sobota 29. října 2022

Zahrada v říjnu

Říjnová zahrada má jedinečné kouzlo. Zářivé barvy květů podzimních trvalek doplňují neméně zářivé listy stromů a keřů. Okrasné traviny vykvetly a zabarvily svá stébla připomínající světlice ohňostroje. 



Zahrada se ztišila. Už není slyšet bzukot včel, třepetání motýlích křídel a zpěv ptáků. Tváří se tajemně. Zrána v mlze ukrývá kdejaké zákoutí. 






Toulám se a nabíjím baterky. Přemýšlím, co zjara přesadím či vylepším, fotím. Pokud máte chuť, pojďte se projít se mnou. 













Koncem října jsem začala s úklidem zahrady a zazimováním. Nijak nespěchám. Chci si ještě zahradu užít a zatím počasí přeje. Trvalky stříhám až na jaře a tak mají květinové záhony stále objem a vypadají pěkně. I ptáci a brouci si přijdou na své. 








Zahrada je moje velká srdcovka.







A jen tak mimochodem: Využívám pěkného počasí a nosím si práci do zahrady. Tady mně jde všechno nějak líp od ruky.



Fuksie i...

...lobelka kvetou ještě koncem října jako v plné sezóně.

20 komentářů:

  1. Nádherná paleta barev. Letos je opravdu krásný podzim. Přeji co nejvíce slunečních dní. Eva
    http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, na podzimu je nejlepší ta barevnost. Tu si fakt užívám, na zahradě i jinde.
      Pěkný nový týden. Jitka

      Vymazat
  2. Moc hezká podzimní procházka zahradou.

    OdpovědětVymazat
  3. Jitko, procházku tvou zahradou si nikde nenechám ujít. Máš to krásné i teď na podzim. Tak ať ještě počasí aspoň trochu přeje, aby sis mohla nosit práci do zahrady a té krásy si užívat co nejdéle.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, Morava je už týden pod mlžnou dekou. Sem tam vykoukne sluníčko, ale už aby to bylo pryč. V Čechách je tak hezky a my tu máme echt Dušičky :-)
      Přeji ti pěkný nový týden. Jitka

      Vymazat
  4. Jitu, teď jsme o tom s mužem mluvili - stále nemáme zazimováno, a díky počasí nespěcháme.
    Děkuji za procházku krásně “vyzrálou” zahradou a přeji hezkou neděli. Helena
    https://sincerehelena.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, já to taky nestíhám, ale moc to neřeším. Ono to neuteče :-)
      Děkuji za návštěvu a zdravím tě. Jitka

      Vymazat
  5. Je jasné, že zahrada je Tvoje srdcovka. Krásné prostředí máš vytvořené. Dívat se na Tvoje fotky je moc příjemné.
    Hezkou neděli, Jitko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, jsem ráda, že ta práce od srdce je na zahradě vidět.
      Měj pěkný nový týden. Jitka

      Vymazat
  6. Já letos kvůli operaci všechno co šlo klidila dřív, aby mne nezaskočil mráz, trávy svázala den před nástupem do nemocnice a teď jen bezmocně koukám na bordel který mi dělá spadané listí které nevím kdy budu schopná shrabat. Takže letos mi zahrada moc radosti na podzim dělat nebude... sice také vymýšlím co by se kam přesadilo a vysadilo, ale nějak mi tu radost z toho přemýšlení kalí skutečnost a obavy jestli vůbec na něco budou peníze. A jak budeme zvládat poslední tři měsíce a jestli se vůbec budu mít kam vrátit do práce která je bohužel stále velkou nutností...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, já už naštěstí nemám místo a nákupy neplánuji žádné. Spíš se dívám, co jak narostlo, co kam přesadit nebo usměrnit. Vždycky si udělám i fotky, abych měla představu, jak je co velké. Přeji brzké uzdravení.

      Vymazat
  7. Nádherná zahrada.Máš ji dokonalou,ani nevím,co by jsi ještě vylepšila.Ráda se nechám na jaře překvapit.Zahrada mi hodně chybí.Já se tak mohu procházet mezi paneláky na sídlišti.
    Jituško,měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, jéje. Já tam vidím tolik nedostatků :-), které bych ráda změnila. Dělám to tak každý rok a stále je co zlepšovat. Zahrada je živý organismus ve vývoji.
      Pěkný nový týden ti přeji. Jitka

      Vymazat
  8. Jituško, ráda se koukám na tvoji nádhernou zahradu. Kochám se opět po ránu. Měj pohodový nový týden.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, děkuji za návštěvu a i tobě přeji pěkný nový týden. Jitka

      Vymazat
  9. Nádherná procházka podzimní zahradou. Prosím, odkud máte to pítko. Je moc hezké. Děkuji moc. Jarka z Kroměříže

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarko, pítko mám z místní prodejny Literární čajovny. Prodávají tam i různé dekorace. Jen je mám už asi tři roky a v poslední dbě jsem je tam neviděla. Ani nic podobného. Tak jsem asi moc nepomohla.
      Zdravím do Kroměříže. Jitka

      Vymazat
  10. Děkuji moc, zkusím se někde podívat. Zdraví Jarka z Kroměříže, dnes je i slunečný den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarko, u nás bylo dnes výjimečně taky slunečno. Ale neděle byla i v Kroměříži zamlžena, že? :-)

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře.