úterý 7. listopadu 2023

Rozkvetlý Benelux

Benelux (a hlavně Nizozemsko) je plný krásných předzahrádek, letniček, parků a květinářství. Pár jsem si jich pro vzpomínku a inspiraci vyfotila. Připravte se, dnes se budeme kochat.

  

Ach...

Ještě jednou ach...

 
Nizozemsko by se klidně mohlo jmenovat Hortenzieland. Hortenzie jsou u každého domu, v každé zahradě, v každém parku. Jedna krásnější než druhá.





Už vím, co si budu přát k narozeninám. Stromkovou panikulatu jsem obdivovala vždy, když jsme na ni narazili.


Velká péče je věnována veřejným zahradám, parkům nebo třeba jen zábradlím nad kanálem.

















 

Malá inspirace pro příští letničkovou sezónu. Ráda kombinuji letničky i trvalky v nádobách, zaujaly mě tyto výsadby. Společně jim to sluší, co říkáte?




 
Pustit mě do květinářství, je jako vzít dítě do předvánočního hračkářství. Prostě potřebuju úplně všechno 😉.
 





 
 
A jen tak mimochodem: Nakonec ještě dvě vychytávky, které by se daly doma vyrobit.
První je plastová "taška" naplněná zeminou s děravou zavlažovací trubkou. Květiny se sází po straně nad sebou do takových kapes a vytvoří bohatý vodopád květů.
  

 

Ti zruční mohou nádobu z kokosových vláken nebo třeba přímo kokosový ořech osázet sukulenty a zavěsit do makramé.

 





18 komentářů:

  1. Parádní inspirace. Zahrady a květiny já můžu. Hortenzie miluji, ale ty klasické neumím pěstovat. Těm se tady nedaří. Půda je na ně moc vápenatá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem na tom stejně. Některé mé výlety jsou jen za zahradami a květinami. Hortenzie mně celkem jdou pěkně, hlavně ty paniculaty - latnaté.
      Pěkné podzimní dny. Jitka

      Vymazat
  2. Je to tam krásné. Díky za sdílení.
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, je. S kytkami to vážně umí, neviděla jsem nic nevkusného.
      Pěkný večer. Jitka

      Vymazat
  3. Jituško, ach!
    byli jsme v Holandsku v květnu, pro mě je hlavně zelené. Když tedy pominu ta pole cibulovin. U jednoho s modrými hyacinty, kde se řady květů táhly až za obzor jsem dlouho stála... Ty hortenzie, to květinářství...
    Děkuji za tu nádheru a přeji hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, na jaře to tady musí být teprve k zešílení :o) Cibuloviny v holandském množství - to je jako lán levandule v Provance. Na tom se mohou oči nechat. Jsem ráda, že jsem to tady viděla a snad si to budu dlouho pamatovat.
      Přeji ti klidný večer. Jitka

      Vymazat
  4. To je neskutečná nádhera,to se hned tak nevidí.Tam bych se chtěla procházet.
    Jituško,měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, stojí to za vidění. Mají vše moc pěkně upravené a opečovávané.
      Posílám pozdrav. Jitka

      Vymazat
  5. A ty tulipány! Krása... Krásné podzimní dny! Katka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko, tulipány v srpnu byly úžasné a za hubičku.
      Tobě také přeji pěkný podzim. Jitka

      Vymazat
  6. Krása je to! Co jiného napsat.
    Díky za krásné fotky a měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  7. Ty předzahrádky a parčíky jsou opravdu nádherné!
    Krásné podzimní dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, bylo vidět, že se o své okolí starají pečlivě a vkusně.
      Také přeji pěkný podzim. Jitka

      Vymazat
  8. Co se týče květin, jsme na tom stejně. Já bych se tam zbláznila! Hortenzie koukám preferují spíš latnaté.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, hodně latnaté. Ty jsou lehčí na pěstování a kvetou spolehlivě.

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře.