středa 28. srpna 2024

Zahrada v srpnu

V srpnu jsem toho na zahradě moc nenafotila, tak to dnes bude jen letem mým zahradním světem. 



Vlastní hledíky ze semínek a jiřiny jsou má letošní velká radost. Je jich tolik, že je rozdávám, kam přijdu.




Jak je to možné, chodím na procházku po zahradě. Podívat se, jestli není potřeba nějakého urgentního zásahu, jestli se vyvíjí vše jak má a co mně dělá radost právě dnes.







Největší podíl práce je teď s úrodou zeleniny a jejím zpracováním. Letos jsem ve výprodeji v Tescu koupila semínka rajčat Shimmer F1 a jsem z nich nadšená. Chuťově asi nejlepší datlová rajčata do salátů a k okamžité spotřebě, jaká jsem měla.

 

 

 

Pěknou úrodu má i osvědčená italská odrůda Pomodoro Costoluto di Parma. Dobrá jsou i masitá oranžová rajčata (taky z Tesca) Orange Wellington F1, ale těch není velká úroda.

 

 

 

 

Na farmářském trhu jsem koupila cibule velkokvětých růžových lilií a jsem na ně moc zvědavá. Ale to bude až za rok. O letošním srpnu zahradu zdobí hlavně hortenzie.






 
Kvetení si letos zopakovala kalina a překvapivě i plnokvětá čemeřice.
 



Zjara mě přepadla sasanková nálada a pár anemonek jsem vysadila. Některé se už chlubí svými křehkými květy.

 


Spolehlivě záplavu květů přináší třapatky v široké paletě barev, tvarů, velikostí.

 




 

V srpnu začala také kvést experimentálně vysazená květová louka. V zahradě se objevily vlčí máky, chrpy a další luční kvítí, které jsem už roky neviděla. Není to špatné, ale ještě nejsem úplně spokojená.





První vřesy jsem domů přinesla už začátkem srpna. Opravdu je letos celá zahradní sezóna minimálně o 14 dnů napřed. Samozřejmě jsem nevydržela a začala s podzimní výsadbou. Fotit budu až budu mít hotovo, zatím je to převážně všechno hlavně jen v mé hlavě. Ale natěšená jsem obrovsky 😊.




A jen tak mimochodem: Už tady dlouho nebyla hra "Hledej číču". Můj věrný zahradní společník hledá stín všude, kde to jde.




12 komentářů:

  1. Jitko, číča nalezena :). Kvete ti to krásně a nad rajčátky se sliny sbíhají. Koukám, že už máš dýně - to my ještě ne, ale snad nějaké budou. Zatím jen řeším nadbytek cuket (a to budeme teď po čtrnácti denní nepřítomnosti na chalupě mít pěkné obry...)
    Hezký den a těším se na zářijové zahradní okénko :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, já už jsem zpracovala asi 20 kg rajčat a cukety už nepočítám :o)
      Tak ať máš z úrody radost i ty. Pěkný víkend přeji. Jitka

      Vymazat
  2. Číču vidím,je tam pěkně schovaná.Zahradu máš pořád nádhernou a ta velká úroda.Čeká tě práce.ale radostná.Bavilo mě zpracovávat své vlastní výpěstky.
    Jituško,hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, ano, zašil se tam bezvadně. Někdy musím dávat pozor, abych ho nepřišlápla. Maskuje se v kůře bezvadně.
      Já mám taky radost z každého košíku, který přinesu ze zahrady. Je s tím práce, ale uspokojující.
      Měj se moc hezky. Jitka

      Vymazat
  3. Jak vždycky jsem se moc ráda prošla s tebou, Jituško! Je to nádhera! Moc se mi líbí ta záplava třapatek, momentálně mám jen bílé a jednu růžovou chudinku, která zjara přežila útok slimáků...
    Hortenzie, rozchodníky, trávy... hezky je u tebe. Hledíky jsou neuvěřitelné!
    A ta úroda - rajčat u nás není nikdy dost! A ač jedu stále na letní vlně, na podzim už taky trochu myslím...
    Měj příjemný horký den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, i já jsem bránila třapatky před slimáky co to šlo. Jsou to žravé bestie. Z hledíků mám obří radost, letos se mně poprvé povedlo vypěstovat je ze semínek a zrovna ty plnokvěté. Dámy se za mnou otáčí, když jich nesu náruč do práce :o)
      Vzhledem k suchu posledních dní, to na zahradě vypadá ještě dobře, zalíváme jen zeleninu. O víkendu mě čeká další várka omáček a protlaků :o)
      Společně se budeme těšit na podzimní truhlíky a košíky. To období vřesů mám moc ráda.
      Tak hodně inspirace ti přeji. Pěkný víkend. Jitka

      Vymazat
  4. A že se ,,číča" uměla schovat- ale já ji vidííím ! Jako vždy nemohu nic jiného napsat, že je tu Tebe na zahradě moc hezky !
    Pěkné dny!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, je šikovný, stín si umí najít :o)
      Děkuji za návštěvu i komentář a přeji ti pěkný konec srpna.
      Zdraví Jitka

      Vymazat
  5. Mě třapatky sežrali slimejši, echinacey mi úplně zmizely, měla jsem oranžovou, bílou a růžovou, tak jsem neodolala a koupila si oranžovočervenou, takže jsem zvědavá jak přežije. Čemeřice mi neustále něco napadá, jsou krásné a najednou zčernají a uschnou. Přežívají a neskutečně se množí jen ty klasické. Šlechtěné ne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, já jsem měla třapatky taky hodně ožrané. Musela jsem moc sypat ty modré granule. Jakmile povyrostly, už to bylo dobré. Kopretiny sežrali i s květy, děs.
      Na čemeřice mně občas jdou mšice, ale nic likvidačního. Jdou všechny pěkně a to máme moc jílovitou půdu. Až se divím. Jitka

      Vymazat
  6. Jitko, čičindu vidím 😍 Jinak krásná zahrada 🌞🌺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šárko, píšu si plusové body :o) za nalezení kocoura.
      Měj pěkný víkend. Jitka

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře.