neděle 17. března 2024

Jarně vyšňořená terasa

A je to tady. O něco dřív než obvykle vtrhlo jaro do zahrady a na terasu. Zahrada zatím na velký úklid čeká, ale terasu jsem oblékla už jarně. Kdyby jen oblékla, přímo jsem ji vyšňořila. 




Hyacinty nedočkavě vykvetly už doma v keramických miskách a sklenicích. Ostatní jarní cibuloviny, vypěstované z cibulek loňských let, jsem doplnila tím, co bylo použitelné z podzimní výsadby, nějaké krasavice jsem dostala k narozeninám, a to co neumím vypěstovat, jsem dokoupila. Vše jsem si nanosila do závětří skleníku, začala kombinovat a sázet. Rostliny daly zapomenout na daně i jiné pracovní nepříjemnosti a já jsem šťastně nořila ruce do hlíny.



Žlutá 

Je barva optimistická, pozitivní a plná energie. Povzbudivě a vesele rozzářila stupínky v rohu terasy. Barvu slunce sem přinesly narcisy a prvosenky. Spousta květů se objeví později a to je fajn. Než přijde čas na letničky, stále tady něco pokvete. A nesmí chybět ani pažitka, bez té by jaro nemohlo začít.










Růžová

Zdrženlivě elegantní, jemná, v něžných odstínech. Ta na terase nemůže chybět. V Barbie chic kolekci nechybí drobné zvonečky vřesovců, bochánky sedmikrásek, drobná kvítka lomikamenů i plnokvěté prvosenky. Brzy se květy pochlubí hyacinty a nízké tulipánky.










Modrá

Klidné a nekonečné nebe nebo moře. Pohodu prázdnin navodil rozkvetlý rozmarýn, vzdušnost pomněnky, ženskost macešky a vše uklidňují modřence. I tady to bude nakvétat postupně a objeví se bílé plnokvěté narcisy a další modřence. Baví mě kombinovat kytky s bylinkami. Pažitku nebo oregano rozzáří levandule a hvozdíky.







Meruňková

Letošní barva roku se na terase moc neobjevuje, ale proč sem nepustit trochu večerních červánků nebo ohnivé vášně prvosenek. Brzo svůj plamen zažehnou nízké tulipány, které mají oheň přímo ve svém názvu - Flaming baby. 





Přeji nám všem krásné jaro, plné sluníčka, barev, vůní, květů a inspirace.

 

A jen tak mimochodem: Ještě pár pohledů na radosti kolem domu.


Svěží košík u vchodu. Než rozkvetou narcisky, zavoní tymián.


Pozink čemeřicím sluší.


Stydlivé macešky.

Zřejmě nesmrtelná Morgana. Náš gymnazista ji vyrobil ve školce 😊. 

Plnokvětá, bordó, nová holka v našem týmu.
  

14 komentářů:

  1. To je tak neskutečná nádhera. Máš zastoupenou celou barevnou paletu. Umíš nádoby úžasně osázet. Jaro u tebe je plné barev. Děkuji za krásnou procházku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, rádo se stalo. Okna umytá nemám, ale kytky to zase jó :o)
      Děkuji za milá slova a přeji ti krásné jarní dny. Jitka

      Vymazat
  2. Jitko, máš to krásné, ráda se kochám tvými zahradními fotkami. Na mne ovšem uklidňujícím dojmem působí jen ty fotky. Mne samotnou práce na zahradě moc nebaví - doma naštěstí záhony nemám a dva květináče zvládnu. No a na chalupě sice ruce do hlíny nořím, ale je to pro mne práce ne relax...
    Tak ať ti to ve všech květnících a truhlících krásně roste a kvete

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, máme to každý jinak. Pro mne je zahrada duševní očista i když záda bolí jako čert.
      Děkuji a měj pěkné jaro. Jitka

      Vymazat
  3. No páni))) radost pohledět. Fotky jako z katalogu.
    Přeji hezký týden.
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, děkuji moc a přeji ti barevné a voňavé jarní dny. Jitka

      Vymazat
  4. Jituško, to je taková krása. Věřím, že sis tuhle práci v rukavicích opravdu užila! Tvé nádoby jsou vždycky překrásné, máš cit a vkus a výsledek je opravdu pastvou pro oči. Čemeřice v zinku, to je tedy něco!
    Tak ať žije jaro!!!
    Měj klidné pondělí, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, užila, co ti budu povídat. I když to jako práci moc neberu. Je to velká radost, zvlášť po zimě. Baví mě všechny fáze. Vybírání kytek, kombinování, sázení i konečné kochání :o) Je to radost, podívat se z okna.
      Přeji ti ten nejkrásnější první jarní den. Zdraví Jitka

      Vymazat
  5. Jituš, nádhera. 👍🌸👍 Kam se na tebe hrabe nějaké zahradnictví. Máš to úžasně vymazlené.
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, já bych v zahradnictví nebo květinářství pracovat nemohla. Zavřeli by mě za zpronevěru :o) Kytky jsou má slabost.
      Přeji ti nádherné jarní dny a hodně zdraví. Jitka

      Vymazat
  6. To je překrásné,nevím co obdivovat více.Já nemám v lodžii ještě nic,dnes jsme měli -3.
    Začnu týden před velikonocema.Asi se k tobě vrátím pro inspiraci.
    Jituško,hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, já taky na noc raději schovávám, stále jsou mrazíky a bylo by mně líto, nechat kytky pomrznout. Ono je stále dost času a výběr je stále bohatý.
      Měj se moc hezky. Jitka

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře.