středa 27. března 2024

Jarní věnce

Víly vily věnce... jak se pustím do věnečků, hned mně naskočí tato věta z diktátu v Boříkových lapáliích. Letos jsem věnečky nestíhala, ale jak praví jedno moudro "Někdy není nic lepšího, než ošklivé počasí". Právě to mne zahnalo ze zahrady k věncům. Jeden jsem upekla a ostatní umotala.



Věnec na dveře je víc jarní než velikonoční. Vítat návštěvy bude celé jaro, a proto jsem vynechala velikonoční dekorace. Slámový korpus jsem obalila buxusem a doplnila různými eukalypty, borůvčím, břečťanem, staticí limonkou, divokým tymiánem, kočičkami a vřesovcem. Přidala jsem už jen stuhy a nechala vyniknout přírodní krásu věnce.

 





Věnec na stůl jsem nakombinovala se skleněným svícnem. Proutěný korpus vypadá sám o sobě jarně, a tak zelený kabátek dostal jen částečně. Abych podtrhla velikonoční atmosféru, přidala jsem vyfouklá křepelčí vajíčka a peříčka. 





V dobré společnosti mu to sluší.


Kuličkový věnec nebyl v plánu, ale když už konečně přijde nápad, musím toho využít. Na dřevěné kuličky jsem tavnou pistolí přilepila buxus, kočičky, tymián, hnízdo a pírko. Hotové za pár minut. Své místo našel v předsíni.






Věnec do jídelny byl posledním a využila jsem na něj všechno, co zbylo a ještě přidala větvičky pistácií a květy kontryhele. Základ je hodně podobný jako u prvního věnce na vstupní dveře. Měla jsem nachystané nějaké umělé jarní kvítí, ale nakonec jsem je na věnec nedala. Líbí se mně natur varianta.  







A jen tak mimochodem: Při vázání věnců jsem si na koncích buxusů všimla malých housenek už připravených k akci. Jednu jsem si dokonce doma narychlila 😎. Holky jsou v plné pohotovosti připraveny okusovat naše opečovávané buxusy. Nezbývá než se rychle připravit taky. Koho trápí zavíječ zimostrázový jako mne, doporučuji teď ostříhat konce, ty zlikvidovat - nekompostovat(!) a buxusy ošetřit postřikem. Používám Lepinox Plus, ale je jich víc druhů.  

 

16 komentářů:

  1. Milá vílo, uvila si tedy opravdu parádní kousky! Jeden věnec je hezčí než druhý! Jsou fakt parádní!
    A buxusy - čert mě z nich bere, tedy ne z nich, ale z těch housenek. Čekám, až se trochu uklidní vítr, aby je mohla postříkat, teď jsou tak krásné a ty potvory to dobře vědí...
    Přeji pokud možno klidný čtvrtek - zelený!
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, já díky sousedovic obřímu zanedbanému buxusu mám o zábavu postaráno a letos to stojí za to. Tady stále moc fouká, snad už týden a stříkat se vůbec nedá.
      Měj pěkný sváteční večer. Jitka

      Vymazat
  2. Pohodové Velikonoce vinšuju! Věnce jsou nádherné, nevím, který bych si vybrala..........a krásně připravený stůl.
    Já jdu do finiše výzdoby dneska. Zdravím. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, taky jsem ještě něco dodělávala a jsem spokojená.
      Pěkné jarní dny. Jitka

      Vymazat
  3. Věnce máš moc hezké a buxus hned odpoledne obhlédnu, zatím jsem na něm nikdy žádné likvidátory neměla.
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, housenky se šíří strašně rychle, během pár let sežerou celý živý plot.
      Zdravím. Jitka

      Vymazat
  4. Super věnce, já snad dneska... dlouze jsem váhala, jestli mám na balkon udělat buxusový, pere tam sluníčko, tak aby nebyl brzo žlutý.... Krásné svátky, Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, děkuji. Doufám, že se ti vše povedlo ke spokojenosti.
      Zdraví Jitka

      Vymazat
  5. Jituš, věnce jsou krásné, jako od profesionála. 👍👍👍
    Buxus jsme loni zlikvidovali kompletně. Rok co rok jsem ho ošetřovala Reldanem, nebo Rovralem, ale pokaždé se zavíječi vrátili zpět. U sousedů se buxusům nikdo nevěnuje a proto se zavíječi vraceli s neúprosnou pravidelností. Tak už nemají kam. A my už nemáme "krušpánek", jak se buxusu také říká.
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, moc děkuji. Vajíčka kladou motýlci/můry, tak je to boj přímo nekonečný. Těch se hned tak nezbavíme.
      Zdraví Jitka

      Vymazat
  6. Jitko, vila jsi moc pěkně. Jeden věnec hezčí než druhý - mám ty přírodní nejraději. Já na to zručná nejsem, takže mám dva keramické zajochy, pár zelených větviček a petrklíč.
    Přeju klidné a vydařené Velikonoce

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, já mám tento typ taky moc ráda. Občas udělám i něco s umělými květy, ale tyto vedou.
      Pěkný sváteční večer. Jitka

      Vymazat
  7. Jituško,věnce jsou nádherné .Já mám jenom takový jednoduchý na dveřích.I výzdobu mám jenom,co jsem si uháčkovala.Přeji Ti hezké velikonoční svátky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, děkuji. Já bych neuháčkovala už ani řetízek :o), tady mám velké mezery.
      Zdraví Jitka

      Vymazat
  8. Jituško, moc krásné věnce i dekorování. Měj pohodové svátky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, moc děkuji a také ti přeji krásné jarní dny.
      Zdraví Jitka

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře.