čtvrtek 20. října 2022

Jak na podzimní splín

Jsem emocionálně založený člověk, my Ryby prostě všechno prožíváme až tak nějak příliš. Letos by se stres dal krájet. Na zprávy v TV už nemám nervy a známých se už neptám, jak se mají. Většina mluví jako Okamura. A k tomu to počasí! Šedivo, mlhavo, deštivo, sychravo, mrazivo. Zkrátka hnusno a to jednomu nepřidá. 



Nezbývá než se splínu postavit čelem a užít si podzim s tím, co nabízí. Ty nádherné barvy jindy příroda nenabídne. Podzimní truhlíky jsou ty nejkrásnější. A občas slunko přece jen vykoukne.

 



Manžel už uklidil nábytek z terasy, ale poprosila jsem ho, aby mně přestěhoval na terasu zahradní křeslo. Teď a tady je využiji víc. Aby se mně relaxovalo co nejlíp, obestavěla jsem křeslo vším, na co mé unavené oko rádo pohlédne. Odpolední káva po návratu z práce najednou dostala nový rozměr. Pohoda, klid, krásno... je to, co potřebuji k vyrovnání psychiky po náročném pracovním dni. Zkuste to, mně to pomáhá moc.

 










Nic nového jsem nepořizovala, jen jsem přeskládala podzimní nádoby a terasu to pěkně oživilo.


Některé rostliny už nejsou v super kondici, ale to k podzimu patří.




 

Další protistresová činnost je dělat si radost. Novými botami nebo třeba tím, že si na jídelní stůl naaranžuji podzimní věnec. Jen žádné smutné barvy! Jen růžová to musí být!

 



Starý adventní věnec jsem ozdobila hortenzií ze zahrady a doplnila pár květy a plody ze zásob.





A když věnec, tak musí být i tradiční podzimní pugét. Každoročně obejdu podzimní zahradu a přinesu náruč všeho, co je právě teď nejkrásnější. Nejsem žádná aranžérka a nahrnout kytky do vázy je maximum co zvládnu, ale fakt mně to nevadí. Je to moje radost a potěší vždy, když jdu kolem.

 





Mám ráda, když se rodina sejde u stolu. Přes týden se nám to moc často nepodaří, ale páteční večeře je ideální k zahájení víkendu. Dcera přijede z koleje, syn se přiřítí z basketu. Každý má za týden spoustu novinek. Jasně, že by nejraději čapli talířek a šup s ním před televizi, ale pokud je jídelní stůl pěkně prostřený a mísy plné dobrot, ani je to nenapadne. Zasedneme, mísy vyprázdníme a život probereme. 

 

Malá páteční radost - podzimní ubrousky.






A jen tak mimochodem: Znáte něco horšího než je pondělní ráno? Já ne. Proto vyrazím do práce v té nejhezčí podzimní sukni, kterou najdu. Někdy stačí málo a je hned na co se těšit. 

Tohle všechno beru jako trénink na listopad. A to bude teprve vopruz 😉.   

 



19 komentářů:

  1. Jituško, souhlasím s každým tvým slovem. Je pravda, že mám poslední dobou takový fofr, že na splíny není čas! Podzim umí být překrásný a zářivý, ale i pěkně hnusný! Ty s tím umíš bojovat. Máš kolem sebe krásno, fotky jsou skutečně nádherné! Kochám se!
    Přeji ti krásný podzimní den!
    Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, děkuji moc. Díky pracovnímu zápřahu mně čas taky letí hodně rychle. Není vůbec špatné se zastavit, posadit se na terasu a vnímat právě teď tento okamžik.
      Přeji ti příjemné prožití podzimních dnů. Jitka

      Vymazat
  2. Moc pěkný příspěvek. Moc krásné fotky. Jsem taky Ryba, takže vím, o čem je řeč :-). Barevný podzim mám ráda, ale jakmile opadají listy a jsou stromy holé, to už mám ráda méně. I když mne občas zaujme ta pokroucenost, propletenost holých větví.
    Měj se Jitko, hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, děkuji i tobě. Taky mám ráda ty barvy podzimní přírody. Až zmizí a přijde ten listopad, tak to je fakt měsíc, kdy není na co se těšit.
      Uvidíme letos, jak to zvládneme. Měj se hezky. Jitka

      Vymazat
  3. Krásné sis to udělala.... já bych tedy už asi na venkovním křesle umrzla, chodím díky auditorům po půl páté a to už je zima a taky skoro tma... včera jsem zatahala domů ibišky, mandevily, bramboříky, fuchsie a amarylky z letního bytu, takže mám nacpanou chodbu a to na víkend ještě čekají palmy.... a taky musím připravit podzimní vřesové truhlíky, jsem v nějaké skluzu.... tak si tu svoji krásu pěkně užívej, jo a podzimní sukně pomáhají, chystám se na listopad ještě dvě ušít ;-)
    pa, e

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, u mě to funguje tak, že když je pěkně jsem dlouho v práci a až je víkend, prší :-)
      Ale dá se najít pěkná chvilka. Uvidíme teď, ráno byl mráz, snad bude ještě příležitost.
      Jinak... včera jsem taky běhala s nádobami mandevil, muškátů a sukulentů do skleníku. Snad to přežily.
      Přeji hodně úspěchu, švadlenko.
      Zdravím. Jitka

      Vymazat
  4. Jako Ryba s tebou naprosto souhlasím. je to pro nás opravdu velké duševní vypětí. Jak začne mizet sluníčko v mracích tak je to hodně těžké. Naštěstí všichni moji známí nemluví jako Pitomio, takže se mám bohudík s kým bavit :-). A už jsem se rozhodla, příští rok jdu znovu po mnoha letech do jiřin a konečně i do té latnaté hortenzie....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem se druhým rokem taky vrátila k jiřinám. Strašně je žrali slimáci a tak mě to přestalo bavit. Teď je zatím klid a jsou plné květů. Latnatou hortenzii ti schvaluji, já už jiné ani nekupuju.

      Vymazat
  5. Já mám podzim ráda,ale do té doby než začnou plískanice.Naštěstí je u nás pořád hezky.
    Kytice je nádherná a terasa rovněž.Tam se musí krásně relaxovat.Také ještě vysedávám v lodžii na sluníčku.Uvařím hrnek čaje,přehodím přes sebe háčkovaný pléd a musím napsat,že ty chvíle mám ráda.
    Jituško,měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, přesně i já. Dokud to jde, využívám příležitosti a třeba i na chvilku si sednu a relax.
      Měj pěkný víkend. Jitka

      Vymazat
  6. Jitko, aranžérka, nearanžerka - pugét je to krásný. Jako ostatně všechny fotky. Já chodím z práce v době, kdy už se pomalu stmívá (a se změnou času bude hůř), takže se snažím nějakou pozitivní energii nakoukat ve Valdštejské zahradě, kudy to stíhám ještě aspoň trochu za sluníčka. On stejně náš balkón není moc k vysedávání - aktuálně je ve stavu, kdy by potřeboval nutně generální úklid, leč mně nějak došla energie.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, já kdybych měla možnost, tak cestou z práce chodím nabíjet baterky taky do Valdštejnské nebo jakékoliv jiné krásné zahrady. Takhle si musím vystačit s tou svou :-)
      Je to jedno, každý si najde to, co mu dělá radost. Když ti balkon dělá jen starosti, tak jej ignoruj. Já se snažím ignorovat okna. Volají po umytí, ale taky mně nezbývá čas.
      Užij si víkend a odpočiň si. Jitka

      Vymazat
    2. Wow! To je překrásné😊😍🎃🍂🍁

      Vymazat
  7. svatá pravda, už se těším na jaro.....Krásný koutek k vypití něčeho dobrého a nálada stoupne na bod splínu. Prima dny z Jizerek přeje Olina

    OdpovědětVymazat
  8. oprava - nálada stoupne NAD bod splínu.....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oli, jaro je ještě daleko, bude mezi tím spousta jiných záležitostí, které si zaslouží těšení :-)
      Já už se těším na advent, moc.
      Pěkný podzimní týden. Jitka

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře.