vidím hodně podobných rysů i se svým šatníkem - pohodlné kvalitní boty, v poslední době přebyly i menší kabelky, taky mám ráda dlouhé svetry a trenčkot - ten mi nedávno chválila kamarádka a když jsem se zamyslela, kolik let ho mám...
    Přeji krásný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, já už si ani nepamatuji, kdy jsem trenčkot kupovala. Bude to snad i deset let. Není nad nadčasové kousky. Ano, ráda chodím upravená, mám to tak naučené od mamky a tety. Je to hodně o naučení se vkusu a nepřeplácanosti. A soudnosti :o)
      Přeji ti pohodový předvelikonoční týden. Jitka

      Vymazat
  3. Jituš, v době kdy jsem chodila do práce, jsem věnovala poměrně dost času tomu, aby oblečení bylo barevně sladěné, s vhodnými doplňky. Nad fotkami z tvého šatníku jsem se na to rozpomněla.
    I teď, kdy už jsem čtrnáctým rokem v důchodu a chodím v podstatě jen na nákupy a k doktorům, snažím se, aby to i teď ladilo. Byla jsem tak vychovaná, maminka byla dámská krejčová, která se vyučila v jednom z pražských salónů. Na druhou stranu musím přiznat, že se cítím pohodlně v džínách, s čímž by moje maminka rozhodně nesouhlasila. 😀
    Měj prima dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, ono to jednou v sobě máš a je jedno, že teď volíš pohodlné kousky. Já k tomu jednou taky dospěju :o)
      Krásný večer. Jitka

      Vymazat
  4. Jituško,moc ráda jsem se opět podívala do tvého šatníku.Máš krásné kousky oblečení i botičky a kabelky.Říká se,že hodně žen ujíždí na kabelkách a botách,což vidím i u své dcery.Já tedy ne,ale ráda se strojím a hezky.Hlavně se už těším až se odhodí bundy a vůbec až bude teplíčko a navléknu se do letních šatiček a sukýnek.To mám ráda,ale ještě si počkám.
    Měj hezké jarní dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, taky se moc těším na teplejší dny, sukně, šaty, lehké bundičky. Už aby to bylo.
      Posílám pozdrav. Jitka

      Vymazat
  5. Pokračování Tvého módního okénka opět parádní. Máš perfektní věci a je mi jasné, že jsi vždy dobře, vkusně a elegantně oblečená.
    Pokud jsem chodila do práce, taky jsem se snažila o určitý svůj styl. Teď už převažují rifle a něco k nim. I když v létě nosím ráda sukně a i šaty. :-)
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, já tyto kousky shromažďuji roky. Když už něco kupuji, chci aby to nějaký čas vydrželo. Jeden kostýmek mám 24 let, kupovala jsem jej v roce 2000 a kolegyně jej stále obdivují.
      Měj pěkný večer. Jitka

      Vymazat
  6. tak pásek nemám ani jeden...Sv.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře.