středa 26. října 2022

Halloween

Blíží se konec října a s ním i Halloween a Dušičky. Svátek všech svatých máme v sobě zakořeněný už z dětství. Byl ideologicky nezávadný a tudíž povolený. Bereme jako samozřejmost upravit, vyzdobit hrob a zapálit svíčky, za ty, kteří náš svět už opustili.




Halloween se vším, co k němu patří, neslavíme. Proběhlo jen pár kostýmových akcí, které měly děti ve škole, ale na koledu se u nás chodí jindy. Myslím, že je to tak v pořádku. Každý ať si slaví po svém. My tradičně zajdeme na hřbitov za oběma dědečky, zapálíme svíčky a budeme se těšit ze společného rodinného večera.




Co se mně líbí, je to halloweenské zdobení. Vynechala jsem všechny morbidní prvky, jako netopýry, upíry, uříznuté prsty a tlupy pavouků, a nazdobila si to doma na svátky po svém.


Dýňobraní v jídelně.




Zlatá a pudrově růžová.




Trocha mědi v obýváku.



"Suchá" kytice původně byla v jídelně, ale nakonec jsem jí našla snad lepší místo.


Na chodbě je v dobré společnosti.


Lampionky mochyně přinesly podzimní atmosféru do kanceláře.


A jen tak mimochodem: Zlaté a měděné dýně jsou ty ze zahrady, opatřené barvou ve spreji. Vypadají velmi efektně a není to žádné velké umění. Použila jsem lesklé barvy ve spreji z místní prodejny Barvy-laky. Na zahradě jsem rozprostřela noviny a nejdřív jsem nabarvila spodní stranu. Po zaschnutí jsem je otočila stopkou nahoru a stříkla jsem vršek dýně. Nechala jsem přes noc pořádně zaschnout. Dá se takto zatraktivnit kdeco. 


  

14 komentářů:

  1. Jitko, tak krásně nazdobeno jako ty tedy rozhodně nemám, ale jedna dýně se u nás taky objevila, i když to mám podobně jako vy a Halloween taky nedržíme, jen Dušičky... Jen já mám dýni z Kik :)
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, každý si to udělá po svém a tak jak mu to vyhovuje. Když je v rodině napnelismus, tak to ani zlatá dýně nezachrání :-)
      Pěkný nový týden. Jitka

      Vymazat
  2. Je jedno, jaké je období, u tebe je to pojaté vždycky elegantně a s vybraným vkusem! Dýně teď kralují i u nás, jen je nějak nejsem schopná nafotit...
    A zlatým sprejem už roky posunuji některé dýně do adventního období. Je mi je líto vyhodit a i ty dokazuješ, že jim to s nástřikem moc sluší.
    Jituško, užij si krásné podzimní dny. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, děkuji, jsi moc milá. Posunout dýně do adventu není špatný nápad, jen jsem zvědavá, jak je začlením do mého "konceptu" :-)
      Měj pohodový nový týden. Jitka

      Vymazat
  3. Máš to jako vždycky krásné a naklizené... letos to u nás zatím je jak po výbuchu bomby, protože kominík stále nedorazil na vložkování a já mám obývák jako před malováním, skříňky vyklizené do stěhovacích krabic, aby bylo možno nábytkem posunovat... takže dýňování se nekoná... Krásné podzimní dny, Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, to naprosto chápu. Jsou přednější věci. Zdobit budeš později, advent je za dveřmi :-)
      Pěkný nový týden. Jitka

      Vymazat
  4. Teda Ty jsi mne dostala. Jsem si říkala, kde jsi takové dýničky sehnala. Tak teď už to vím a říkám si, že mne toto nikdy nenapadlo. Krásné to máš doma !!!
    Hezké dny, Jitko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, děkuji. Dýně jsem někde odkoukala a určitě nezůstane jen u dýní.
      Přeji ti pěkný nový týden. Jitka

      Vymazat
  5. Jituš,ty všechno přivedeš k naprosté dokonalosti.
    Nádherné
    Měj hezký prodloužený víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, díky, ale dokonalé to není. Aspoň já to tak nevidím a stále něco posouvám a měním :-)
      Pěkný nový týden. Jitka

      Vymazat
  6. Jituško, moc krásné dekorování. Dobrý nápad. Měj klidnou sobotu.

    OdpovědětVymazat
  7. Krásné podzimní dekorování. Přeji poklidné pokračování podzimu. Mávám z lázní. Eva
    http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře.