čtvrtek 7. září 2023

Rozkvetlý Tulln

Dnes se budeme rakousky kochat. Výlet do Tullnu jsem letos neplánovala. Zahradnická výstava se konala jen pár dnů po našem návratu z dovolené, kde jsme si cestování užili až až. Jenže po návratu jsem jen tak ze zvědavosti koukla na jejich webové stránky a zjistila, že se letos koná speciální 70. ročník s retrospektivními květinovými aranžmá. 



Tak to bych ráda viděla. Udělala jsem "voči" na manžela a ono to překvapivě i po těch letech zabralo 😊 a v neděli jsme vyrazili. Celou cestu na hranice pršelo, sem tam i lilo a už jsem to viděla černě. Pořadatelé si ale nejspíš počasí dobře objednali, a po příjezdu do Tullnu už bylo jen slunečno. Tím pádem přijela spousta návštěvníků z Rakouska, Česka i Slovenska a focení bylo dost o trpělivosti.


 


Naše první kroky vedly do nové Dunajské haly, kde bylo 200 tisíc květin přetvořeno v jedinečná umělecká díla rakouských zahradníků a floristů. Jednotlivé aranžmá odkazovaly na úspěšné uplynulé výstavy. Různorodá témata představovala přírodní scenérie, finskou krajinu, Monetův obraz, pohádkové výjevy a nechyběly ani květinové róby či nazdobená vozidla. Však se projděte sami.





































Vedlejší hala je tradičně z poloviny určena zahradnictví Starkl. Letos tato firma vzdala hold růžím. Pod heslem "Rose Adventure Park" představil zahradník Starkl růžovou show zasazenou do mořského prostředí. 












Ve druhé polovině haly se tradičně chlubí svými výpěstky dolnorakouští zemědělci. Tentokrát jejich expozice nesla název "Marocká zahrada". Kolem barevných budov s maurskými okny a terakotovými chodníky, kolem bazénů a fontán, všude bylo nainstalováno množství ovoce a zeleniny. Krásné, velké a zdravé plody doplnily bylinky a nechaly tak návštěvníky podlehnout orientální iluzi marocké zahrady.  

 





Tak jako každý rok bylo možné v ostatních halách a venkovních prostorách najít spoustu tipů a nápadů na projekt, realizaci a údržbu zahrady, balkonu nebo terasy. Mne zaujaly keramické kytičky, které letos nabízelo víc stánků a různá rozmazlovadla na terasu nebo zahradu. Inspirativní je i část s podzimní výsadbou a ukázky úpravy hrobů.  























A jen tak mimochodem: Mé nákupy směřovaly k podzimní výsadbě a těm rostlinám, které u nás nekoupím. Odnesla jsem si i nějakou tu nevadnoucí kytičku.






14 komentářů:

  1. Jituško, víš, že jsem si říkala, jestli dodržíš tradici. Tahle se asi dodržuje s radostí.
    Moc děkuji za úchvatnou reportáž a přeji krásný den. Helena
    https://sincerehelena.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, v září mám tradičních akcí několik a jedna radost větší než druhá. Už se těším na víkend :o)
      Přeji ti krásný den. Jitka

      Vymazat
  2. A nakonec z toho byl parádní výlet. Díky za krásnou fotonálož)))
    Přéji krásný víkend. Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, neplánované akce bývají překvapivě nejlepší :o)
      Měj pěkný nový týden. Jitka

      Vymazat
  3. Nádhera střídá nádheru. Ta nevadnoucí kvítka jsou tedy OK !!!!
    Měj se hezky a díky za krásné fotky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, keramické květinky byly nádherné. Vybrat si byl vážně problém.
      Rádo se stalo, pěkné pondělí. Jitka

      Vymazat
  4. Vija
    Jedno aranžmá hezčí než druhé, díky za možnost se kochat :)
    Přeji prima dny. J

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, děkuji za návštěvu i komentář. Na kochání se specializuji :o)
      Měj pohodové září. Jitka

      Vymazat
  5. To je nádhera.Kochala jsem se.Já bych chtěla jet o víkendu do Lysé nad Labem
    na výstavu jiřinek,ale mám obavy,že manžel v tom horku nebude chtít.
    Jituško,měj hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, v Lysé jsem nikdy nebyla, je to od nás daleko. Doufám, že se o fotky podělíš na blogu.
      Posílám pozdrav. Jitka

      Vymazat
  6. Jitko, díky za možnost kochat se. Je dobře, že "voči" zafungovaly - bylo by škoda o tu krásu přijít.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, je to tak. Nakonec jsem byla ráda, že jsme se vypravili.
      Krásný nový týden. Jitka

      Vymazat
  7. Jitko, to musela být nádhera. U té keramiky by mi asi krvácela peněženka. Úžasný zážitek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, přesně... kytičky krásné, ale pokud bych si měla vybrat všechny, které se mně líbily, stálo by to jako nové auto :o)
      Díky a zdravím. Jitka

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře.