středa 21. prosince 2022

Home made dárky

Jako vloni i letos mám v zásobě dárečky Home made. Přidám je do balíčku ke svíčce a čaji pro kolegyně a známé. Jak známo... kofein, cukr a alkohol jsou nejlepší přátelé mzdových účetních. Nový rok se blíží a přijdou vhod. 

 



Domácí čokoláda 

 

Na jeden velký plech je potřeba 6 tabulek čokolády (hořká, mléčná a bílá) nebo můžete jako já využít všechny zbytky z vánočního pečení. 

Dále se budou hodit různé oříšky, mandle, rozinky, kandované ovoce, koření, různé zdobení na cukroví, gumové bonbonky... Je to na fantazii a chuti tvůrce.

Troubu si vyhřeji na 50˚C, velký plech vyložím pečícím papírem. 

Rozložím tabulky čokolády nebo posypu čokoládovými čočkami. Vložím do trouby asi na 10-20 minut, dokud nebude čokoláda měkká. 





Já jsem po vytažení ještě přidala rozpuštěnou čokoládu, co mně zbyla z pečení cukroví. Měla jsem belgickou mléčnou, bílou s vanilkou a růžovou Ruby. Špejlí čokolády promíchám a posypu opět zbytky z pečení. Byly to drcené pistácie, mandle, vlašské a pekanové ořechy. Lehce vtlačím do čokolády a nechám do rána ztuhnout při pokojové teplotě. Druhý den sloupnu pečící papír a čokoládu nalámu na kousky. Vánočně vystajluji balení a může jít do světa.  

 



Vaječňák ani podobné likéry nevyhledávám, ale jednou za rok udělám výjimku a připravím vánoční likér. Každý rok je jiný a vždy přijde vhod. V domácích potřebách se dají koupit pěkné uzavíratelné lahvičky a hned je originální dárek na světě.




Čokoládový likér


1 plechovka Pikaa
1 plechovka slazeného zahuštěného (může být i kondenzovaného) mléka
1 kelímek (200 ml) smetany - stačí 12%
tuzemák dle chuti

Vše promixuji v mixeru a naplním do ozdobné láhve. Podávám vychlazené. 



A dobré je to i se šlehačkou a drobnými maršmelouny :-)


 
A jen tak mimochodem: Pokud pečete vánoční nebo jakékoliv jiné cukroví či moučníky, mám tady tip na čokoládovou polevu, která je krásně lesklá, dobře se s ní pracuje a hodí se jak na celé plochy, tak i na zdobení pomocí zdobícího sáčku se špičkou.
 
150 g čokolády - kupuji buď v Lidlu tu na vaření nebo jsem letos objednala různé druhy na eshopu Vital Country a to jsem byla moc spokojená. 
2 PL olivového oleje - na chuti čokolády není olej poznat

Čokoládu vložím do nádoby a nad vodní lázní rozpouštím. Míchám ji lžící. Když je čokoláda povolená, přidám olej a vymíchám dohladka. Po krátkém zchladnutí namáčím kousky cukroví nebo naplním zdobící sáček.

 

14 komentářů:

  1. Jitko, čokoláda je prima tip (a stou růžovou to vypadá velmi fotogenicky).
    Pokud jde o čokoládu na vaření, tak taky kupuju v Lidlu (tu hořkou). Ale přidání olivového oleje mne překvapilo, to jsem ještě nikde nečetla. Letos už to nestihnu, ale někdy to budu muset zkusit.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, olej do čokolády jsem odkoukala od Maršálka. Dělal tak polevu na dort, pak se pěkně krájí a poleva nepraská. Olej nebo kakaové máslo, jen ne obyčejné máslo, ve kterém je voda.
      Pěkný a klidný zbytek adventu ti přeji. Jitka

      Vymazat
  2. Díky za tip na čokoládovou polevu.

    OdpovědětVymazat
  3. Jituško, i mě se líbí ta růžová v čokoládě! Střepy jsem dělala nedávno pro kamarádky, tak jsem musela teď vymysle něco nového...
    Lahve jsou úžasné a obsah - ach, dobrý likér k Vánocům prostě patří!
    Přeji hodně sil do finiše! Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, ano viděla jsem je u tebe taky a teď nastal okamžik činu :-) Láhve prodává Orion, jednu hezčí než druhou.
      Přeji ti pěkný a klidný zbytek adventu. Jitka

      Vymazat
  4. Tu čokoládu musím někdy zkusit! Vypadá to tak krásně!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko, děkuji a posílám pozdrav. Pěkný a klidný zbytek adventu ti přeji. Jitka

      Vymazat
  5. Takovéto dárky jsou prostě bezvadné. Přijdou vhod každému :-) Sladkému málokdo odolá.
    Měj se hezky a měj pěkné stále ještě předvánoční dny!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, je to tak. V práci si dáváme podobné dárky navzájem a je to fajn překvapení, kdo co letos vymyslel.
      Také ti přeji příjemné zbývající adventní dny. Jitka

      Vymazat
  6. Krásné dárečky.Také jsme si dávaly s děvčatama v účtárně dárečky.
    Líbí se mi ta čokoláda na plech.Bezva nápad.Nakonec i s olejem.To vyzkouším.
    Jituško,přeji Tobě i celé Tvé rodině krásné vánoční svátky a v novém roce štěstí,lásku a hlavně zdraví

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, děkuji za přízeň mému blogu a také ti přejí klidné svátky a hodně zdraví v roce 2023.
      Zdraví Jitka

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře.