pondělí 31. října 2022

Říjnové dny

Další měsíc utekl jako voda a dnes je posledního října. Vypadá to, že se slunko přece jen prodere přes tu mlhovou duchnu a na letošní říjen budeme vzpomínat v dobrém. 


Kytice posledních letošních růží ze zahrady.


Začátkem měsíce jsme měli s manželem výročí seznámení. Syn si v kalendáři všiml, že jsme se seznámili den po narozeninách manžela a prohlásil, že "To tedy byl dáreček". Je to komik, bůhví po kom to má? 👍

 

Kytice od manžela k výročí. 

Tento měsíc se mně povedlo sejít se na kávu s bývalou kolegyní Alenkou (Ali, zdravím😉) a kamarádkou Kristýnou, která žije už roky v Německu. Navíc jsem absolvovala sraz spolužáků ze základní školy. Nebudu psát po kolika letech to bylo, protože to čtyřicáté výročí nám stejně nikdo nevěří. Se všemi jsem se viděla moc ráda a odcházela jsem s dobrým pocitem a slibem, že se brzy domluvíme na opakovačce. 





Pracovní nasazení a plnění domácích a zahradních povinností jsem si kompenzovala na terase v relaxačním koutku. Začala jsem se zazimováním zahrady, zpracováním zeleniny z vlastní úrody a dokonce jsou i umytá okna v celém domě.

 

Pokud je tedy volno. Na sluníčku se nelíbí jenom mně 😉.


Neplánovaně jsme s rodinou podnikli podzimní výšlap v okolí města a stihli jeden odpolední výlet. Fotek mám spoustu, tak si sem určitě něco později přidám.


 


Přelom měsíce je v duchu Halloweenu a hlavně Dušiček. Zkusila jsem umotat věneček na hrob. Manželově mamince se líbil a tak jsem v rámci dobrého skutku udělala ještě jeden na opuštěný hrob její známé. 

 




Z předešlých příspěvků je vidět, že mě zdobení domu, terasy i zahrady baví. Všechno jsem zdokumentovala už dřív, takže jen ve zkratce.


 











Upekla jsem manželovi narozeninový dort i spoustu koláčů ze sezónního ovoce a zeleniny. Některé jsem na blogu už představila, jiné jsou připravené na listopad. Upekla jsem podle Helenky mandlové briošky. Jsou opravdu velmi dobré, musela jsem manžela a syna od nich odhánět 😊. Jestli bych mohla mít připomínku, dala bych příště míň droždí. Na 400 g mouky dávám půl kostičky, těsto kynulo hodně rychle a už 15 minut před koncem programu jsem musela vypnout pekárnu, neb těsto už zvedalo víko 😊. Náplň bych také udělala míň tekutou, aby se víc držela ve šnecích a nevytékala. Jinak super a nedivím se, že je mají doma zakázané 😉.



Místo mandlových lupínků jsem sypala perlovým cukrem.


I mne mile překvapil podzimní dárek od Evy a ještě jednou děkuji.





 

A jen tak mimochodem: Tu mám jako obvykle pár tipů.

V televizi sleduji druhou řadu Pečie celé Slovensko a není to vůbec špatné pro srovnání s naší soutěží. 

Konečně jsem shlédla film Prvok, Šampón, Tečka a Karel a nebylo to tak špatné, jak jsem se obávala. Asi vezmu Patrika Hartla ještě na milost. Určitě je to lepší než ten Vejdělkův zdravotnický triptych. U toho se každou neděli chytám za hlavu.

V poslední době ujíždím na titulní písni Jedno ráno k filmu Známí Neznámí. Tinu a hlavně charismatického Martina Hofmanna musíte vidět!

 



21 komentářů:

  1. Máš krásné růže. Útulný relaxační koutek a krásná výzdoba terasy. Hned jsem se podívala na recept na mandlové briošky. Hartlův film se mi líbil. Přeji pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, děkuji za návštěvu i komentář.
      Také přeji pěkné podzimní dny. Jitka

      Vymazat
  2. Jitko, jako vždy obdivuji tvé dekorace - fakt paráda. A relaxační koutek jsi v letošním teplém podzimu užila určitě vrchovate.
    Hezký listopad

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, děkuji. Doufám, že si terasu ještě chvilku užiji, ale má se ochladit a pršet. No prostě víkend :-)
      Měj pěkný večer. Jitka

      Vymazat
  3. Měsíc říjen si měla zajímavý.Je hezké se scházet s přáteli.
    Film jsem viděla u mladých a docela jsem se pobavila.Hlavně se bavili mladí.
    Jituško,měj hezký i měsíc listopad

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, ano, jen je potřeba si udělat čas a neodkládat setkání.
      I tobě přeji příjemné listopadové dny. Jitka

      Vymazat
  4. Jituško, souhlasím, letošní říjen se opravdu povedl. Stihla si toho opravdu hodně, užila sis příjemné chvíle. Líbí se mi tvé věnečky - včera jsem zase na hřbitově pozvedala obočí nad těmi kreacemi...
    Jsem ráda, že vám briošky chutnaly - s tím droždím to je trochu potíž, poprvé to kynulo jak mám na fotkách, podruhé jsem taky křičela hrnečku dost...:o)
    Tak tě moc zdravím a přeji krásný listopad. Helena

    OdpovědětVymazat
  5. Moc příjemný příspěvek. Briošky od Heleny jsem také udělala a manžel se tedy postaral, že mizely jedna za druhou, hodně chutnaly i mně. Film jsem neviděla, pustila jsem si odkaz na píseň- líbí se mi.
    Měj se Jitko, hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, já už nějakou dobu slibuji manželovi, že upeču tu velkou briošku a stále se k ní nemůžu dostat. Ta je taky moc dobrá.
      Posílám pozdrav. Jitka

      Vymazat
  6. Výzdoba parádní, ty tvoje růže mě fascinují, jsem ráda že si náhodou manžel vzpomene na výročí svatby, natož na výročí seznámení! Písničku jsem si už pouštěla dřív, a film jsem neviděla. Patrika Hartla prostě nezkousnu. Ovšem jeho jako osobu, knihu jsem od něj žádnou nečetla, kdo je četl je Míša a ta mě vždycky podá info. Většinou ne úplně pozitivní. Tím že teď budu doma se mi opět otevře možnost chodit do knihovny, tak se tam podívám jestli tam něco nemají.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, já mám výročí všude poznamenané, tak to by v tom byl čert, kdyby si nevšiml :-)
      Hartlovi říkáme chichotálek, já jsem od něj taky nic nečetla, nejspíš ze stejného důvodu. Dostala jsem od manžela tu jeho poslední knihu a tak to asi zkusím. Jitka

      Vymazat
  7. Jitko, máš všude moc útulno. Jak na zahradě, tak doma, tak i v kuchyni. A těch dobrot ... Jsi pilná jako včelička. Tak ať se stále daří. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, zdravím tě!
      Díky a jdu nakouknout k tobě na novinky. Jitka

      Vymazat
  8. Jituško, opět musím obdivovat tvoje dekorování venku i doma. Krásné a máš nádherné růže. Měj pohodový den.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře.