středa 1. dubna 2020

Srstková buchta

Totální nouzovka a rychlovka. Recept jsem před lety dostala od mé druhé sestry, když jsem si nevěděla rady se zásobami angreštových kompotů. Dobře se dají použít i kompotované hrušky nebo meruňky.
Je to jednoduchá buchta na plech, kterou peču, když nic extra doma nemám a usmyslím si, že budu péct. Vydrží dlouho svěží a  dřív s námi putovala na nejednu dovolenou.





Srstková (Angreštová) buchta


1 velká zavařovací sklenice srstkového kompotu (nebo dvě malé)
2 vejce
150 ml oleje (dávám slunečnicový)
200 g cukru
400 g polohrubé mouky
1,5 lžičky sody

V míse metličkou promíchám kompot, olej, vejce a cukr. Přidám mouku se sodou a opět promíchám. Naliji do většího vyššího plechu (já mám 38x27cm) s pečícím papírem a peču na 170˚C necelou hodinu. Po vychladnutí se může polít čokoládovou polevou, ale já jen pocukruji a je hotovo. Obtížnost nula.





A jen tak mimochodem: Ráda vařím a peču ze sezónních surovin. V předjaří často sáhnu po zásobách z mrazáku nebo ze zavařenin. Takže se tady určitě ještě objeví nějaké jednoduché recepty z těchto surovin. 
Včera jsem pekla koláče od Helenky a musím říct, že jsou výborné. S těstem se pěkně pracovalo, nelepilo se a nebylo potřeba přidávat další mouku. Do dvou kostek tvarohu jsem oproti receptu ještě přidala jeden žloutek a rozinky. Kombinovala jsem se švestkovými povidly. 21 velkých koláčů jsem pekla 23 minut jeden plech. Vyzkoušejte, jsou moc dobré.






20 komentářů:

  1. Jitko, koláče vypadají skvostně. Buchta z angreštu zas velmi jednodušše - musím na chalupě kouknout, jestli tam nějaký zavařený angrešt máme. Pokud jo, tak zkusím.
    Pěkný den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, jde to i z jiných kompotů, ale je fakt, že kyselkavý angrešt dobře vyvažuje sladký cukr.
      Pěkný večer.
      Jitka

      Vymazat
  2. Srstková buchta vypadá báječně, bohužel zavařený angrešt nemám. Mám ale meruňky, takže příležitostně vyzkouším. :-D Koláče vypadají skvostně, bohužel nemám droždí, takže, jak říká má nejstarší vnučka: "smolíček pacholíček".
    Hezké a pohodové dny. A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však ony jednou budou :-) a pak za vyzkoušení stojí. Vzala jsem ochutnat i do práce a sklidila, díky Helence, úspěch.
      Klidný večer.
      Jitka

      Vymazat
  3. Jituško, srstková buchta se mi moc líbí, kompoty moc nedělám, ale myslím, že mražené ovoce, které pustí šťávu se bude chovat hodně podobně.
    Mám radost z těch koláčů, máš je jako malované!
    Přeji pokud možno hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, asi ano, jen bych tu rozpuštěnou vodu přisladila.

      Koláče mně udělaly radost, moc takové nepeču, ale povedly se na jedničku.
      Klidný večer.
      Jitka

      Vymazat
  4. Ta buchta vypadá zajímavě. koláče také . mňam!

    OdpovědětVymazat
  5. Jitko, buchta vypadá krásně, ale ty koláče, ty nemají chybu. :o)
    Přeji fajn dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, ano, měla jsem z nich velkou radost. Byly jednoduché, rychlé a moc dobré.
      Krásný večer.
      Jitka

      Vymazat
  6. Jitko, děkuji za rychlý recept! A zaujala mne i Vaše moc pěkná porcelánová souprava.... :-)
    Zdraví Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, děkuji za komentář. Já mám ráda pěkné sklo a porcelán, touto soupravou mně udělala mamka velkou radost k narozeninám.
      Pěkný večer.
      Jitka

      Vymazat
  7. Ve skole si na me profesor pri neurologii smlsnul, chtel do detailz vysvetlit a namalovat barevnymi kridami Pavlovuv reflex, pri sledovani tveho blogu bych ti jiz bez studu mohla ucinit😅😅😅

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, já to mám stejně, koukám na spoustu pečících blogů a můžu se uslintat.
      Krásný večer.
      Jitka

      Vymazat
  8. Jen tak mimochodem dáváš samé skvělé ,ale nebezpečné recepty:-))))
    Poklidné časy v kuchyni přej.Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, ano, ale konzumaci nechávám na rodince :-). Pro mě je to velký relax a jsem šťastná, když chutná.
      Pěkný večer.
      Jitka

      Vymazat
  9. Jituš,máš tu zase samé dobroty.Rychlé buchty mám nejraději,dávám tam ovoce a nebo kompoty,co zrovna doma je.Koláčky vypadají také skvěle.Dobré tipy co upéct na víkend.
    Děkuji a přeji hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, také přeji úspěšné pečení a krásnou neděli.
      Jitka

      Vymazat
  10. Děkuji moc za tento úžasný recept... Já bych ho chtěla vyzkoušet hned teď jak to bude možné o víkendu, tak doufám, že se mi to nějak podaří :) Jinak, ještě mám v plánu vyzkoušet také buchty podle receptu z těchto stránek zde a tak uvidím, jak to dopadne, určitě dám vědět :) Mějte se.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak doufám, že vás nezklame a bude chutnat. Díky za zprávu.
      Pěknou neděli přeji. Jitka

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře.