čtvrtek 20. června 2024

Létu vstříc

Dnes slavíme slunovrat. Přicházející letní dny jsou znát jak z kalendáře, tak i z teploměru. Rána tohoto týdne jsou teplá tak, že stačí skočit do letních šatů a běžet do práce. Žádné vrstvení a zateplování, teď už se těším jen na vzdušné a lehké modýlky. 

 

 

Na velký módní speciál potřebuji dost času a toho se mně právě teď nedostává. V hlavě to mám vymyšleno a doufám, že připravit tři letní módní příspěvky bude v mých silách. První bude typicky letní - šatičkový. 

 

 

Nový trend mě nadchnul. Nevím, jak se mu správně říká, ale já jsem si jej pojmenovala botanický. V obchodech, e-shopech i prodejnách s metráží se objevují vzory připomínající staré herbáře. Vzor nadmíru ženský, slušivý a univerzální. 

 

 

Zaujala mne látka v galanterii s tímto vzorem a i šaty v C&A. Ty ale mají jen v oddělení XLarge a v menších velikostech se neprodávájí. Nakonec jsem si pořídila šaty z úpletové bavlněné látky s potiskem české firmy Darré, kde právě probíhá akce s letní slevou. Jen pro úplnost dodávám, že toto není příspěvek připravený ve spolupráci s firmou Darré. Objednávala jsem tady i vloni a byla jsem moc spokojená, balíček dorazil druhý den po objednání!


 

 

Jednoduchý střih dává vyniknout přírodnímu vzoru a šaty zaujmou na první dobrou. Spousta kolegyň se přišla poptat na zdroj a šatky pochválila.

Jsou popravdě univerzální. Na pěknou letní společenskou akci jsem je zkombinovala s levandulově fialový sakem ONLY z Vivantisu. Doplnila jsem khaki kabelkou a "neviditelnými" sandály v tělové barvě.





Metalické sandály Tamaris, tělové Gino Rossi.


Do práce, kdy ráno může být trochu chladnější, si k šatům vezmu zelenou lněnou košili (theywear.cz), která podtrhne botanický look. K výrazné barvě košile volím doplňky v umírněné barevnosti. 

 



Sandály Tamaris, bílé espadrilky Moleca, hnědé Verbenas.

Kabelka je úlovek z dovolené na Sardínii.


Na výlet se vždy (a snad ke všemu) hodí džínová bundička. Tady barevnými doplňky nešetřím a jdu na věc pěkně z vesela.

 



Červená kabelka Dara bags, žlutá no name, žluté mokasíny botovo.cz, červené pantofle CCC.





Jedny šaty jednoduchého střihu z příjemného materiálu se zajímavým vzorem a tolik možností. S letošní volbou jsem spokojená.


A jen tak mimochodem: Druhé letošní šaty jsem koupila na dceřinu promoci. Jsou za pár stokorun z místního butiku. Tento rok se místní fashion prodejkyně předhání, která nabídne letní módu hezčí než druhá. Já si vybírám hodně s rozmyslem. Chci, aby nováček v mé skříni našel spoustu kamarádů do kombinací, a abych ho nepotkávala na každém rohu našeho malého města.



Dcera má promoční šaty vysoce dívčí, pudrově růžové s plizovanou sukní. Chtěla jsem s ní nějak ladit, ale nedělat jí, v její velký den, konkurenci. Vybrala jsem splývavé plizované šaty v královsky modré barvě, která nám brunetkám, sluší 💙.


Zlatou bižuterii doplní zlaté sandálky ze Zary a psaníčko v nude odstínu.


V kombinaci se zlatou vypadají moc dobře a pokud bude třeba, doplním je bílým bolerkem nebo smetanovým šálem. Šál jsem si přivezla z jedné služebky v Miláně, no už to bude pětadvacet let. Kolegyně vezly plné tašky z háemka a já jeden hedvábný šál od Trussardiho😀. Stál nejspíš stejně, co ty plné tašky, ale kde je těm dnes konec?






17 komentářů:

  1. Povedené outfity)))
    Oboje šaty jsou nádherné. Někdy se prostě vyplatí investice do nadčasového kousku. Šál je taky moc pěkný a hodí se ke všemu.
    Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, je to tak. Mně spousta kousků vydrží řadu let.
      Měj pěkný víkend. Jitka

      Vymazat
  2. Jitko, oboje šaty jsou moc pěkné - jak ty "botanické", tak ty na promoci.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, děkuji a přeji ti pěkný pátek a pohodový víkend. Jitka

      Vymazat
  3. Jitko, to je nádhera :-) Přeju, aby se velký den Vaší dcery i Váš moc vydařil. Slušet Vám to bude dozajista!!! Eva

    OdpovědětVymazat
  4. Jituško, krásné! Ženské, elegantní, promyšlené, sladěné - a ten šál... ach!
    Užij si dnešní horký den i promoci, to je chvíle, na kterou se vzpomíná...
    Moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, děkuji za milá slova. Říkala jsem si, že by to mohlo být zajímavé i pro ostatní, protože tento "botanický" styl není okoukaný a zaujme.
      Také ti přeji pěkný den i pohodový výlet. Zdraví Jitka

      Vymazat
  5. Moc ráda jsem se podívala.Máš to vše krásně sladěné.Líbí se mi moc sáčka.
    Já mám připravené letní šaty a sukně,ale zatím se u nás žádné velké teplo nekonalo.
    23 pod mrakem.Jituško,hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, já sáčková moc nejsem. Mé postavě nesluší každý střih a než vyberu to správné, chvilku to trvá. Toto fialové je moc slušivé, barva i střih a krásně vypracované. Koupila jsem je i za dobrou cenu, jen je potřeba hledat.
      U nás je tento týden tropický. Dnes má být 33 stupňů a bouřky s kroupami :o( Tak snad to bude dobré.
      Přeji ti pěkné letní dny. Jitka

      Vymazat
  6. Jitko, moc pěkná inspirace. Líbí se mi nejvíc outfity s džízkou a barevnými kabelkami 🙂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šárko, s riflovou bundou vypadají dobře snad všechny letní šaty. Je to nějaké denim kouzlo, asi.
      Děkuji za návštěvu a přeji pěkný zbytek neděle. Jitka

      Vymazat
  7. Na Tvoje módní přehlídky se vždycky moc těším. Baví mne.
    Měj pěkný víkend !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  8. Hezké a inspirativní módní zastavení....ostatně u Vás jako vždy! :-) Všechno jsem pořádně prohlédla a úplně jsem asi neporozuměla tomu, jestli jste botanické šaty koupila nebo ušila sama z metráže....No každopádně oboje šaty jsou moc pěkné a jistě i slušivé. Přemýšlím kde a jak uskladňujete tolik bot (možná námět na jeden z příspěvků?); také boty ráda střídám a hledám módní a při tom pohodlné. Pěkné dny :-) Jitka z Brna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, úpletová metráž s tímto vzorem už byla vyprodaná, takže šaty jsem koupila už ušité. Asi jsem měla počkat, teď má Darré akci 2+1 šaty zdarma :o)
      Boty mám normálně v botníku, ale měním je podle sezóny. Zimní boty teď odpočívají v regále, který manžel vyrobil v suterénu domu.
      Také přeji pěkné a inspirativní letní dny. Jitka

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře.