sobota 14. září 2024

Podzimní radosti

Letošními podzimními košíky a truhlíky jsem si začala dělat radost už v srpnu. Letos je prostě příroda minimálně o 14 dnů napřed. Některým letničkám dala naše dovolená zabrat, a když se objevily první vřesy, prostě jsem musela... 

 


První potěšení přišlo na terasu. Přes den je tu velký úpal a chtělo to trochu osvěžit.









Postupně jsem shromažďovala koupené květináčky i to, co jsem chtěla upotřebit z jarní výsadby nebo zahrady, až nastal den D. Obklopila jsem se vší tou barevnou nádherou a začala vymýšlet kombinace. 

Bude se k sobě hodit tato barva, struktura, velikost? A v jaké nádobě jim to bude slušet nejvíc? Tuto zábavu jsem si jako obvykle nesmírně užila. 










Na působivý styling nebyl čas. Fotila jsem den před začátkem "monzunového období", které tady teď řádí a čekalo mne ještě zabezpečení zahrady a všech nádob.










K mým podzimním favoritům patří kvetoucí i nekvetoucí vřesy, chryzantémy, hvězdnice, mini růžičky, ajugy, heuchery, drátovce, starček, rozchodníky i rozchodníkovce, břečťany, mulenbekie, traviny, netřesky, hebe a letos poprvé kvetoucí crassula. 







 




Kolegyně odjížděla na dovolenou a v kanceláři jí umírala mini růžička. Přinesla mně ji, jestli ji nechci na zahradu. Nakonec skončila v košíku a daří se jí náramně.


 




A pak, že nerostou... 😊 





I bez květů jde kouzlit...

 






A jen tak mimochodem: Dnes to venku vypadá jako u dědy Komárka, ale ono to jednou přestane a třeba se letos dočkáme toho legendárního pěkného podzimu...




16 komentářů:

  1. Jituško, ach! Taková nádhera a ty keramické houby s tvými výsadbami ladí dokonale. Musím se přiznat, že jsem do včera jela na letní vlně, v hlavě těšení na převlečení domu i kolem něj do podzimního... To se tedy zatím odkládá, celonoční bitva s vodou byla náročná, nad ránem to vypadalo, že vyhrává, ale zatím dobrý... Tomu říkám návrat z dovolené... Děda Komárek mě pobavil...
    Jdu se ještě znovu pokochat tvou tvou nádherou a zkontrolovat dvorek, čerpadla stále jedou...!
    Přeji hezké a klidné odpoledne, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, hned jsem si na tebe vzpomněla, když přišly povodňové zprávy od vás. Věřím, že to zvládnete, ale není nic příjemného a všechen odpočinek z dovolené je v trapu. Držím palce!!!
      U nás taky vody mooooc, sirény houkají, bazén přetéká, růže polámané, ale dá se to všechno zvládnout. Jsme v pořádku a to je to hlavní.
      Myslím na tebe a přeji dobrý konec. Zdraví z mokré Moravy Jitka

      Vymazat
  2. Kouzelné, zvu tě k nám, respektive je to teprve začátek, budu rád když se přidáš.

    OdpovědětVymazat
  3. Jitko, krásné to máš - jako vždy...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, moc děkuji a přeji ti pěknou neděli (v rámci možností). Jitka

      Vymazat
  4. Mám moc ráda sesazované truhlíky a květináče....a ty Vaše jsou ohromné! Nádhera a parádní inspirace, díky! Krásný začátek podzimu přeju :-) Jitka z Brna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, já je miluju... málokdy mám jeden druh v nádobě. Moc mě baví vymýšlet výsadbové kombinace.
      Doufám, že to Prigl a náplavka zvládne a Olympie nebude plavat.
      Zdravím do Brna a přeji krásné podzimní radosti. Jitka

      Vymazat
  5. Nádherné dekorace.Já mám v lodžii téměř po kytkách,drží se jenom tradiční muškáty.Netřesk mně zlikvidovali ptáci,nechápu,co je na něm přitahuje.Koupila jsem si nový.Příště musím vybírat květiny,které snáší slunce.Jituško,hezkou neděli i přes tu hrůzu,co se děje venku

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, no to koukám... Zahradu mám plnou kosáků, ale netřesků si nevšímají. Ano, s měnícím se počasím budeme muset přehodnotit naše zahradní možnosti.
      Doufám, že to u vás zvládáte a nemusíte evakuovat. Držte se. Zdraví Jitka

      Vymazat
  6. Máš pěknou výzdobu, jako vždy. Houbičky jsem si letos také koupila, ale ještě je nemám nainstalované. Čekám až opadne voda. Měj se fajn. Zdraví Večernice.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Večernice, já bych ráda rozšířila houbařskou sbírku, moc se mně mezi vřesy apod. líbí. Tak uvidím, jak to dopadne.
      Přeji hodně radosti z podzimních truhlíků. Jitka

      Vymazat
  7. Snad vodu přežijete bez velké úhony. Přeji poklidnou neděli pokud to lze.
    Výzdoba nádherná. Už taky pokukuji po vřesu.
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, bylo to napínavé, ale zatím se vše zvládá dobře. Přírodu nezastavíš, ale organizace funguje moc dobře. Jen lidi kdyby dělali co mají a nelezli tam, kam nemají. Zbytečně přidělávají práci.
      Dnad nový týden už budeme mít všichni klidnější. Zdraví Jitka

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře.