čtvrtek 6. dubna 2023

Velikonoční pečení II.

Receptů na muffiny nabo cupcaky je všude plno. Já je peču celkem často a doma patří k oblíbeným. Tento "dvojctihodný" recept se odlišuje náplní a ještě krémem. Pekla jej v Sama doma cukrářka Jitka Charyparová, jejíž recepty jsou jednoduché a chuťově vyladěné. Já jsem si recept trochu upravila tak, aby nebyl až tak kaloricky bombastický, nicméně na chuti mu to neublížilo a manžel prohlásil, že toto jsou ty nejlepší muffiny, jaké jsem pekla. Nezbývá než vyzkoušet a ověřit 😊. 



Nadívané muffiny s krémem


Muffiny
3 vejce
200 g krupicového cukru
1 PL vanilkového extraktu
100 g oleje
200 g bílého jogurtu
200 g hladké mouky
1 kypřící prášek do pečiva

Krém
250 ml smetany 33%
250 g mascarpone
100 g čerstvého sýru (Palouček, Lučina)
50 g moučkového cukru

Na náplň: marmeláda, Nutella, sezónní ovoce

Nejprve prošlehám vejce s cukrem do světle žluté krémové směsi. Postupně přidám  a zašlehám tekuté i sypké ingredience. Do formy na muffiny dám papírové košíčky, do kterých naliji asi do tří čtvrtin těsto. Peču na 160˚C asi 40 minut. Do vychladlého korpusu udělám zdobící špičkou nebo třeba malou lžičkou otvor a plním marmeládou, Nutellou nebo kousky ovoce.


Zapíchnout, pootočit a vytáhnout.





Na krém prošlehám vše současně do hustého krému. Aby se s ním líp pracovalo, je dobré jej nechat ještě vychladit v ledničce. Pak už jen dám krém do cukrářského sáčku s ostře řezanou špičkou (tou stejnou, jakou jsem dělala díry do korpusu) a zdobím muffiny směrem od středu k obvodu a pak vytáhnu nahoru. Ozdobím dle fantazie ovocem nebo tematicky velikonočními vajíčky od Milky.










A jen tak mimochodem: Pokud se chystáte péct muffiny a na poslední chvíli zjistíte, že doma není ani jeden papírový košíček, mám jednu vychytávku.

Z pečícího papíru si vystřihnu čtverce o straně dlouhé 15 cm.





Vezmu si sklenici, která má průměr dna stejný jako je otvor na muffiny v plechu a otočím ji dnem vzhůru. Na dno přiložím čtverec z pečícího papíru a natvaruji jej podle sklenice. 





Takto připravený košíček vložím do otvoru v plechu, dotvaruji skleničkou a naliji těsto. 



Muffiny nabídneme nezletilým koledníkům, ale myslím, že nepohrdnou i ti zletilí.


10 komentářů:

  1. Jituško,tvoje pečení je úžasné a jsi velmi i nápaditá.
    Opisuji si a určitě někdy vyzkouším.
    Užij si krásné Velikonoce

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, děkuji za milá slova, ty vždycky potěší.
      Také ti přeji krásné Velikonoce. Jitka

      Vymazat
  2. Jituško, vypadají naprosto úchvatně, určitě vyzkouším!
    S tím papírem pracuji jako ty - sice se dají (nevím jak u nás), ale v Německu určitě tyhle "rozevláté košíčky" pořídit, ale když jsem viděla tu cenu...
    Přeji příjemný velikonoční pátek. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, já tyhle košíčky mám (myslím) z DM drogerie. Nevím, už kolik stály, ale takto vyrobené jsou skoro zadara. A vypadají pěkně.
      Přeji ti pohodové jarní svátky s rodinou. Jitka

      Vymazat
  3. Receptík si vytisknu a určitě ho využiju. Na tyto svátky ne, ale příležitostí je víc než dost.
    Měj se moc hezky a přeji pohodové svátky jara Tobě a Tvým blízkým.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, muffiny se hodí kdykoliv. Jsou fajn na oslavy, nic se nemusí krájet, každý si nabídne sám. Já je ráda využívám.
      Měj krásné Velikonoce plné pohody a dobré nálady. Jitka

      Vymazat
  4. Jitko, muffiny vypadají krásně. Já jsem plněné muffiny dělala tak, že jsem košíček naplnila asi polovinou potřebného těsta, dala lžičku náplně a doplnila těstem. Mám to vyzkoušené s nutelou i džemem. Tvůj způsob je taky zajímavvý.
    Hezké Velikonoce

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, taky jsem takto už nějaké muffiny pekla. Baví mě to překvapení z náplně. A navíc jsou moc dobré :o)
      Přeji vám krásné jarní svátky. Jitka

      Vymazat
  5. Jituško, to je nádhera. Měj pohodové svátky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, moc děkuji a přeji ti krásné Velikonoce s rodinou. Jitka

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře.