pátek 2. prosince 2022

Adventní Olomouc

Začátkem týdne mne služební cesta zavedla na dva dny do krásné Olomouce. Pořadatel semináře byl pozorný a kromě slavnostního večera s cimbálovou muzikou nám naplánoval i prohlídku adventního města s rodilou průvodkyní. Nabídky jsem využila a po náročných přednáškách jsme společně s kolegyněmi vykročily nasát olomouckou adventní atmosféru.



Na trzích jsme tady byli s rodinou i vloni těsně před tím, než je vláda kvůli covidu zakázala. Měla jsem tedy možnost srovnání. Řekla bych, že vloni bylo víc stánků na obou náměstích a i nabídka jak vánočního zboží, tak kulinářských specialit byla bohatší. Ale není se čemu divit. I tak bylo návštěvníků celkem dost. 

 


Já to tady mám moc ráda a podvečerní procházka klidnými uličkami mně po náročném dni udělala víc než dobře. Pokud máte chuť, provedu vás ztišeným a potemnělým městem.


 











A jen tak mimochodem: Naše průvodkyně nám jako první ukázala uličku pod Dolním náměstím (ul. Šemberova), která se i letos proměnila v uličku vánočních stromků. Před každým starodávným domem stojí vánoční stromek a kolemjdoucí si jej mohou nazdobit. Ve večerním osvětlení to tady mělo obrovské vánoční kouzlo. Při zpáteční cestě do hotelu jsem se sem musela ještě jednou vrátit a jen jsem tam tak stála a užívala si ten krásný moment. 






20 komentářů:

  1. Jituško,to jsou nádherné fotografie.V Olomouci jsem nikdy nebyla,ale tento víkend je tam moje vnučka.Její přítel ji koupil k narozeninám pobyt v hotelu,kde je posilovna.Oni oba cvičí,samozřejmě,že jede s ní.Snad vnučka také něco nafotí.
    Měj hezký předvánoční čas

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, tak doufám, že přiveze nějaké pěkné fotky pro radost.
      Měj pěkný adventní večer. Jitka

      Vymazat
  2. Jitko, díky za nahlédnutí do adventní Olomouce. Večerní fotky s osvětlením jsou krásné a mají opravdu adventní atmosféru.
    Hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, děkuji. Je to tak, tady se kouzlí adventně :-)
      Měj pěkný adventní večer. Jitka

      Vymazat
  3. Ty stromečky v uličce, nádhera a celkově dle fotografií krásná atmosféra.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A nebyla moc zima, takže se dalo pěkně dlouho courat a kochat se.
      Pěkný adventní večer. Jitka

      Vymazat
  4. To je dobrý nápad ozdobit uličku stromky a nedivím se, že jsi se vrátila. Byla jsem v Olomouci a orloj byl v lešení a nebyl vidět, nyní je opravený a je pěkný, máme naplánovanou dovolenou v létě do Olomouce, budu nasávat atmosféru historického města. Užívej si adventní víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, teď už je radnice po rekonstrukci hotová a je moc pěkná. Orloj s těmi úderníky je určitě rarita :-)
      Měj pěkný adventní večer. Jitka

      Vymazat
  5. Jituško, to je taková nádhera! Miluji tyhle procházky, to prostě k adventu patří a po náročném dni chutnají dvojnásob. Ráda jsem se podívala!
    Užij si v klidu a pohodě adventní víkend. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, já je mám taky moc ráda. Když už je klid, lidí málo a světla ubyde. To je balzám na nervy.
      Měj pěkný adventní večer. Jitka

      Vymazat
  6. Jituško, to je krása. V Olomouci jsem už nebyla desítky let, tak díky za tuhle krásnou virtuální procházku. Měj pohodový adventní víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, Olomouc stojí určitě za návrat. Je to tady krásné.
      Měj pěkný adventní večer. Jitka

      Vymazat
  7. V Olomouci jsem nikdy nebyla. Krásně jsi vše nafotila. Muselo být velm příjemné jen tak jít a vnímat vše kolem sebe. Stromečková ulička - ta je tedy kouzelná.
    Měj pěkný víkend již s druhou adventní nedělí !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, Jak jsem psala Martě, Oloumouc stojí za návštěvu, kdykoliv. I v létě je tady stále co objevovat. Na jaře krásná výstava Flora. Prostě kdykoliv :-)
      Měj pěkný adventní večer. Jitka

      Vymazat
  8. Poznávám místa kde jsem se toulala loni v létě. Vila Primavesi a restaurace Kafec mne hodně okouzlili. Letos jsem se tam chtěla vrátit, ale nějak to nevyšlo. Možná že se tam vypravím teď, do práce nechodím tak proč ne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, jasně, když nejsi omezená dovolenou, tak to se cestuje hned lépe. Primavesi mám taky moc ráda, má zajímavou historii.
      Měj pěkný adventní večer. Jitka

      Vymazat
  9. Už dřív jsem slyšela, že adventní trhy v Olomouci jsou krásné a tento článek mi to jen potvrdil :) Moc mě zaujala ulička vánočních stromků, originální nápad a moc ráda bych ji viděla i na živo :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dominiko, určitě na živo je to nejlepší. Fotka ukáže, ale ty emoce se projeví face to face :-)
      Ulička je kouzelná a moc pěkný nápad.
      Děkuji za návštěvu a přeji pěkné adventní dny. Jitka

      Vymazat
  10. vilu Primavesi mám ráda a do uličky určitě zajdu..Sv.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Světlano, ráda jsem doporučila. Měj pěkný adventní večer. Jitka

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře.