neděle 1. října 2023

Zářijové dny

Ať chci nebo ne, září už je minulostí. Já mám září moc ráda, těším se na ně celé léto a i letos jsem si je naplno užila.



V září se snažím nevynechat dvě tradiční akce - Květinovou show v Tullnu a Keramický jarmark v Kunštátu. K mé radosti to i letos klaplo a mohla jsem si obě akce prohlédnout i dobít tady baterky.








Poněkud neplánovaně se povedl i relaxační prodloužený sváteční víkend a včera jsme se vrátili opálení a odpočatí. Ráda se k němu tady ještě později rozepíšu a doporučím to, s čím jsme byli maximálně spokojení.





Radost mně dělala i zářijová zahrada a terasa, kam jsem pustila podzimní atmosféru. Košíky, truhlíky i nádoby jsem osázela podzimními kráskami, že jsem si to užila ani nemusím psát. Celé odpoledne jsem snášela na zahradu rostliny, nádoby, zeminu, keramiku a kombinovala, co se k čemu bude hodit barevně a tvarově. Sousedka si už musí myslet, že jsem nějaká divná. 



Teď už se chodím radovat z výsledku a z toho jak se to letos povedlo. Malá ochutnávka:






Na zahradě je i na podzim co dělat, počasí je taky stále krásné a domů mně to nijak zvlášť netáhne. Nejspíš proto jsem toho doma ještě moc nestihla. Ale už se těším na zklidnění, které přijde s říjnovými dny. Ráda si tu nostalgickou náladu přenesu i domů. 







V kuchyni jsem zkoušela recepty z dovolené a všechno nám to moc chutnalo, tak se tady určitě taky ještě něco objeví. Stále ještě zpracovávám rajčata ze zahrady a všechnu tu úžasnou sezónní zeleninu proměňuji na husté polévky, plněné koláče, svěží saláty a teplé přílohy. No, kdo by neměl rád podzim?






Díky nynějšímu ministru i předcházející ministryni sociálních věcí dnes vchází v platnost novela Zákoníku práce, která je noční můrou všech mzdových účetních a nejen jich. Čeká mne několik školení a nepříjemných vysvětlování, proč najednou nepůjde to, co vždycky šlo. EU po nás chtěla dvoukolák a my jsme vymysleli kombajn. Stále se místo zjednodušování věci jen zbytečně komplikují. Ale když vidím průběh a výsledky voleb na Slovensku, tak jsem v podstatě happy... zatím 😏.    

 



A jen tak mimochodem: Sem dávám to, co mne během měsíce zaujalo a ráda to doporučím. Tentokrát tu mám taky něco, co mne zaujalo, ale doporučit se to nedá.  

Jako z devadesátek je tato macho náborová reklama. To sexy švihadlo je tam jako proč? Taky jeden ze zaměstnaneckých benefitů? 

V dnešní době, kdy se personalista nesmí zeptat ani na věk, mně toto přijde hodně přes čáru.



  

17 komentářů:

  1. Máš to doma nádherné. Ty květináče jsou úžasné. Taky jsem si hrála, ale výsledek zdaleka není tak úžasný.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, děkuji za milá slova. Já se na zahradě dost vyblbnu :o), ale není důležitý výsledek. Hlavně, že ti kytky dělají radost.
      Přeji pěkný říjen. Jitka

      Vymazat
  2. Měla jsi krásné září, tak ať je stejný i říjen. Máš krásně podzimně nadekorováno. Už jsem absolvovala jedno předškolení k novele a jde mi z toho hlava kolem. Ach joo…
    Jinak zdravím z krátké dovolené)))
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  3. Moc jsem se u tebe výzdobou potěšila, ale tu pileu ti závidím, nemohu ji sehnat. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, pileu u nás mívají v květinářství. Myslím, že jsem ji viděla i v nějakém hobby marketu. Tak třeba se časem na ni trefíš.
      Měj pěkný říjen. Jitka

      Vymazat
  4. Jitko, hezké září. Jsem zvědavá na bližší dojmy z prodlouženého víkendu (já ho strávila na chalupě ve společnosti švestek ve všech podobách - povidla, čatní, koláč, knedlíky). O zákoníku práce mi nemluv, asi tam vidím jiné vady než mzdová účetní, ale taky nemám pocit, že se tahle novela povedla. A reklama je hodně přes čárku (byť tam to švihadlo nevidím).
    Přeju pěkný říjen

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, pokusím se ti to z moravského jazyka přeložit do pražštiny :o)))
      Švihadlo = krásná dívka :o) To víš, hantec... :o)))
      Nám se letos švestky neurodily, tak mám volno, ale povidla bych potřebovala doplnit, to zase jo.
      Také ti přeji pěkné říjnové dny. Jitka

      Vymazat
  5. Jituško, září jako malované, moc ti to přeji! Tvé výsadby jsou krásné vždycky, ty houbičky jsou jako třešničky na pomyslném dortu! Těším se na report z odpočinkového víkendu.
    K tvému trefnému komentáři k novele není třeba co dodat a dorazila si to tím inzerátem - to je tedy fakt něco. Člověk by si chtěl myslel, že už jsme dál...
    Krásný říjen přeji, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, děkuji, potěšila jsi mne. Odpočinek byl fajn, ale už zase v práci začal kolotoč, tak se musím šetřit.
      Někdy mám pocit, že ten divoký západ je zpět a ještě horší. Vztahy v práci se moc změnily, samozřejmě k horšímu. Ale to je asi všude.
      Také ti přeji příjemný říjen a jen dobré zprávy. Jitka

      Vymazat
  6. U tvé zahrady se vždy kochám.Je to nádhera.
    Jituško,měj hezký začátek nového týdne

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, děkuji a také ti přeji pěkný a klidný nový týden. Jitka

      Vymazat
  7. Shrnutí jako vždy OK. Zahradu máš vymazlenou, komentáře trefné. Jsem ráda, že už žádná školení absolvovat nemusím :-).
    Měj se hezky a užívej si stále hezkých dní !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, děkuji. Já bych taky nejraději už nic neměnila, ale to NÉ, stále vymýšlí nějaké nové blbosti.
      Měj pěkný říjen. Jitka

      Vymazat
  8. krása na zahradě i na výletech. A EU byl čert dlužen- a naši jsou papežštější než papež, takže podle toho to vypadá. Přeji krásné říjnové dny plné sluníčka a dobré nálady. Z Jizerek stále s berlemi mává Olina

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře.