čtvrtek 5. srpna 2021

Červenec na zahradě

Nakrátko přeruším naši řeckou fotodovolenou abych zavzpomínala, jak se vyvedl červenec na zahradě. Tento měsíc předvádí především krásu trvalek. Letošní počasí s dostatkem vláhy jim přeje. Nejen, že bohatě kvetou, ale rostou doslova jako z vody. Některé části trvalkových záhonů připomínají džungli. 



Všechno, co přezimovalo nebo jsem nově zasadila, prospívá velmi dobře. Jen jsem po návratu z dovolené zjistila, že mně slimáci definitivně zlikvidovali lupinu. Od jara si na ni dělali zálusk a celkem se mně dařilo ji bránit. Bohužel pár deštivých dnů a moje nepřítomnost se jí staly osudnou. Zajímalo by mě, jak to dělá třeba Dáša, která má lupinu obrovskou a nádhernou.   




Letos na jaře zasazená mavuň i janeba od Krulichů rozkvetly. Janebu mně od začátku taky něco okusuje, řekla bych, že lalokonosec. Občas na nějakého narazím a není to vítaná návštěva.


Mavuň.

Janeba.

Na Nostalgii je spolehnutí. Ta mně dělá radost při každém pohledu.

Rozrazil.

Trvalková džungle - rozrazil, kakost, růže polyantka, třapatka,vrbina, ...

Hortenzie Magical Pinkerbell

Vrbina

Rudbékie Cherry Brandy

Hortenzie Annabelle, Miscanthus Cosmopolitan a Gracillimus, pryšec polychroma, ... 

S manželem jsme plánovali stavební úpravy na zahradě, ale nějak se nemůžeme k ničemu dostat. On má nějaké opravy na domě a já jsem ještě ani nenašla papír, abych naplánovala přestavbu místa s krbem a grilem. Stále je něco přednějšího. Ale bavíme se o našich představách. O tom, jak by měla zahrada v budoucnosti vypadat a k čemu sloužit. Potřeby rodiny se mění a je třeba tomu přizpůsobit i zahradu.   


Tady začíná kvést růžová Annabellka (Ruby Annabelle), ale není tak krásná jako ta obyčejná. Ještě jsem na jaře zasadila hortenzii Strong Annabelle a jsem na ni dost zvědavá. Zatím nekvete.

Hortenzie dubolistá Snowflake se taky rozrůstá a rozkvétá.

Popínavá růže Leverkusen.

Ve stínu katalpy.

Vloni mně manželova maminka dala pár cibulek mečíků. Ty ještě nekvetou, ale na jaře jsem přikoupila tyto oranžové a jsou skoro metr a půl vysoké s krásnými velkými květy. Mečíky a jiřiny mám ráda. Jiné květiny, které se musí na zimu vytahovat, nepěstuji.





Kromě ovoce už sklízíme i rajčata, salátové okurky, nakládačky, cukety a letos prvně jsme zasadili a už vykopali i pár ranných brambor. 





A jen tak mimochodem: Tu mám ještě pár záběrů z terasy. Ta mně letos dělá velkou radost. Vypít si mezi kytičkami kávu mě dělá neskutečně spokojenou.







21 komentářů:

  1. Krásné kávové zákoutí i tvoje zahrádka. Je opečována s láskou )))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, děkuji. Jsem ráda, že je to z fotek poznat :-)
      Přeji ti pěkný víkend. Jitka

      Vymazat
  2. Patřím k pravidelným obdivovatelkám tvé zahrady.Neumím si představit,co ještě můžete vylepšovat,ale jak píšeš i zahrada se mění podle potřeb rodiny
    Úrodu máte úžasnou.
    Jituško,měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, děkuji za návštěvu i milá slova. Vylepšovat je stále co. Přemýšlíme, jak dál s bazénem. Letos jsme se kvůli počasí skoro nekoupali.
      Měj pohodový víkend. Jitka

      Vymazat
  3. krásná zahrada..plná květin,Sv.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Světlano, já po koniferovém období, teď preferuji trvalky. Dělají mně větší radost.
      Pěkný víkend. Jitka

      Vymazat
  4. Jitko, máš nádhernou zahradu plnou krásných rostlinek. Letos také plánuji přestavbu jednoho rohu zahrady a inspiruji se i u Tebe. Chci zlikvidovat pyramidu na jahody a jeden záhon a místo toho udělat květinové záhony. Takže okukuji, jak a co máš kde nasázeno. O lupiny se vlastně ani nestarám, ty si žijí svůj život. Nyní jsou uschlé a bez listí. Jsou to prý dvouletky, tak jsem zasadila vedle pár semínek na příští rok, ale nevím, jestli se chytnou. Uvidíme příští rok. :o)
    Obdivuji i tvoji úrodu okurek a rajčat a kávový koutek je také krásně rozkvetlý.
    Přeji prima dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, díky za odpověď. Našla jsi jí dobré místo, kde se jí daří. Mně se moc líbí, ale trápí se tady.
      Ať se ti podaří přestavba záhonu. Taky si napřed všechno promýšlím a nakonec to dopadne tak nějak impulzivně :-)
      Pěkný víkend. Jitka

      Vymazat
  5. Jitko, hezky Ti Ti všechno kvete a roste. A ty mečíky jsou nádherné, líbí se mě moc. Měj se hezky a užívej léto. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, děkuji za návštěvu i milá slova. Těším se na další mečíky. Jen v tomto počasí to letos nějak dýl trvá.
      Přeji ti pohodový víkend. Jitka

      Vymazat
  6. Jitko, i v červenci krásná - jako vždy :). Mečíky jsou krásné, taky jich pár máme, ale do květu mají ještě daleko. A úrodu máš parádní
    Ať ti to pěkně roste a kvete i v srpnu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, děkuji. Jak to mezi kapkami deště pozoruji, bude se i v srpnu na co koukat :-)
      Krásný víkend. Jitka

      Vymazat
  7. Jituško, nádhera a krása! Kouzelnou zahradu máš!
    Moc ráda jsem se podívala, i já jsem už přišla o lupinu a jednu ostrožku, stačily tři dny...
    Měj pohodový pátek, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, třeba ti ta lupina jen zatáhla a na jaře se zase zazelená, jak píše Dáša. ještě ji nevyhazuj. Ostrožky to stejné.
      Děkuji za návštěvu i milá slova a přeji ti víkend s pěkným počasím i náladou. Jitka

      Vymazat
  8. Krásné to máš, mě letos ty trvalky radost vůbec nedělají. Některé nerozdejchaly zatopení na třikrát a odešly do věčných lovišť, zbytek je takový rozpačitý v kvetení, jen floxy to trochu zachraňují. A slimejši mi konzumují snad všechny kytky na zahradě. I ty ve velkých květnících.... a to furt sypu a sypu granule. Začínám uvažovat o pastech, zakopaných zavařovačkách s pivem.

    OdpovědětVymazat
  9. Vendy, já mám taky, hlavně hosty, krajkový. Sypu taky, už se s nima nepářu. Horký léto má taky něco do sebe. Myslela jsem si, že přes ty dva roky, kdy byl hic, že je po nich a bestie jsou zpět v plné síle. Nechápu to. Nedá se jich zbavit, je to stále dokola.
    Jitka

    OdpovědětVymazat
  10. Jituško, moc krásné to máš. Ke kochání. Měj pohodovou sobotu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, moc děkuji a také ti přeji pěkný zbytek víkendu. Jitka

      Vymazat
  11. Líbilo se mi projít se Tvojí zahradou, podívat se na terasu a zjistit, že i úrodu máš OK.
    Nevím, jak se to stalo, ale ti hnusní tmaví slimáci poslední roky na zahradce nemám, jen hlemýždě s ulitou, ale ti nejsou tak žraví a není jich moc. No, abych to nezakřikla!
    Hezký víkend, Jitko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, jojo šneků, zřejmě jako bonus, mám letos taky nějak víc než jiné roky. A těch mravenců, to je peklo ...
      Pěkný večer. Jitka

      Vymazat
  12. Zahrádku mám úžasnou. Všechno krásně úhledné a čisté. Radost pohledět.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře.