pátek 28. dubna 2023

Zahrada v dubnu

Dubnová zahrada je plná práce a tak není divu, že než se zahradník otočí, je první máj. Letošní jaro navíc zkomplikovaly vrtošivé nálady počasí. Nebyla nouze o sněhové vločky ani ranní mrazíky. Víkendových paprsků jsme si moc neužili. 

 


O to víc jsem se jich snažila využít k probuzení zahrady ze zimního spánku. Komplikovaly mně to navíc zdravotní problémy a tak musím přiznat, že nebýt manžela, ještě by zdaleka nebylo tolik prací hotových.






Nyní už máme ostříhané trvalky i keře, trávník se začíná dostávat do formy a rostlinám jsme doplnili výživu na celou sezónu. Dřív než přivezu letničky (a než půjdu s karpály na operaci), jsem přesadila všechny bylinky a suchomilky. Je to radost vidět, jak se začátkem sezóny rostliny mají k světu. Doufám, že má péče, počasí a škůdci jim moc neublíží.

 








Během dubna jsem se těšila z květů jarních cibulovin a i myrobalán se obalil růžovými květy. 








Postupně rozkvétá i terasa, které naštěstí už mrazíky neublížily a tak nebylo třeba manévrů a ústupu do vytápěného bezpečí. Pergola je letos v rekonstrukci a tak si stínu pod vistárií užijeme později. O to víc mám radost ze sezení na zahradě a terase.













 

A jen tak mimochodem: A nakonec ještě jedna Krasavice nádherná. Interiérová hortenzie Hydrangea Magical je vyšlechtěná speciálně pro bytové podmínky a měla by kvést dlouhých 150 dní. Jsem na ni moc zvědavá.   







18 komentářů:

  1. Dear Jitka, thank you so much for your lovely words on my blog. So happy you found the way! It's always very delightful to find a blog with wonderful ideas and pictures as yours. Put you on my blogroll list now so I don't miss your further posts. Perhaps you would be so nice and do the same with mine. Have a lovely and creative weekend in your garden paradise
    Elisabeth

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dear Elisabeth, thank you for your kind comment. I have saved your blog and look forward to every new post you make. I will not miss so many beautiful photos, interesting recipes and DYI instructions.
      Have a nice May day. Jitka

      Vymazat
  2. Jitko, máš to krásné. Nejvíc se mi líbí výsadba do košíků a truhlíků na terase a pak ta interiérová hortenzie.
    Hezký prodloužený víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, kytičkování na terase miluju. To je první zahradní zóna, na kterou vejdu z obýváku, či vidím z okna a chci ji mít relaxační a k potěšení oka.
      Měj krásný květen. Jitka

      Vymazat
  3. Jituško, i dubnovou procházku vaší zahradou jsem si moc užila. Dobře vím, kolik práce je za tou vší parádou! Já se většinou na hodinku dostanu na zahradu skoro každý den, ale až celodenní sobotní práce manžela byla opravdu vidět. Chlapská síla se prostě hodí :o)
    No a ta krasavice, tak je prostě nádherná!
    Měj příjemné jarní dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, je to pravda, když jsme na zahradu dva až čtyři :o), hned jde práce od ruky.
      Přeji ti pohodový květen a radost ze zahrady. Jitka

      Vymazat
  4. Hortenzie je opravdová krasavice. Že se jí bude u Tebe dobře dařit- o tom nepochybuji.
    Pěkně vám zahradka rozkvétá. Však taky už máme- co by dup- tady máj - rozkvetlý máj.
    Měj hezký prodloužený víkend, Jitko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, hortenzie jsou někdy háklivky, tak je to vždy trochu loterie. No, uvidíme.
      Přeji ti krásné májové dny. Jitka

      Vymazat
  5. Jituš, krásné fotky. 👍👍👍 Krásně upravená zahrada a terasa a naprosto dokonalá interiérová hortenzie.
    Já jsem letos ve značném skluzu, jednak kvůli počasí a také jsem na vše zůstala sama. Muž je po operaci šedého zákalu a nesmí nic těžkého zvedat. Před týdnem jsem umisťovala převislé jahody a došlo mi, jak mi jeho pomoc chybí. Už se opravdu "těším", až budu stěhovat do patra metrové truhlíky s muškáty. Jako bonus jsem dnes spadla ze schodů, takže mě bolí půlka člověka. Když se daří.... Došla jsem k závěru, že to co stihnu/zvládnu to bude, a to ostatní prostě letos nebude. 😀
    Měj hezké jarní dny. 🌷🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, já to taky tak mám. Neřeším termíny a množství, až to bude, tak to bude.
      Přeji manželovi brzké uzdravení a tobě radost ze zahrady a kytiček. Jitka

      Vymazat
  6. Zahrada krásně rozkvétá,příroda teď dělá neskutečné pokroky.
    Terasu máš nádhernou.Ráno jsem byla se psem a koukala na šeříky,někdy byly na prvního máje rozkvetlé,letos to bude později,těším se na ně.
    Jituško,měj hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, je to pravda. Pár pěkných dnů a jak vše poskočilo. Jen ty šeříky ani u nás ještě nekvetou.
      Jituško, měj pěkný květen. Jitka

      Vymazat
  7. Jitko, máš překrásnou zahradu. Prostě radost pohledět. Já to letos díly manželovým úrazům a nevlídnému počasí fakt nezvládám. A jsem ráda i zato, že zrovna vykvetl tulipán a narcisky. Co mohlo, díky mrazíkům buď nevylezlo anebo omrzlo. Ale u tebe, to je radost pohledět. Jsem ráda, že se k námi dělíš o krásy své zahrady. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Iwko, taky mně pár květů omrzlo, ale to se nedá nic dělat. A nic si z toho nedělej, já taky nestíhám :o) i tak je to velká radost.
      Zdravím a přeji pěkný květen. Jitka

      Vymazat
  8. Díky ta krásnou prochajdu))) tvojí úžasnou zahradou. Hortenzie je boží.
    Přeji hodně sluníčka a radosti z kytiček.
    Eva. http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře.