pondělí 25. března 2024

Zahrada v březnu

Obvykle reporty ze zahrady začínám v dubnu, ale jaro si letos pospíšilo, a i můj první zahradní příspěvek má náskok. 



S obvyklým jarním úklidem jsem nespěchala. Stále jsem si říkala, že je na stříhání ještě moc brzy, ale minulý týden jsem už nevydržela a vrhla se do práce. Nemám ještě zdaleka hotovo, i když výsledky jsou za mnou vidět veliké. 



V sobotu mě náhlá změna počasí doslova zahnala ze zahrady do tepla kuchyně, ale jsem spokojená. Uklizená zahrada vypadá tak vzorně a učesaně. Jakoby volala "... a teď se dívej, jak to rozjedu!"



V předjaří, když se všechno začíná probouzet, je nejlíp vidět ten pravidelný koloběh života. Odumřelé nahrazuje nové, rašící. Jsem vděčná, že můžu být u toho.


I manžel se činil.


U nás všechno kvete se zpožděním, našlo se ale už pár nedočkavců, kteří se chlubí prvními květy.




Pachysandra.


Jarní pel-mel.

Ladoník.





Březnovou superstar jsou čemeřice. Od bílé po temně bordó, od jednoduchých po plnokvěté, od stydlivek se sklopenou hlavou po pihovaté uličnice.









A jen tak mimochodem: Čemeřice řežu i do vázy. Vydrží docela dlouho a jsou elegantní společnicí třeba pryskyřníkům. Jsou to zkrátka krasavice.









14 komentářů:

  1. Jituško, opět tvoje krásná zahrada. Moc se mi líbí. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, děkuji ti a přeji vám pěkné jarní svátky. Jitka

      Vymazat
  2. Já, milovnice čemeřic, jsem naprosto paf! Máš je překrásné!!! Musím nějaké dokoupit, vidím, že jsem troškař... Mohu závidět i ten úklid, vyběhnu ven vždycky jen na chvilku a zdaleka nejsem hotová...
    Je možno zahlédnout i parádní ušáky, asi opět práce tvého muže!
    Přeji příjemné jarní dny, Jituško a moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, letos se čemeřice povedly, mám je taky moc ráda. Vyplňují na zahradě stinný kout a zjara je to radost pohledět.
      Taky uklízím po chvilkách, jak je počasí, čas a záda dovolí. Ušáky skutečně vyrobil manžel, ale není to letošní novinka.
      Mějte krásné rodinné velikonoce a odpočiň si. Zdraví Jitka

      Vymazat
  3. Je vidět, že jste se s manželem činili. Je naprosto jasné, že zahrada se vám odmění jak nejlépe umí.
    Zase ty čemeřice. Já mám asi nějaký druh čemeřice zakrslé. Kvete, ale je nízká. Musím si obstarat ještě nějaké jiné sazenice.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, tak to neznám nízkou čemeřici, zkus ji přesadit, třeba dostane rozum. Já občas taky trápím rostlinu na nevhodném místě a po přesazení se nestačím divit.
      Přeji krásné a pohodové jarní svátky. Jitka

      Vymazat
  4. Jitko, co říci ... Máš to krásné.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, děkuji a přeji pohodové Velikonoce. Zdraví Jitka

      Vymazat
  5. Jituško,ty máš zahradu vždy perfektně připravenou a moc se těším až bude v plném květu.
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, ach to já se těším taky. Za chvilku pokvetou tulipány a keře. Je to velká radost.
      Měj pohodové jarní svátky. Jitka

      Vymazat
  6. Teda ty čemeřice jsou božíííííí!!! Miluju je, a jak píšeš, ve váze jim to taky moc sluší. Zahrada je balzám, po příchodu z práce nejlepší lék...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko, jsou! Jsou to krasavice otužilé. Má zahrada je jedna velká terapie. Ušetřím za cvokaře :o)
      Přeji ti pohodové Velikonoce. Pa Jitka

      Vymazat
  7. Jituš, je vidět, že jste byli pilní jako včelky. 👍👍 Čemeřice jsou nádherné, ta aranž z jednotlivých květů je naprosto úchvatná.
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, děkuji za milá slova a přeji ti krásné jarní svátky. Jitka

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře.