neděle 16. dubna 2023

SFINX

V posledních letech sláva některých českých či československých značek zažívá svou renesanci. Patří k nim i firma Sfinx by Belis, vyrábějící tradiční smaltované nádobí. Já doma smaltovaného nádobí mám minimálně a určitě je to škoda. K jarnímu stolování jsem hledala nějaký keramický džbán, ale zaujal mne právě tento smaltovaný v limetkové barvě.



Samozřejmě jsem nevydržela a hned vyzkoušela, jak mu to bude u nás slušet.  

















A jen tak mimochodem: Můj taťka kdysi dávno pracoval v brněnské pobočce firmy Sfinx České Budějovice. Budovy ale musely ustoupit výstavbě hotelu Voroněž a pobočka byla zrušena. Doma jsme měli spoustu smaltovaného nádobí a mamka dodnes používá mísy z té doby. 



20 komentářů:

  1. Já ve smaltu vařila spoustu let, vlastně jsme ho vyřadili, až když jsme předělali kuchyň a pořídili si indukci. Teď to nádobí máme na chalupě, ale už pomalu začíná odcházet (má různé oťuky, ulomená plastová ucha a tak).
    Tvůj džbán vypadá zajímavě a podle fotky bych smalt nehádala.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, já mám doma jen letitý velký hrnec, který vytáhnu hlavně při zavařování apod. A pak ještě malý rendlík z Itálie, ten je šikovný, má úchop jako pánvička a je jen tak do půl litru. Používám bezproblému na sklokeramiku a četla jsem na stránkách vcýrobce, že se dá použít i na indukci. To mě tedy překvapilo.
      Pěkné jarní úterý. Jitka

      Vymazat
  2. Krásný jarní nákup, Jituško! Džbán je nádherný, stejně jako ten porcelánový s ptáčkem! Na smaltu taky nevařím, ale letité modré hrnce Sfinx mám na zahradě na letničky. Zrovna včera jsem je obhlížela...
    Přeji klidné pondělí, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, porcelánovou konvičku na mléko mám, stejně jako i velký džbán, z Ikei - už roky. Použití na zahradě se mně moc líbí. Slouží a zdobí dál.
      Měj se hezky a užívej jarní dny. Jitka

      Vymazat
  3. Krásné kousky,ani bych nepoznala,že je džbán smaltovaný.
    Jituško,měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, byla to příjemná změna. Mám hodně keramiky, porcelánu a skla, ale smalt minimálně. Jsem moc spokojená.
      Pěkný jarní týden. Jitka

      Vymazat
  4. Dzbán nemá prostě chybu ! Jiného nelze napsat.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  5. Úplně v něm vidím ty kopretiny! :) Mávám

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko, jo... to bude vypadat moc hezky. Myslím, že kromě bílé a zelené v něm budou vypadat pěkně všechny pastelové květiny. Těším se.
      Měj se kráááásně. Jitka

      Vymazat
  6. Jituš, smaltovaný džbán je parádní a hra světla a stínu na něm, je velice zajímavá.👍👍👍
    Mám pár kousků smaltovaného nádobí, bohužel už v něm nejde moc dobře vařit. Jedinou výjimkou je nízký hrnec, ve kterém dodnes vařím rýži.
    Měj hezké dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, dřív moc nerezu nebylo a tak smalt nechyběl v žádné kuchyni. Postupně vymizel a je to trochu škoda, přinášel barvy.
      Přeji ti pěkný jarní týden. Jitka

      Vymazat
  7. Musím jen souhlasit s předchozími komentáři. Moc pěkný kousek)))
    Eva. http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  8. Jituško, moc mu to u vás sluší. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, jsem moc spokojená. Děkuji ti a přeji pěkný týden. Jitka

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře.