pátek 28. června 2024

Zahrada v červnu

Jaro je zapomenuto. Na zahradě vypuklo pravé léto. Zahrada se zahalila do padesáti odstínů zelené a ošperkovala se květy všech barev. Vší té nádheře kralují obří bělostné květy stálezelené magnolie.  





Počasí bylo v červnu u nás horké, ale s častými bouřkami a tak velké přívaly vody jsme tu neměli několik let. Poslední déšť nám včera večer dokonce vnikl do domu. Naštěstí nezpůsobil nic, co by nespravil hadr a mop. Zahrada se tváří, že jí to vyhovuje, roste, kvete, zelená se. Snad ji červenec a srpen nenechá vyprahnout. 











Klematisy, růže a hortenzie jsou v předstihu. Hlavně hortenzie tak brzy nikdy nekvetly. 




Klematis Princezna Diana

Klematis Princezna Kate








Na jaře jsme tak hodně prořezali popínavé růže, až manželova maminka spráskla ruce. Tohle je výsledek...










Na trvalky je teď radost pohledět. Kolem levandulí a rozrazilů to bzučí, prvními květy se pochlubily jarmanky i hlaváče, ve stínu to rozsvítily udatny a čechravy a vykvetly i darované lilie. 











Zatím prospívá i vše v košících, truhlících a květináčích. Je to až s podivem, vzhledem k tomu obrovskému množství vody, které nám příroda dopřává.










A nesmím zapomenout ani na naše "mičurinské" úspěchy. Už jsme sklidili rebarboru, jahody, muchovník, angrešt a dozrávají maliny, višně a rybíz. Ve skleníku trhám okurky a v poslední červnové dny se objevily i první okurky nakládačky.  






Muchy z muchovníku.
 


3 kg angreštu z jednoho stromku.

Bude i rakytník.


A jen tak mimochodem: Můj věrný společník dohlíží, jestli to někde neflákám 😸.







8 komentářů:

  1. Jitko, máš krásnou zahradu a krásně ti kvete. Nám kvetou růže a levandule, ale přece jen je vidět, že jsem na chalupu nejezdila asi 6 neděl. Úrodu nebudeme mít taky žádnou - rybízu máme tak na koláč, pár letních jablek snad taky bude, ale ostatní (švestky, višně, třešně) spálily jarní mrazíky. Docela mne to mrzí, protože narozdíl od hrabání v hlíně mne výroba marmelád baví :)
    Hezký víkend

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý večer paní Jitko, děkuji za krásné pokoukání na dobrou noc. Vaše zahrada je obdivuhodná a já si jen říkám, kdy to všechno děláte. Vím dobře, kolik je za tou nádherou práce. Smekám. Pěkný víkend přeji. Eva

    OdpovědětVymazat
  3. Nádherný výsledek mnoha času a práce.
    Přeji krásné letní dny.
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  4. Jituško, nádhera! Hromada práce, času a spousta lásky je opravdu vidět. Koukám, že rozrazil mám na špatném místě, táhne se mi do výšky a ty máš krásný keřík... Levandulím se letos daří, u nás totiž neprší, každá avizovaná bouřka se nám zatím vyhnula. Moc se mi líbí ten závěsný košík a obdivuji úrodu - i když dílčí úspěchy taky mám :o)
    Přeji krásný horký víkend, Helena

    OdpovědětVymazat
  5. Jituško,ráda jsem se prošla tvoji zahradou a jsem jako vždy v úžasu.Máš ji nádhernou.Já mám jenom kytičky v lodžii a ač je denně zalévám usychají a bude asi brzy po nich.Že by slunce?Praží na ně celé dopoledne
    Měj hezký víkend

    OdpovědětVymazat
  6. Co jiného napsat. Krásná zahrada. Je mi jasné, že je zatím spousta práce, jenže prostě bez práce nejsou koláče, že ! U nás téměř neprší, takže musím zalévat. Radost mám z hortenzie, která chudina zmrzla a já ji udělala sestřih na ježka. Ale už je z ní zase pěkný keř a dočkám se i květů.
    Indiánské borůvky nám z části zmrzli a zbytek ozobali ptáčkové, taktéž jediný keřík červeného rybízu, jablka asi sklidíme do jednoho košíku. Ale okrasná zahrádka jako taková mi radost dělá. Postupně to, co tam je, rozkvétá a já si to užívám.
    Měj se Jitko, hezky!
    Pohodový víkend!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  7. Nejvíc to počasí evidentně baví trávu a plevel. Akorát že sekačku mám v opravě a do pletí se mi v těch velkých vedrech nemůžu nějak přemluvit. Teď čekám až začnou zrát kanadské borůvky, budeme se dělit s dcerou které je sklidily kroupy. Všechno ostatní (rybíz, jahody) je bídné, bídné.

    OdpovědětVymazat
  8. Máš krásnou zahradu, my letos rekonstruujeme plot, takže je bída, ale už se těším za to, až si udělám návrhy, asi mi dw zabrat severní strana, by byla stálozelená a prosvětlená, pokud to půjde.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře.